Eilen juoksin Naisten Kympin ja illalla

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
oli hartiat ihan kipeät, päätä särki ihan hirveästi ja iho tuntui todella kuumalta. Olo oli muutenkin kuumeinen.
Jalat ei tullu yhtään kipeäksi, eikä ole kipeät vieläkään.
Johtuiko tuo päänsärky ( pää oli kipeä myös tuolta ihan päälaelta jos kosketti ) ja muut oireet tuosta helteestä? Voiko se aiheuttaa tuollasta? Nestettä koetin juoda paljon mutta oli heikko olo ennen lenkille lähtöä niin sillon en paljon saanu juotua. Lenkillä join 2 mukillistä vettä, ennen lenkkiä join n. ½ litraa vettä yhteensä ( aamusta iltapäivä 13 välisenä aikana ) ja lenkin jälkeen join muutaman suullisen.
Pää kipu yltyi yön aikana migreeniksi ja jouduin herätä ottamaan vahvempaa lääkettä.
Nyt edelleen on pää kipeä :/

Noni, tulipa selitystä. Tarkotus oli siis kysyä että voiko se johtua kuumuudesta vai voinko olla kuivunut tuon nestemäärän takia?

tuo nestemäärä on aivan liian vähäinen normaalistikkin tuollaisella ilmalla kuin eilen, ja todella vähän jos olet vielä kympin matkannut.
eli nestehukkaa veikkaisin.

No kun se hattukin jäi kotiin :/ Muutenkin olen huono juomaan niin tuo määrä tuntu valtavalta.
Voikohan sitä nyt enää tässä vaiheessa mitenkään korjata? Auttaako jos nyt koettaa juoda enemmän vielä kuin normaalisti?

Kuulostaa tosiaan kyllä ihan vaan nestehukalta. Kannattaa juoda huoneenlämpöistä vettä, imeytyy kylmää paremmin. Ja vielä jos tänään oot ulkona ja kuumassa niin laita vesipulloon kide merisuolaa. :hug:

Erittäin paha nestevajaus ja auringonpistoskin kenties sanoisin minä. Ihmisen pitäisi juoda vähintään 2l vettä joka päivä ilman mitään erityistä rasitusta. Helteellä ja urheillessa määrää saa listä roimasti, jopa tuplata ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Miten ihmiset pystyy juomaan niin paljon? :o Vaikka kuinka koetan niin tulee vain öklö olo kun juo paljon :/

Ei sitä kerralla tarvii juoda! Opettele nostamalla vesimäärää pikku hiljaa tuohon päivittäiseen 2l.

Miten ihmiset pystyy juomaan niin paljon? :o Vaikka kuinka koetan niin tulee vain öklö olo kun juo paljon :/

Aamulla heti iso lasi vettä, vaikka puolen litran tuoppi jos kykenee...Elimistökin herää...ja siitä sit päivän mittaan niin kyl se 2l tulee täyteen

Minä juon aina joka ruualla pari lasillista vettä :) Ja kun lasiin menee noin 3 desiä niin päivän mittaan tulee juotua vähintäänkin 2 litraa vettä.

Minä kun syön ruokaakin niin vähän/harvoin :ashamed: Ehkä 2 kertaa päivässä syön jotain. Täytyisi ruveta skarppaamaan kaiketi.
Yksi urheilija ystäväni sanoi että vettä pitää nyt tankata vähän kerrallaan. Koetetaan josko sillä olo parantuisi.

Minä kun syön ruokaakin niin vähän/harvoin :ashamed: Ehkä 2 kertaa päivässä syön jotain. Täytyisi ruveta skarppaamaan kaiketi.
Yksi urheilija ystäväni sanoi että vettä pitää nyt tankata vähän kerrallaan. Koetetaan josko sillä olo parantuisi.

Joo nesteytä nyt vähän kerrallaan - se on sama kuin krapulassa, joka on myös nestehukkaa. Kuivunutta elimistöä ei saa järkyttää sillä, että yhtäkkiä kittaa hulluna vettä. Päänsärky vain pahenee siitä.

Olotila muuten on muutenkin vähän ku krapulassa :o Käytiin kaupungilla ostamassa uutta mikroa tänään ja mennessä ajattelin että ihan ku ois ollu ryypiskelemässä. Etoo, huimaa, päätä särkee.
Tänään en vielä särkylääkettä ole tarvinut mutta nyt kun päiväunilta äsken heräsin niin tuntuu että kipu on kyllä jo sen verran kovaa että täytyy jotain lääkettäkin jo saada.

Yhteistyössä