Eiks toi oo rikos (Kakola-ohjelmassa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ostaisivat vanhemmat vaikka nikotiini purkkaa. Henkilökunnan pitäisi kieltää tupakat ja tarjota korvaavia tuotteita! Itse en anna 17v polttaa kotona, kun on laitoksesta kotilomilla. Laitoksessakaan ei saa polttaa, mutta ehkä salaa polttavat kun keskenään ulkoilevat. Seurassa polttaa. Olen kovasti yrittänyt kitkeä sitä, mutta turhaan. Toivottavasti ei lisäänny, kun täyttää 18v. Sisko viimeeksi huomauttia että eteisessä haisee tupakka. Sanoin että syytön minä siihen olen.

Kyseessä on nuoria, joilla on selkeesti suureempiakin ongelmia kuin rööki, että siihen ei kannata edes puuttua ennen kuin ne isommat ongelmat on hoidettu. Sen sijaan alkoholin hakeminen on ehdottoman tuomittavaa.

Mun mielestä viime kaudela ne pojat ei saaneet polttaa siellä,mutta nyt nää tytöt saa.Vai muistanko ihan väärin..?Mutta voi vitsi kun mua harmitti sen yhden tytön puolesta eilisessä jaksossa,ettei kukaan tullut sitä tervehtimään sinne!Ei ihme,että lapsella on ongelmia kun vanhemmat ilmeisesti antavat tuollaista "rakkautta".Pienempi paha se röökin toimittaminen sinne oli kuin se,ettei mennyt ollenkaan.

[QUOTE="vieras";25635790]eiks se vankilan "henkilökuntakin" sit tee rikoksen, kun ne vanhemmat tuo ne tupakit sinne niille lapsilleen ja se hlökunta välittää ne niille nuorille?[/QUOTE]

Tupakkalainsäädäntö yksiselitteisesti kieltää tupakkatuotteiden luovuttamisen alaikäiselle, eikä se ole ristiriidassa vankeuslain 9 luvun 1§ kanssa, jossa säädetään vangin omaisuuden hallussapidosta. Joten kyllä, alaikäiselle vangille ei saa välittää tupakkatuotteita.

Yhteistyössä