Tänne onkin tullut paljon viestejä. Kiitos mielipiteistänne ja neuvoistanne. En ole vielä päätynyt mihinkään ratkaisuun, paitsi siihen, että tänään mieheni ja lapseni tultua kotiin en aio ottaa asiaa puheeksi. Annan meille yhteistä aikaa ainakin vielä tämän illan.
Tämä yhden illan mies seurustelee tahollaan, eikä kukaan seurueessamme voinut huomata, että lähdimme samaan osoitteiseen. Siinä mielessä totuuden paljastuminen tuntuu nyt melko riskittömältä.
Kuitenkin haluaisin kertoa miehelleni totuuden ja tuntuu, että olen sen hänelle velkaa. Olen tehnyt todella typerästi. Anteeksiantamattomasti käyttänyt hyväkseni hänen luottamustaan.
En kuitenkaan tekisi tätä enää ikinä uudestaan. Jos saisin peruttua yhden ainoan asian elämässäni, olisi se tämä hairahdus.
Minulla on kuitenkin itselläni nyt niin kamala olo, että se riittäköön hetkeksi. En tahdo, että mieheni joutuu tuntemaan mitään tälläistä (oikeastaan vielä pahempaa) tuskaa. En myöskään siedä ajatusta, että lapseni kärsisi näin halpamaisen tekoni takia.
Onneksi muistin yhden ystäväni olleen samanlaisessa tilanteessa vuosia sitten. Hän kävi eilen illalla luonani ja saimme yhtään setvittyä asioita. Se, minkä valinnan hän aikoinaan teki on sivuseikka, mutta en silti lähde suinpäin tekemään samoja ratkaisuja.