Eilen kirkosta erosi 171 henkilöä

  • Viestiketjun aloittaja eroanko, enkö eroa...
  • Ensimmäinen viesti
Että lisää vaan =) Aivan loistava idea tuo oli tuo sivusto.

Itse en ole koskaan kuulunut kirkkoon, mutta ymmärrän, että jos siihen on pakkokastettu lapsena, niin helposti antaisi asian olla... Hyvä, että siitä pääsee nykyisin noin helposti eroon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Että lisää vaan =) Aivan loistava idea tuo oli tuo sivusto.

Itse en ole koskaan kuulunut kirkkoon, mutta ymmärrän, että jos siihen on pakkokastettu lapsena, niin helposti antaisi asian olla... Hyvä, että siitä pääsee nykyisin noin helposti eroon.
Mut kastettiin vauvana, mutta äitini mukana erosin muutaman vuoden ikäisenä.

Vuosi sitten liityin uudestaan kirkkoon, ja päivääkään en ole katunut.
 
hiukka menee ot,mutta pakko kertoa..
jokunen vuosi sitten kun halusin erota kirkosta, aattelin että katon netistä kuis se onnistuu..
varmaan meni pari tuntia kun hain seurakunnat, väestörekisterit yms, kaiken mahdollisen, siitä pottuuntuneena kirjotin googleen: v..u, kirkosta eroaminen ja tadaa tuli heti eroakirkosta.fija 5min ja homma hoidettu. :D
 
kesä ja yö
Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
hiukka menee ot,mutta pakko kertoa..
jokunen vuosi sitten kun halusin erota kirkosta, aattelin että katon netistä kuis se onnistuu..
varmaan meni pari tuntia kun hain seurakunnat, väestörekisterit yms, kaiken mahdollisen, siitä pottuuntuneena kirjotin googleen: v..u, kirkosta eroaminen ja tadaa tuli heti eroakirkosta.fija 5min ja homma hoidettu. :D
vitulla oli siis osuutta asiaan! kirjaimellisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesä ja yö:
Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
hiukka menee ot,mutta pakko kertoa..
jokunen vuosi sitten kun halusin erota kirkosta, aattelin että katon netistä kuis se onnistuu..
varmaan meni pari tuntia kun hain seurakunnat, väestörekisterit yms, kaiken mahdollisen, siitä pottuuntuneena kirjotin googleen: v..u, kirkosta eroaminen ja tadaa tuli heti eroakirkosta.fija 5min ja homma hoidettu. :D
vitulla oli siis osuutta asiaan! kirjaimellisesti.
kyllä :LOL:
 
Non compos mentis
Kun itse kirkosta erosin, oli mulle moiset tilastot yhdentekeviä. Se oli mun henkilökohtainen päätös. Minut oli liitetty vauvana kirkkoon, tutkailin asiaa murrosiässä useamman vuoden ja lukion alkajaisiksi erosin vanhempieni luvalla siitä instituutiosta. En hakenut massakäyttäytymistä, mutta tiesin, että en ollut kristitty, joten kirkon jäsenyys oli minulle turha.

Nettipalvelu on varmasti hyvä nykyihmisille. Monelta jäisi eroamatta, jos se ei olisi niin helppoa. Ennen muinoin ainakin omalla paikkakunnallani eroajat joutuivat keskustelemaan valinnastaan kirkkoherran kanssa. Minäkin. Mutta kyllä sain alaikäisenäkin itseni perusteltua sen verran hyvin, että kirkko "salli" minun erota.
 
En kyllä itse miettinyt kertaakaan mitään tilastoja kun kirkosta erosin. Minut on myös kastettu vauvana, mutta en ole koskaan osannut mieltää itseäni kristityksi, joten erosin heti kun ikää oli tarpeeksi. Netin kautta kylläkin, oli se mukavan helppoa :) Tosin olisin tehnyt sen muutakin kautta jos netissä ei olisi ollut mahdollista.
 
vierailija
Mä en kai ole varsinaisesti uskossa, ainakaan perinteissä ev.lut.-mielessä, mutta kuulun kirkkoon ja lapseni on kastettu. Olen ajatellut, että kirkko on osa meidän kulttuuria, jatkumoa ja juuria. Voi olla ihan pöljä syy kuulua kirkkoon.
 

Yhteistyössä