Eipä tarvii miehelle näyttää neuvolakorttia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli tietääkö miehesi kenen kanssa seurustelit silloin 15 v sitten ja se on enemmänkin se ongelma, että joutuisit selittämään, että miksi olet kyseisen miehen kanssa halunnut lapsia?

ihan sama isä kuin tuolla esikoisella on. ei tää asia oo sen kummempi ongelma mutta eipä oo ikinä tullut puheeksi kun ei mun mielestä miehelle pätkän vertaa kuulu.
ja kun tosiaan mies pitää keskenmenoa varmaan isompana juttuna kuin minä, saattais pahoittaa mielensäkin jos sais tietää että oon sellaisen kokenut, vaikkei se kovinkaan traumaattinen kokemus minulle ole ollut.

Musta olis hyvin outoa salata tuollainen asia, mikä on kuitenkin varmasti jollain lailla sun elämääsi vaikuttanut. Tai varmaan ainakin vaikutti silloin kun se tapahtui. Vähän sama kuin jättäisi kertomatta jostain vakavammasta sairaudesta. Mun mielestäni.

[QUOTE="vieras ap";25129573]miksi se pitäisi mainita? se on mun entistä elämää enkä muutenkaan miehen kanssa pahemmin juttele ajoista ennen esikoisen syntymää yms.
te muut varmaan yksityiskohtaisesti kerrotte seksielämästänne exien kanssa ja joka saatanan asian mikä on tapahtunut ennen kuin olette aviopuolisonne tavannet?
tää on mun yksityisasia.[/QUOTE]

Selvästikään tuolla asialla ei ole "minkäänlaista merkitystä nykytilanteeseen", niin kuin tuolla aiemmin sanot ;)

Se vaan on semmonen käytäntö, että siihen neuvolakorttiin merkitään KAIKKI raskaudet. Mä en todella tiedä miten mulle tulevaisuudessa käy, kun alkaa olee romaanin verran asiaa ;)

Mulle oli ainakin raskaudenkeskeytyskin niin iso asia, että mietin sitä vuosien jälkeen. Hassua että joku kokee keskenmenon niin ettei siitä ole halunnut uudelle kumppanille mainita. Musta tuntuu, että tulen jakamaan keskenmenoni (jep semmonenkin sit tuli) kaikkien ihmisten kanssa, jotka loppu elämäni varrella tulee vastaan. Mutta niin me ihmiset ollaan erilaisia!

Ja mikä siinä ois niin pahaa jos se mies sais tietää siitä? Vai onko tää nyt niin että luotto menis ku ei semmosta oo voinnu kertoo? Vai mikä kaihertaa?

Olette miehesi kanssa siis menettäneet yhteisen lapsen, ja se on sinun mielestäsi "mun entistä elämää", joka ei miehelle kuulu, ja verrattavissa seksielämään exien kanssa.

Enpä oikein keksi muuta selitystä kuin että elämäntilanteenne on täytynyt olla aika erikoinen. Mutta edelleen: pidätpä asiaa sitten miten yksityisenä ja merkityksettömänä tahansa, katsoisin että miehelläsi on oikeus tietää ja päättää itse, mikä on asian merkitys hänelle.

tää asia ei nyt oo mulle niin suuri ongelma kuin jotkut tuntuu kuvittelevan.
mutta tää vois olla verrattavissa siihen että ois joskus nuoruudessa tehty abortti, sekinkö pitäisi miehelle kertoa? ja heti ensitreffeillä varmaan teidän mielestä? tai että sulla ois joskus ollut klamydia? pitääkö sekin kertoa jos on pois hoidettu eikä nykytilanteeseen vaikuta?

Alkuperäinen kirjoittaja Öö...;25129657:
Olette miehesi kanssa siis menettäneet yhteisen lapsen, ja se on sinun mielestäsi "mun entistä elämää", joka ei miehelle kuulu, ja verrattavissa seksielämään exien kanssa.

Enpä oikein keksi muuta selitystä kuin että elämäntilanteenne on täytynyt olla aika erikoinen. Mutta edelleen: pidätpä asiaa sitten miten yksityisenä ja merkityksettömänä tahansa, katsoisin että miehelläsi on oikeus tietää ja päättää itse, mikä on asian merkitys hänelle.

Korjaus: Ap:n esikoinen ja tämä km on toisen miehen. Silloin ennen tätä nykyistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Öö...;25129657:

onko sulla ongelma ymmärtää luettua? aloituksen ekassa lauseessa kirjoitin että minulla on ennestään yksi lapsi (jonka isä siis on exäni) ja odotan kolmatta yhteistä lasta nykyisen mieheni kanssa. tämän kesken menneen "lapsen" isä oli myös ex, siis esikoiseni isä.

[QUOTE="vieras ap";25129670]tää asia ei nyt oo mulle niin suuri ongelma kuin jotkut tuntuu kuvittelevan.
mutta tää vois olla verrattavissa siihen että ois joskus nuoruudessa tehty abortti, sekinkö pitäisi miehelle kertoa? ja heti ensitreffeillä varmaan teidän mielestä? tai että sulla ois joskus ollut klamydia? pitääkö sekin kertoa jos on pois hoidettu eikä nykytilanteeseen vaikuta?[/QUOTE]

En tiedä, kuinka ensitreffit asiaan liittyvät, mutta jos yhteisiä lapsia on maailmaan saatettu, niin jotenkin toivoisi suhteen olevan jo sen verran luottamuksellisella tasolla, ettei tarvitsisi tuollaisia ainakaan salailla.

[QUOTE="vieras ap";25129690]onko sulla ongelma ymmärtää luettua? aloituksen ekassa lauseessa kirjoitin että minulla on ennestään yksi lapsi (jonka isä siis on exäni) ja odotan kolmatta yhteistä lasta nykyisen mieheni kanssa. tämän kesken menneen "lapsen" isä oli myös ex, siis esikoiseni isä.[/QUOTE]

RAUHOTU, HEMMETIN AGREPALLO! Tämäkin asia käsiteltiin jo, ja huomattavasti sivistyneemmin. Mikä sua oikeasti vaivaa? Mene pois.

[QUOTE="vieras ap";25129690]onko sulla ongelma ymmärtää luettua? aloituksen ekassa lauseessa kirjoitin että minulla on ennestään yksi lapsi (jonka isä siis on exäni) ja odotan kolmatta yhteistä lasta nykyisen mieheni kanssa. tämän kesken menneen "lapsen" isä oli myös ex, siis esikoiseni isä.[/QUOTE]

Huomasin väärinkäsitykseni, ja joku ehti myös jo asiasta huomauttaa selkeäsanaisesti ja ystävällisesti.

[QUOTE="vieras ap";25129670]tää asia ei nyt oo mulle niin suuri ongelma kuin jotkut tuntuu kuvittelevan.
mutta tää vois olla verrattavissa siihen että ois joskus nuoruudessa tehty abortti, sekinkö pitäisi miehelle kertoa? ja heti ensitreffeillä varmaan teidän mielestä? tai että sulla ois joskus ollut klamydia? pitääkö sekin kertoa jos on pois hoidettu eikä nykytilanteeseen vaikuta?[/QUOTE]

En mä ensitreffeillä koko historiaani kertoisi, mutta jos ollaan kymmenen vuotta oltu yhdessä, niin mun mielestäni tuollaiset asiat kyllä yleensä tulee käsiteltyä tavalla tai toisella. Oishan se jotenkin outoa, että jos vaikka odotetaan ensimmäistä lasta yhdessä ja isä luulee heidän kokevan jotain uutta ja ihmeellistä yhdessä, niin toinen siinä kohtaa vasta kertoisikin, että "no ei tää kyllä mulle ole mitään uutta, olen mä ennenkin ollut raskaana, mutta tein abortin".

Kyllä mä varmaan menneisyydessä sairastetusta klamydiastakin kertoisin, sehän voi toisaalta olla esimerkiksi hedelmättömyyden syynä. En mä sitä sano, että toisen pitää tietää toisesta aivan kaikki. Mutta nuo raskaus- ja lapsiasiat nyt on mun mielestäni ainakin sellaisia, että tuntuisi oudolta olla puhumatta niistä.

Kuulostaa muutenkin tosi ihanalta teidän suhde, jos et voi miehellesi kertoa. Ja ilmeisesti se ei ole kovin kiinnostunut, jos se ei ole sitä neuvolakorttia jo katsonut. Outoa, hyvin outoa.

[QUOTE="vieras ap";25129474]mä en halua että mies tietää siitä, eikä se hälle lainkaan kuulu. mitään sen kamalampaa siinä ei ole mutta saattaisipa tuo ihmetellä miksen ole ennen kertonut, lähemmäs 10 vuotta ollaan oltu yhdessä. mä en vaan koe että mun tarvii sellaista asiaa alkaa kellekään kertomaan tai sitä puimaan, edes oman rakkaan mieheni kanssa.
asialla ei kuitenkaan ole mitään merkitystä nykyisen raskauden kuln kannalta.[/QUOTE]

No mikset sä sano näin miehelles, jos se sen näkee? Jos kysyy jotain, ni vastaat noin. Jos ei kysy, ni ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25129831:
Kuulostaa muutenkin tosi ihanalta teidän suhde, jos et voi miehellesi kertoa. Ja ilmeisesti se ei ole kovin kiinnostunut, jos se ei ole sitä neuvolakorttia jo katsonut. Outoa, hyvin outoa.

Ei mun mies ainakaan katsonut kertaakaan mun äitiyskortteja. Enkä tätä ole osannut ihmetellä, miksi hän ne olisi katsonut? Kumminkin aina kerroin, mitä neuvolassa sanottiin kun kysyi.

no ei mun mies oo kattonu neuvolakorttia,ei se niillä tiedoilla tee mitään ja kaiken tarvittavan olen kertonut tai sitten jos jotain en ole muistanut kertoa,niin kysyy itse..exän kanssa ollessa sain km:n,mutta en nähnyt mitään syytä miksi olisin sen salannut nykyiseltä?eikä mies siitä mitenkään järkyttynyt tai ajatellut,että mua ei ole tarkoitettu raskautumaan enää..

Niin. Mitä ihmettä sitä omia asioita jakamaan miehen kanssa, mitä se hänelle kuuluu että hänenkin lapsensa meni kesken. Sinä olet miellyttävä ja sosiaalisesti taitava ihminen, ap.

no ei mun mies oo kattonu neuvolakorttia,ei se niillä tiedoilla tee mitään ja kaiken tarvittavan olen kertonut tai sitten jos jotain en ole muistanut kertoa,niin kysyy itse..exän kanssa ollessa sain km:n,mutta en nähnyt mitään syytä miksi olisin sen salannut nykyiseltä?eikä mies siitä mitenkään järkyttynyt tai ajatellut,että mua ei ole tarkoitettu raskautumaan enää..
Kyl mun mies aina katto, sitä kiinnosti ne jutut... Luulin, et kaikkien muidenkin miehet haluu katsoa niitä tietoja niistä.

Yhteistyössä