eilisen epätoivoinen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eilinen..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eilinen..

Vieras
Koitan vielä päivällä jos olisi enemmän ihmisiä vastaamassa. ..
Tilanne on senkaltainen että tosiaan on mennyt velkoja käräjäoikeuteen ja menossa ulosottoon.
yhteensä n.2000e
Olen yksinhuoltaja ja hoidin asiaa äsken. Kotiäiti olen, opiskelu oli suunnitelmissa ens syksynä.. Töitä en varmastikaan saa helpolla ainakaan tarpeeksi nopeasti että sekään auttais, ja ne päivähoidon jonot...
Kuitenkin tein maksusuunnitelman perintäfirman kanssa kun olin soitellut ensin käräjäoikeuden toimiston päästä päähän neuvoja. Teimme maksusuunnitelman sitten perintäfirman kanssa ja summa oli semmoinen et mistäpä yh sen nyt repäsis joka kuukausi (ulosottoon menevä kiireellisin 170e/kk 10kk ajan ja muut yhteensä 70e/kk 4kuukauden ajan) Eli 4kk multa lähtee 240e perintään.
Voinko mä saada sossusta apua tuohon ja missä mittakaavassa. Ja vielä se että... ensimmäisellä erällä on KIIRE. tuolla koko summalla.
Jos en ehdi maksaa ennen asian käsittely päivää 6.11 menee tuo 1700e ulosottoon, muut nuo pienemmät eivät ole vielä menneet, mutta enossa on.
Mut tosiaan, voiko sossu auttaa ja varsinki tuon ekan erän kanssa?

Tuntuu että sinne soittoaikaan on vielä ikuisuus ja olen itkenyt ja yrittänyt pidätellä itkua koko aamun kun pienikin tuossa häärää.
Onneksi asia kuitenkin selvempi kuin eilen yöllä. Tosin aika huono tilanne kun tulot on aika pienet. Mulla ei ole varaa maksaa tuommosia sitte millään..

Onko sillä sinänsä väliä kun ne on olemassa... :ashamed:
en sano pahalla, en vain halua mun asioita ihan niin julki tuoda... velkoja, laskuja that's it, ei mitään sinänsä laitonta, vaikka onhan se kun ulosotossa..

No ei voi sossu auttaa, mieti nyt vähän miten epäreilua jos yhteiskunta maksaa sinun velkasi. Ainoa mahis on ottaa laina pitkälle ajalle jolla maksat rästiti pois ja sitten lyhännät vaikka 50?/kk pankille.

Alkuperäinen kirjoittaja Ootko:
Ootko ollu Takuusäätiöön yhteydessä, jos saisit heiltä pienen lainan noiden kiireellisten maksamiseen?

Luottotiedotki menneet. Ja en ole ollut, olisiko aihetta, mutta kun miettii et tuo 240e/kk on kuitenki sama summa mitä joudun maskaan takuusäätiöön takasin..et hoidanko sillee vai tällee, vai miten niillä on kk erät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko sillä sinänsä väliä kun ne on olemassa... :ashamed:
en sano pahalla, en vain halua mun asioita ihan niin julki tuoda... velkoja, laskuja that's it, ei mitään sinänsä laitonta, vaikka onhan se kun ulosotossa..

Eikun vaan siks kysyin kun kaipa se sossukin vähän katsoo että mitä laskuja/lainoja ovat.

Jos vaikka on tehty parin tonnin thaimaan reissu ja nyt laina ulosotossa niin saattavat olla nihkeitä auttamaan.
Tai en mä tiedä, noi sosiaalikuviot niin vieraita.

Eli oon oikeesti aika syvässä pississä.
Meinaan noi menee pian ulosottoon mikä taas tarkottaa aika monia hirveitä juttuja..
En tota ekaa erää kyllä revi mistään.. siihen määräpävään mennessä... Takuusäätiökään ei just nyt ehdi enää auttaa..
Alkaa kyll epätoivo vallata..

Meinaan noi menee pian ulosottoon mikä taas tarkottaa aika monia hirveitä juttuja..
En tota ekaa erää kyllä revi mistään.. siihen määräpävään mennessä... Takuusäätiökään ei just nyt ehdi enää auttaa..

Ei sun porukat vois helppiä.. :whistle:

Eihän se niin kamalaa ole jos meneekin ulosottoon :hug:

Oisko sukulaisia joilta voisit lainata? Ainakin sen ekan erän? Ja sitten tosiaan pankkiin kyselemään lainaa jos sulla on kerran takaaja.

Alkuperäinen kirjoittaja elämä on:
No ei voi sossu auttaa, mieti nyt vähän miten epäreilua jos yhteiskunta maksaa sinun velkasi. Ainoa mahis on ottaa laina pitkälle ajalle jolla maksat rästiti pois ja sitten lyhännät vaikka 50?/kk pankille.

Joo, tiän että on vaan ihan realistinen kommentti mut aikas hirveelle tuntuu siitä nähen.
Tarvisin lainalle takaajan enkä tiedä onko sellaista saatavilla lähipiiristä.
Alan olla aika loppu..

Alkuperäinen kirjoittaja elämä on:

Joo, tiän että on vaan ihan realistinen kommentti mut aikas hirveelle tuntuu siitä nähen.
Tarvisin lainalle takaajan enkä tiedä onko sellaista saatavilla lähipiiristä.
Alan olla aika loppu..

No soita sinne Takuusäätiöön jos tarvit takaajan! Sieltä järjestyy hätäneuvontaa kyllä lyhyelläkin aikavälillä! Ota nyt ohjat käsiis äläkä päästä asioita vaan valumaan, vaikka mieli tekis. Pahemmaksi vaan menee jos jäät odottelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:

Oisko sukulaisia joilta voisit lainata? Ainakin sen ekan erän? Ja sitten tosiaan pankkiin kyselemään lainaa jos sulla on kerran takaaja.

Joskus ne on maksettava ja tässä vaiheessa ne kulut ois vähän pienemmät kun sillon kun ovat ulosotossa, eli erä pienempi ja mä joudun kuitenkin tän maksaan.
Ei vaan taideta ton mun lapsen kanssa selvitä kun exästäkään ei oo mitään apua lapsen menoissa yms..
vai miten on, ja ulosoton määrän jos ei pysty maksaan voi muuttaa vankeudeksi... Ja pienen lapsen yh:na se vankeus ei oikein... houkuta. Ei kyllä muutenkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Ootko:
Ootko ollu Takuusäätiöön yhteydessä, jos saisit heiltä pienen lainan noiden kiireellisten maksamiseen?

Luottotiedotki menneet. Ja en ole ollut, olisiko aihetta, mutta kun miettii et tuo 240e/kk on kuitenki sama summa mitä joudun maskaan takuusäätiöön takasin..et hoidanko sillee vai tällee, vai miten niillä on kk erät.

No joo joudut maksaan takasin, mutta et sä mistään niitä velkarahoja niin saa ettet joutuis, ja Takuusäätiöstä saat sovittua jouhevamman takasinmaksun.

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:

Joskus ne on maksettava ja tässä vaiheessa ne kulut ois vähän pienemmät kun sillon kun ovat ulosotossa, eli erä pienempi ja mä joudun kuitenkin tän maksaan.
Ei vaan taideta ton mun lapsen kanssa selvitä kun exästäkään ei oo mitään apua lapsen menoissa yms..
vai miten on, ja ulosoton määrän jos ei pysty maksaan voi muuttaa vankeudeksi... Ja pienen lapsen yh:na se vankeus ei oikein... houkuta. Ei kyllä muutenkaan..

Et sä mihinkään velkavankeuteen joudu, älä liiottele. Surkuttelusta ei oo nyt apua vaan toimista, jos eräpäivät painaa päälle. Reippaasti soittaan Takuusäätiöön tai vaikka Diakoniaan jos teidän paikkakunnalla voi saada pienen sosiaalisen vipin pitkällä takaisinmaksulla. Tsemppiä!

Mä oon aian miettinyt että miten ihmiset tälläseen tilanteeseen joutuu. Ap ei halua siitä kertoa mut tietääkö joku.
Onko nää pelkästään kulutusluottojen ym aikaan saannosta vai ihan vaan ihminen jää jonkulaiseen loukkuun?

Asuntoloukkuu, työttömyyteen..Voiko ihmisen jättää ilman tukia et pitää velalla elää..

Takuusäätiö taitaa nyt olla mun ainoa mahollisuus tähän..
Sossu taitaa tosiaan huomioida noita silleen et tulee se minimi, itellä tulot on minimit että ei paljoo suojaosuus auta kyllä..

Mut kuin tonne takuusäätiöön, varmaan soitto van ja tilanne pöydälle..?

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
siis olet antanut 2000 e takia mennä luottotiedot? :o
ei paljon järki päätä ole pakottanut, mites meinasit tulevaisuudessa selvitä kun nyt jo noin tiukkaa? ja vielä yhteiskunnan pitäisi sun velat maksaa :kieh:

Tämähän tässä nyt auttaakin. :flower: Kiitos paljon.
Ihan totta jos kysyy asiallisia neuvoja tämmösessä tilanteessa. Tiedättekö miten joutuu nöyrtymään vaikka summa olisikin noin pieni, ehkä jonkun kuukausipalkasta puolet, toisen muutaman kuukauden tulos yhteensä.
Onneksi oli paljon asiallisiakin kommentteja. En odottanut että yhteiskunta maksaa velkani, mietin vaan että kun se on kolmasosa meidän kuukausituloista nii tuleeko sossu vastaan..

Yhteistyössä