Eka kertaa äidiksi: Äitiyteen valmistelua.. pyykinpesua ja kodin laittamista.. sun muuta iloista touhuamista. Kelan paperit ym ym

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mun muru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mun muru

Aktiivinen jäsen
05.05.2008
10 344
2
36
Mulla kauhea vauvakuume ja viikkoja 28 :heart: Touhuan kotona kaikkea mitä en joskus kuvitellut koskaan touhuavani. Pesen hellällä pesuaineella saamiani ja ostamiani vauvanvaatteita, järjestän miehen kanssa kotia uuteen uskoon, kierrän kaupoissa lastenosastoilla ja juttelen vatsalleni niitä näitä. Lähes jatkuvasti koitan saada kontaktia vielä syntymättömään lapseen ja kuvittelen aina sekunnin hormonipäissäni että mukamas saan kontaktin "Antoniin". Minä saan lapsen.. Ihan oikean pienen perheenjäsenen ja puhun jo nyt klaanista. "Minä ja mun pojat.. tai jos tuleekin sittenkin tyttö.. Niin "Minä ja mun kruununperijätär ja mies". Olen ihan hulluna ajatukseen perheestä :heart: Luen koko ajan kaikenlaista vauvoista ja lapsista ja kasvatuksesta ja mietin omaa menneisyyttäni ja lapsuuttani. kaikki tuntuu niin unelmapumpuliselta. Sama tunne kuin "alkurakkauden huuma".

Pitipä vaan purkautua aiheesta :D Koska tästä ammentuu simohyvä fiilis.

Alkuperäinen kirjoittaja Mommy dearest:
Onnea odotukselle! Mulla ainakin kävi niin että se lapsi olikin vielä ihanampi ja rakkaampi kuin mitä pystyi edes ajattelemaan :).

Ja kun vuodet vierivät, niin yhä rakkaammaksi se aina vaan tulee. Juu, ei tätä äitiyttä voi ymmärtää kuin itse kokemalla. Kaikki mehut se imee, mutta paljon myös antaa.

Ihanasti kirjoitettu. Tuli mieleen esikoisen odotus.

Nauti nyt noista ihanista hetkistä! Kun pystyy täysillä keskittymään raskauteen ja vauvan odotuksen. Ovat ainutlaatuisia hetkiä.

Mua itteeni harmitti toista(ja sitä seuraavia) odottaessa kun ei voinut/kerennyt samalla tavalla hössöttää :)

Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
kyllä siinä joutui kasvamaan kummasti kun se odotettu vauva syntyi. jumalaton vastuu jatkuvasti ja ja tottuminen siihen että "aikuinen" ei enää ole se joka määrää. :heart:

Se aiheuttikin pelkoa ja nyt vasta uskallan äidiksi. Toisen laittaminen omien tarpeitten edelle...
Myös edelleen iso huoli osaanko koko ajan vahtia pientä aikuisuuteen asti. Mulla paha ( tai hyväkin ) tapa olla huolissaan rakkaista. Siis liioittelematta ISOSTI huolissaan. :D t: tyttö joka painostaa konservatiivisen 84v ukkinsakin syömään omega3:sta *huolesta kankeena*

Yhteistyössä