Eipä tarvii miehelle näyttää neuvolakorttia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mieheen ei liity mut...Mua taas ärsyttää kun mulla luki nyt neuvolakortissa, että neljäs raskaus.(viimeksi kolmas jne..) Joka ikinen kerta missä tahansa käynkin, joudun selittämään ettei ensimmäistä ole koskaan edes tapahtunut, se oli terkan näppäilyvirhe joskus, jota ei voi korjata kuulemma ja se pitää sitten kirjottaa silti aina neuvolakorttiinkin...äsh..
Olen selittänyt ja jankuttanut nyt noin kymmenisen kertaa asiaa ja aina suorastaan tenttaus, aivan kuin yrittäisin valehdella asian. En ymmärrä miksi niin tekisin, etenkään kun "myönnän" muut...

Itse kyllä kerroin uudelle kumppanille, että ensimmäistä lasta odottaessani sain keskenmenon. Menetetty vauva ei siis ollut tuon mainitsemani uuden kumppanin, vaan entisen. Minun mielestäni asia oli merkityksellinen, ja koin tarpeelliseksi kertoa asiasta, kun lapsista ja niiden hankkimisesta puhetta tuli. Ajattelin, että joudun neuvolassa/muualla joka tapauksessa kasvokkain asian kanssa, jolloin uusi kumppani tietysti ihmettelee, miksen ole kolmannesta raskaudesta kertonut - vaikkakin oletettavasti ymmärtää, että noista asioista ei mielellään puhuta.

En ota kantaa siihen, pitäisikö ap:n kertoa 15 vuotta (?) vanhasta asiasta miehelle vaiko ei. Jos asia tuntuu jollain tavalla painavan mieltä, mietityttävän tai muuten olevan merkityksellinen, niin sitten totta kai ottaisin puheeksi. Meillä jokaisella kun kuitenkin on menneisyytemme ja entiset kumppanimme... jälkimmäiset ainakin suurimmalla osalla.

Jos asia nyt yllättäen tulee puheeksi jossain lääkärintarkastuksessa tms., saattaa mies tietysti ihmetellä hieman. Minä en sanoisi, että "Ei ole vain tullut kerrottua, koska kyseessä on niin vanha asia", jos asia ei kerran ole niin. Jos asiasta ei ole huvittanut puhua esim. sen ikävyyden tai kipeyden tai ihan minkä tahansa vuoksi, sanoisin tämän miehelle suoraan. Luultavasti hän ymmärtäisi.

mun mies ei ikään oo kattonut mun neuvola korttia. enkä edes antaiskaan vaikka sielä ei mitään ihme merkintöjä olekaan. en mäkään käy läpi miehen potilastietoja jos ei se mua erikseen pyydä katsomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25129831:
Kuulostaa muutenkin tosi ihanalta teidän suhde, jos et voi miehellesi kertoa. Ja ilmeisesti se ei ole kovin kiinnostunut, jos se ei ole sitä neuvolakorttia jo katsonut. Outoa, hyvin outoa.

Eli mies ei ole kiinnostunut jos ei lue vaimon neuvolakorttia? Ihanaa, palstalogiikka. Meillä mies on ollut ihan mukana siellä neuvolassa, joten ei ole tarvetta korttia tavata. Sitä paitsi mun nlakortteja ei lue kukaan, koska niissä lukee paino. Se on ihan valtionsalaisuuten verrattavissa:D

[QUOTE="ahaa";25130519]Eli mies ei ole kiinnostunut jos ei lue vaimon neuvolakorttia? Ihanaa, palstalogiikka. Meillä mies on ollut ihan mukana siellä neuvolassa, joten ei ole tarvetta korttia tavata. Sitä paitsi mun nlakortteja ei lue kukaan, koska niissä lukee paino. Se on ihan valtionsalaisuuten verrattavissa:D[/QUOTE]

Eikö siis miehesi saa tietää painoasi?

[QUOTE="ahaa";25130519]Eli mies ei ole kiinnostunut jos ei lue vaimon neuvolakorttia? Ihanaa, palstalogiikka. Meillä mies on ollut ihan mukana siellä neuvolassa, joten ei ole tarvetta korttia tavata. Sitä paitsi mun nlakortteja ei lue kukaan, koska niissä lukee paino. Se on ihan valtionsalaisuuten verrattavissa:D[/QUOTE]

Tämä on nyt ihan ot, mutta meillä neuvolassa vaaka oli vastakkaisella puolella huonetta kuin tädin pöytä, ja se paino piti ihan itse ääneen ilmoittaa tädille, joka sen koneelle kirjasi.

Tietysti olisin voinut viedä painoni tädille paperilapulle kirjoitettuna, niin se olisi jäänyt miehelle salaisuudeksi. Mutta jotenkin lasken painonkin niihin asioihin, joita on vähän turha salata omalta rakkaalta. Varsinkin kun siitä saa jonkinmoisen aavistuksen ihan silmämääräisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25130397:
Kyl mun mies aina katto, sitä kiinnosti ne jutut... Luulin, et kaikkien muidenkin miehet haluu katsoa niitä tietoja niistä.

Kyl miekin uskoisin että sentäs useimmat miehet on sen verran kiinnostuneita... :O Miunkin mies halusi aina lukea uudet merkinnät ja jutteli niistä. Vaikka se sentään pääsi mukaan joka neuvalakäynneillekin...

Mun ukkoa ei kyllä tainnu kiinnostaa mitkään mun painot, verenpaineet yms. Kysyi vain miten neuvolassa, ja kun sanoin että kaikki hyvin ni se siitä sitte. Tietysti ite kerroin jos oli mitään kerrottavaa (lähinnä lääkärien jälkeen). Kerroin kyselemättä painoarviot, kohdunsuun tilanteen muuttumiset yms.
Lapsen neuvolakortin haluaa kyllä aina katsoa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hö;25130809:
Kyl miekin uskoisin että sentäs useimmat miehet on sen verran kiinnostuneita... :O Miunkin mies halusi aina lukea uudet merkinnät ja jutteli niistä. Vaikka se sentään pääsi mukaan joka neuvalakäynneillekin...

Mun mies oli myös neuvolassa mukana, jutteli tosi innokkaasti, kyseli kaikkea ja kuunteli sydänääniä tippa linssissä, mutta ei se ole tainnut ikinä pyytää mun neuvolakorttia nähtäväkseen. Veikkaan, ettei se edes ymmärtäisi niistä hieroglyfeistä...

Siihen neuvolakorttiin merkitään ne kaikki raskaudet ja synnytykset. Niitä ei aleta jättämään pois papereista vain sen takia, että joku ei osaa puhua puolisonsa kanssa.

Ja usein lapsen ensimmäiseen lastenlääkärin tekstiin tulee maininta esim."Äiti 27v, G4P2" eli 4 raskautta ja 2 synnytystä.

Yhteistyössä