Eiliset kirpputorilöydökset kuvina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En jaksa ainakaan vielä kuvata, mutta yhtä sun toista kivaa löysin tänäänkin. (Tällä kertaa Kokkolasta, jossa pyörähdin maytkalla hakemaan poikaa koulultaan)

- lastenkirjoja 0,5-1 euron kappalehintaan. (Tonttu tuo joka yö sellaisen pienille joulusukkaan eli noita tarvitana tässä kuussa poikkeuksellisen paljon)
- lapsenlapselle 3 v spidermanpipo 1 €
- lapsenlapselle 4 kk ikivanhoja marimekon potkupukuja ja paitoja 2-6 euron kappalehintaan.
- kummitytölle puinen lastentuoli. Luulin vain "vanhahkoksi" mutta kotona tarkemmassa valossa löytyi pohjasta numerot 1906. Jos pitävät paikkansa niin erityisen hyvä osuma. Kummityttö on nimittäin syntynyt vuonna 2006. Aion antaa joululahjaksi yhdessä itse kirjoittamani Tyttö ja taiottu tuoli -sadun kanssa. Tuoli maksoi 25 €.
- Itselle iltapuku jouluaaton ateriaa varten 30€. Aivan liian kallis ollakseen järkevä hankinta, mutta ajattelin mukaankuuluvan jakun kelpaavan myöhemmin arkisempaankin käyttöön.

Tänään taas kirpparivisiitti kotimatkalla kaupungista. Ja yhtä sun toista löytyikin.

Varsinaisesti menin hakemaan lastenkrijoja joulusukkaan. Niitä bongasin pinon ja maksoivat euron kappale.

Lapsenlapselle bathtube, 5 euroa.
Äitinsä haaveili tuollaisesta jo raskausaikana, mutta päätyi sitten kuitenkin hankkimana flexibathin pienokaisen kylpyammeeksi. Nyt on molemmat.
ensin kuva tubesta ja toisessa kuvassa tube jo in action:

bathtube1.jpg

bathtube2.jpg

Marttanuija itselleni 6 euroa.

kasilaukku.jpg

Lapsille leikki-imuri 5 euroa (Toimii paristoilla joita oli uusi paketti mukana)

imuri1.jpg

Ja pojanpojalle vaatteita. Piadat 2 euroa kipale, farkut 2,50. (Pikkulasten rukkaset 50 senttiä)

jesselle16122010_1.jpg

jesselle16122010_2.jpg

Jos piparikoneessa oli ohjekirjanen mukana, niin siinä on aivan suussa sulavien piparien ohje, kannattaa kokeilla: strassburgare-nimiset piparit ( ohje on tosin vain ruotsinkielellä)

Tän päivän löytö oli uudenveroinen Kivat villainen kypärähattu, jossa ylhäällä pompulat ja edessä kruunu hinta oli 2e. :)
Juuri joku aika sitten kaupassa katselin enkä raaskinut ostaa hintaa kun uutena on sen 26.90.

Tänään löytyi normaalia vähemmän, mutta jotain kuitenkin.

Eli vanerinen vanha meikkilaukku, joka sopii tyyliltään hyvin apukeittiöön (5 euroa)

meikkilaukku1.jpg

meikkilaukku2.jpg

Ja vino pino lastenkirjoja 0,5 - 1 euroa kipale:

lastenkirjan07012011.jpg

Ostin myös yhden sisustustarran, mutta sen kuvaan vasta kun se on paikallaan + yhden kirjan itselleni.

Voi höh, itsekin käväsin tänään iltapäivällä Adam&Ewassa mutta enpä bongannut tuota ihanaa meikkilaukkua, olit varmaan sen jo löytänyt ennen mua. Jos siis siellä olet ollut. Löysin kuitenkin itselleni kasan hyviä (työ)vaatteita ja pojalle kevääksi Reiman fleecepipon eurolla.

Voi höh, itsekin käväsin tänään iltapäivällä Adam&Ewassa mutta enpä bongannut tuota ihanaa meikkilaukkua, olit varmaan sen jo löytänyt ennen mua. Jos siis siellä olet ollut. Löysin kuitenkin itselleni kasan hyviä (työ)vaatteita ja pojalle kevääksi Reiman fleecepipon eurolla.

Iltapäivällä mekin. :)
Vähän jäi mietityttämään se peräkammarin puolella ollut musta vanha kiikkustuoli: Olisi ehkä sittenkin pitänyt...

Ihana toi tarra!
Mä löysin tänään itselleni
-käyttämättömän H&M:n t-paidan 1,-
-kolmet legginsit yht 2,-
Sekä villahaalarin lapselleni 2,50 (ja oli siis oikeesti 100%villaa eikä mikään akryylinen)
Oikeesti menin etsimään kelloa makuuhuoneen seinälle..

Muuta sälää oli kirjoja niin itselle kuin lapsillekin:

Askartelukirja 2 euroa:

askartelunpikkujatti.jpg

Psykankirja 3 euroa:

psykankirja.jpg

Lastenkirjat 0,5-1,5 euroa kappale:

lastenkirjat13012011.jpg

Vanhoja (?) saksalaisia joulupalloja 4 euroa:

joulupallot.jpg

Mekko lapsenlapselle 3 euroa:

lovanmekko.jpg

Lisäksi lastenpyjamia ja yksi paita. Hintaskaalalla 0,5 euroa- 2,5 euroa.

Eilisiä kirppariostoksia:

Boksereita pikkupojalle. Yhteensä euron:

DSC_0493.jpg

Tunika itselle. 8 euroa:

DSC_0500.jpg

Koristeline ensi kesäksi. 2 euroa:

DSC_0499.jpg

Ensi kesäksi tämäkin eli painepesuri vanhan hajonneen tilalle, 30 euroa.

DSC_0509.jpg

Yleiskone 6 euroa:

DSC_0502.jpg

Vauvakirjoja nuorimmalle lapsenlapselle. 50 senttiä kipale:

DSC_0496.jpg

Kaksi kirjaa omille nuorimmaisille:

DSC_0497.jpg

Noiden lisäksi pino vanhoja meidän perhe-lehtiä. 20-50 senttiä kipale.

Tollanen yleiskone ois aivan huippu! Mä käyn kyllä kirpparilla viikottain mutten ikinä ees kato mitään tollasia. Nyt tarviikin kulkee silmät auki jos löytäs raaste/pirtelömasiinan!

Tänään löytyi ensinnäkin kaksi tunikaa itselle, 5 euroa kipale.
Ei kuvia, kun matto "upotti ne itseensä" eli oli ilmeisestikin kuvaustaustana väärä, enkä sitten enää jaksanut kuvata uusiksi.

Lapsenlapselle body 2 eetua:

lovalle28012011.jpg

Tyttärelle paita 2 eetua:

wilmalle28012011.jpg

Ja näistä punainen paita (2€) sekä punaiset rukkaset (1 €) ovat uusimmalle lapsenlapselleni ja siniset rukkaset (1€) ja vauvakirja (1€) puolestaan nuorimmalle lapsenlapselleni:

pienille28012011.jpg

Itselle kirja, lapsille kirja ja palapeli kirjaimia opetteleville (2 euroa jokainen)

kirpparilta28010211.jpg

Ja vikana Ikean mammuttisarjan lastentuoli (Meillä noita ennestäänkin, mutta liian vähän) 7 € ja kaksi lokerikkoa, jotka ajattelin tyttären seinälle petshopeille ja muille pikkuleluille.

lastenhuoneeseen28012011.jpg

Kiva mansikkapaita ja palapeli :) Mutta mikäs tuolta alimman kuvan takaata pilkistää? Onko se joku arkkupöytä? Tuommonen passais meillekin! :D

Hei,
Se on vanha kumisaapaslaatikko, joka ylösalaisin laitettuna toimii minulla olkohuoneen pöytänä.
Tyttäristä yksi osti puolisen vuotta sitten vanhan talon, jonka ulkohuoneissa on vieläkin tyystin tutkimattomia paikkoja. Ja niistä löytyy tuollaisia - paljon.
Olen korjannut talteen lipaston, puisia laatikoita, maitotonkkia, taikinatiinun jonka ilmeisesti 1800-luvun alusta jne.

Hei,
Se on vanha kumisaapaslaatikko, joka ylösalaisin laitettuna toimii minulla olkohuoneen pöytänä.
Tyttäristä yksi osti puolisen vuotta sitten vanhan talon, jonka ulkohuoneissa on vieläkin tyystin tutkimattomia paikkoja. Ja niistä löytyy tuollaisia - paljon.
Olen korjannut talteen lipaston, puisia laatikoita, maitotonkkia, taikinatiinun jonka ilmeisesti 1800-luvun alusta jne.

Kuulostaa ihanalta :) Mä olen kirppikseltä katsellut puisia laatikoita, mutta niiden hinnat on niin suolaset, että ei pysty :D

Haaveilen myöskin olohuoneen pöydäksi jotain vanhaa puista arkkua, tms mutta saattaa mennä tovi jos toinenkin, että moisen saan hommattua :) Mutta kyllä mä vielä joskus.

Yhteistyössä