eisbärchen kaukalopussi - 2 erilaista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksinkertainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yksinkertainen"

Vieras
Hei,

auttakaahan tietämätöntä: onko eisbärchen kaukalolämpöpussia (siis sitä pientä kokoa, ihan vauvalle tarkoitettua) kahta erilaista mallia ja mistä näitä voi saada "eroteltuna". Selvennyksenä siis, olen kaverin eisbärchen-pussia katsellut ja siellä pussin selkäosassa oli sellaiset "viillot" tai "kolot" turvavöille. Nyt sitten itse tilasin nettikaupasta postimyynnillä samaisen pienen eisbärchenin ja minulle postitse tullut pussi on ihan erilainen, eli pussissa ei ole sellaisia "viiltoja" ollenkaan vaan sellainen tarra-systeemi jossa pussin takaosan sivut aukeavat tarranauhoituksella, samoin turvavöiden menokohta on sellainen pitkä tarranauha-liuska.

Mielestäni tämä saamani pussi on huonompi koska paksut tarranauhaliuskat painavat vauvan selkää nukkuessa. Tarkoitus oli käyttää tätä siis enimmäkseen vaunuissa nukkumapussina.

Mietin tässä että palautanko pussin vai en, ja toisaalta taas jos tilaan uuden niin mistä voin tietää kummanlaisen saan, jos virallisesti kahta eri mallia ei ole olemassakaan. Vai onko tämä nyt sitten vuode 2008 uusiutunut malli?

Pahoittelut jos vähän tyhmä kysymys, mutta toivottavasti joku osaisi vastata.

Kuvauksesi perusteella kuulostaa siltä, että sinun pussisi sopii myös kaukaloon, jos kerran siinä on pitkät aukot. Itselläni on sellainen malli, jossa on vain reiät valjaita varten ja se sopii ainoastaan rattaisiin, ei kaukaloon, mikä on pitkä miinus.

Meidän kaukalossa ainakin vauvan käsien yli menevät turvavyöt ovat V-malliset (vatsan päältä kiinnitettävä solki on V:n kärki ja olkapäiden yltä ja vyötäröltä turvavyö menee kaukalon taakse. Nämä käsi-vyöt vaativat siis pitkät viillot.

Alkuperäinen kirjoittaja ^^^:
Ööh, mutta eikö vyöt lähde sieltä kaukalon takaa kokonaan irti, jolloin ne voi pujottaa pussin rei'istä läpi?

Jep, jep, mutta ainakin meillä pussia käytetään sekä kaukalossa että vaunuissa ja siirretään jopa kauppamatkoilla kuljetusvälineestä toiseen, eikä kaukalon turvavöitä voi olla aina irrottelemassa. Tarranauhallinen on siis ehdottomasti parempi.

Yhteistyössä