Elikäs meillä kävi eilen eräs siivousliikkeen siivooja. No, ei siinä mitä... Pari tuntia hän sai aikaansa täällä vietettyä. Sovittiin, ettei keittiöön koske, että se on minun aluettani..
Pyyhki kyllä pölyt, imuroi, luuttusi lattioita ja pyyhki epämääräisiä sormenjälkiä ovenpielistä, ovista ja kahvoista ja pesi vessan. Mutta.. En ole ihan tyytyväinen hänen jälkeensä. Lattiassa oli esim vauvan ruokailipaikalla tahroja (jotka itse kyllä aina jynssään mopatessani pois), eteisessä oli ihme "läiskiä" jotain roisketta lattiassa, samoin makkarissa. Sen lisäksi joka paikasta ei oltu pyyhitty pölyjä ja kylppäri.. No.. en edes uskalla kertoa siitä. Mutta.. Siis.. Uskoako, että kyseinen siivooja joulun alla toisen siivoojan avustuksella tekee hyvää jälkeä vai pitäisikö perua joulusiivous ja ottaa joku toinen firma kokeiluun?
Niin olin itse paikalla koko siivouksen ajan ja tein itsekin sen mitä siinä ennätin ja kykenin muilta touhuiltani. Pesin hellan ja uunin, siivoilin keittiötä jne jne.. Lähtiessään siivooja ei kysynyt, että onko lopputulos ok. Eli tavallaan ei antanut valtaa sanoa mitään..Eikä siinä vieraalle ihmiselle tohtinutkaan sanoa.
Miehen kanssa tuossa pohdiskeltiin, että mitäs nyt?
Niin siis vielä; Ettei kuulosta ihan huonolle, niin siis olin tyytyväinen kokonaisuudessaan siihen, että esim. peilit, lasiovet, vitriinit ja tasot oli ihan siistit, samoin vessanpöntöt, lavuaarit yms. Mutta kuitenkin, ammattilaiselta, eka kerran täällä kävijältä olisin odottanut parempaa lopputulosta.. Siis, luulisi, että heillekin on tärkeää, että asiakas pyytää vielä uudelleenkin...
Niin olin itse paikalla koko siivouksen ajan ja tein itsekin sen mitä siinä ennätin ja kykenin muilta touhuiltani. Pesin hellan ja uunin, siivoilin keittiötä jne jne.. Lähtiessään siivooja ei kysynyt, että onko lopputulos ok. Eli tavallaan ei antanut valtaa sanoa mitään..Eikä siinä vieraalle ihmiselle tohtinutkaan sanoa.
Miehen kanssa tuossa pohdiskeltiin, että mitäs nyt?
Niin siis vielä; Ettei kuulosta ihan huonolle, niin siis olin tyytyväinen kokonaisuudessaan siihen, että esim. peilit, lasiovet, vitriinit ja tasot oli ihan siistit, samoin vessanpöntöt, lavuaarit yms. Mutta kuitenkin, ammattilaiselta, eka kerran täällä kävijältä olisin odottanut parempaa lopputulosta.. Siis, luulisi, että heillekin on tärkeää, että asiakas pyytää vielä uudelleenkin...