Eilen tehtiin lapsivesipunktio....

Voi hemmetti miten mua pelottaa.... Miten voi ihan oikeasti koko raskaus olla tällästä?

Silloin aikanaan niskaturvotusultrassa molempien vauvojen mitat ok. Veriseulaa ei voitu ottaa kaksosuuden takia, koska vääristää tulosta. No sitte todettiin A-vauvalla tää MMC ja sen takia sitte Tyksissä käytiin- Siellä ei suositeltu lapsivesipunktiota, koska A-vauvan kaikki rakenteet oli muuten ok. Ja lisäksi tietty sitte se keskenmenosriski molempien sikiöiden kohdalla.

Nyt sitte tuo A-vauvan kasvu on hidastunut ja sen takia nyt sitte eilen otettiin lapsivesinäyte, koska tuo aiemmin havaittu MMC liittyy joskus harvoin kromosomihäiriöihin, jotka sitte heijastuu tuohon kasvuun... Nyt siis otettiin, koska viikkoja 33 ja risat, eli mahdollinen synnytykesn käynnistyminen ei enää maata kaada.

Nyt mua pelottaa aivan sikana..... Jos nyt löytyykin jotain muuta vielä tuon selkärankahalkion lisäksi....tyhmänä tietty jo netistä kattelin ja siellähän ekana silmiin hyöki MMC:n yhteydessä 18-trisomia :( Mutta eikö tuollainen 18-trisomia kuitenki ois keskeytynyt...ja kun tosiaan se nt:kin oli ok..... mä olen nyt ihan lohduton täällä :(
 
Mun koko maailma tosiaan melkein romahti eilen.... oon ollut ihan hyvillä mielin koko raskauden, koska tuo selkärankahalkio itessään ei uhkaa henkeä ja sen kanssa varmasti tullaan toimeen....Mutta nyt sitten tää.... Miten mä ikinä selviän siitä, jos nyt käykin niin, että vauva onkin syvästi kehitysvammainen ja kuolee heti syntymänsä jälkeen vai elää ehkä vuoden. Toki, en ole ainoa, jolle näin olisi käynyt tai tulee käymään, mutta silti maailma näyttää nyt todella todella mustalta :(
 

Yhteistyössä