eiks ketään pelota se sh-lakko?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
Sitä mä olen miettinyt, että miten kunta takaa asukkaille hoidon, jonka laki määrää.

.
Ei mitenkään. Meilläpäin ei ole päässyt edes terveyskeskukseen jollei ole pää suunnilleen kirjaimellisesti kainalossa, ainakaan vuoteen...
Jotain on siis tehtävä, kun noin huonosti on asiat ihan työrauhankin aikaan?
Näinpä, mut noilla kunnilla, jotka jo nyt on ahdingossa, tulee eteen taas henkilökunnan vähentäminen, kun palkat nousee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaikilla ei ole mikään "jos läheinen sairastuu"-tilanne :(

Onhan se helppo lässyttää että asiat menevät kuten menevät, jos ei oikeasti ole siinä tilanteessa. :whistle:
anteeksi nyt vaan mutta mulla on lähipiirissä pari vakavasti sairasta lasta, että kyllä tämä koskettaa.
mutta elämä menee niin kuin menee, ei se mun pelkoni muuttais asiaa suuntaan eikä toiseen...
Ilmeisesti ne ei ole sun omia lapsia.

En mä ainakaan halua ajatella että elämä menee kuten menee, jos se tarkoittaa sitä että mä katselen viereestä kun lapsi kuolee vain ja ainoastaan siksi ettei hoitajia ole töissä. |O
no mitäs sä sitten teet??? pakotat ne töihin????
No en ainakaan ajattele hyvillä mielin että onpa mukavaa kun jätetään ihmiset kuolemaan ja asiat nyt vaan menee niin.

HellouMamas
No ei pelota mut V.ituttaa!!
Ja mun mielestä tää pakkolaki talloo kyllä ihmisoikeuksia, jos ihminen haluaa irtisanoutua työpaikastaan niin kyllä hänellä on siihen oikeus oli se työpaikka mikä tahansa!
Et sama laki pitää nyt sit säätää tasapuolisuuden takia muillekin "lakkoilijoille", tehdään suomesta yhdessä kunnon natsipaikka missä ihmisillä ei ole oikeutta päättää omista asioistaan!!!

vieras

Onhan se helppo lässyttää että asiat menevät kuten menevät, jos ei oikeasti ole siinä tilanteessa. :whistle:
anteeksi nyt vaan mutta mulla on lähipiirissä pari vakavasti sairasta lasta, että kyllä tämä koskettaa.
mutta elämä menee niin kuin menee, ei se mun pelkoni muuttais asiaa suuntaan eikä toiseen...

En mä ainakaan halua ajatella että elämä menee kuten menee, jos se tarkoittaa sitä että mä katselen viereestä kun lapsi kuolee vain ja ainoastaan siksi ettei hoitajia ole töissä. |O
No en ainakaan ajattele hyvillä mielin että onpa mukavaa kun jätetään ihmiset kuolemaan ja asiat nyt vaan menee niin.
no enhän mäkään hyvillä mielillä oo..

Alkuperäinen kirjoittaja HellouMamas:
Ja mun mielestä tää pakkolaki talloo kyllä ihmisoikeuksia, jos ihminen haluaa irtisanoutua työpaikastaan niin kyllä hänellä on siihen oikeus oli se työpaikka mikä tahansa!
Pakkolaki koskee KAIKKIA terveydenhuollon ammattilaisia. Jos hoitajia ei muuten saada tarpeeksi töihin irtisanoutuneista niin ammattitaito nyhdetään muualta. Ei auta vaikka olet ihan-jossain-muussa-hommassa ja sinulla on työpaikka, sakon uhalla on mentävä tekemään hoitotyötä.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
ei pelota mut vituttaa.
Ens viikolla ois neurolle se aika..mutta toivotaan ettei se peruunnu..eipä sitä oo ku 7kk joutunut odottamaan
pidän peukkuja ettei peruuntuisi :hug:

ja ei sinänsä pelota lakko, mutta täällä sen vaikutukset kyllä tuntuvat ainakin heti.

Toivon, ettei kukaan lähimmistä sairastu, etenkään lapseni.
Mutta etukäteen en halua antaa peloille valtaa.

HelouMamas
Ja ihan tiedoksi, HOITAJAT EI OLE VASTUUSSA kenenkään kuolemista jos joku kuolee lakon aikana hoidon puutteesta, vastuussa on porvarihallitus joka haluaa pitää akat kurissa ja nuhteessa säätelemällä lakeja ja vastuussa on myös kunnat jotka ei halua tehdä sovintoa...!

vieras

no enhän mäkään hyvillä mielillä oo..
lisään taas: mut mä suhtaudun varmaan erilailla kun moni muu koska olen itsekkin sairastanut syövän nuoruudessani, suhtautumiseni kuolemaan voi olla jo luonnollisempi :)

HelouMamas
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja HellouMamas:
Pakkolaki koskee KAIKKIA terveydenhuollon ammattilaisia. Jos hoitajia ei muuten saada tarpeeksi töihin irtisanoutuneista niin ammattitaito nyhdetään muualta. Ei auta vaikka olet ihan-jossain-muussa-hommassa ja sinulla on työpaikka, sakon uhalla on mentävä tekemään hoitotyötä.
Tuohan se kyllä takaakin potilasturvallisuuden hienosti jos otetaan töihin sellaisia jotka ei ole ollut töissä vähään aikaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
. Onneksi on lapsille vakuutukset ja yksityisillekkin pääsee.
Valitettavasti vaan on aika paljon niitä joita ei yksityisellä voida hoitaa. Mä todella toivon että ne potilaat pysytytään hoitamaan sairaaloissa, vaikka vissiin ei pystytä..

Mielipide oli puhtaasti subjektiivinen, ja luultavasti kuitenkin hengissäpitäviä toimintoja voidaan sairaaloissa ylläpitää.

vieras
lisään taas: mut mä suhtaudun varmaan erilailla kun moni muu koska olen itsekkin sairastanut syövän nuoruudessani, suhtautumiseni kuolemaan voi olla jo luonnollisempi :)
Jos potilas menehtyy siksi että hoito ei tehoa, on kyse kuitenkin täysin eri asiasta kuin siitä että mahdollisesti tai todennäköisesti parantava tai elinaikaa lisäävä hoito olisi olemassa mutta sitä ei saa.

vieras
Jos potilas menehtyy siksi että hoito ei tehoa, on kyse kuitenkin täysin eri asiasta kuin siitä että mahdollisesti tai todennäköisesti parantava tai elinaikaa lisäävä hoito olisi olemassa mutta sitä ei saa.
mut edelleen kysyisin: miten mun pelkoni tois sitä hoitoa???
kun vaan totesin että mua ei pelota tämä työtaistelu...

. Onneksi on lapsille vakuutukset ja yksityisillekkin pääsee.
Valitettavasti vaan on aika paljon niitä joita ei yksityisellä voida hoitaa. Mä todella toivon että ne potilaat pysytytään hoitamaan sairaaloissa, vaikka vissiin ei pystytä..

Mielipide oli puhtaasti subjektiivinen, ja luultavasti kuitenkin hengissäpitäviä toimintoja voidaan sairaaloissa ylläpitää.
Juu ymmärsin kyllä että mielipide oli subjektiivinen.

Noista hengissäpitävistä toimenpiteistä... kirurgisen sairaalan ylilääkäri sanoi että elinsiirrot esimerkiksi lopetetaan luultavasti kokonaan jos hoitajat irtisanoutuvat. ja kun niitä elimiä ei muutenkaan kovin paljon ole saatavilla ja ihmisiä kuolee siirtolistalle ilman lakkojakin siksi, niin kyllä se niiden siirtojen lopettaminen kokonaan tappaa luultavasti muutaman ihmisen. :|

HäMäTä
Mua kyllä puistattaa ajatus, että jos jotain vakavaa sattuisi lapsilleni, eikä hoitoa ole tarjolla. Tai ylipäätään, että läheinen kuolisi sen vuoksi, ettei hoitajat saa mitä he vaativat. En kyllä menis millään lailla takaan mitä sitten....

Ei pelota. Vaikka itselläni rv 30 ja kaikki riskit olemassa että vauva voi syntyä milloin vain ja muutenkin riskit että kaikki ei mene hyvin on olemassa. Mutta silti en pelkää, en usko että vauva tai minä hoidotta jäädään vaikka mitä sattuisi. Enkä usko että meitä minnekään Ruotsiin kiikutettaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja HelouMamas:
Ja ihan tiedoksi, HOITAJAT EI OLE VASTUUSSA kenenkään kuolemista jos joku kuolee lakon aikana hoidon puutteesta, vastuussa on porvarihallitus joka haluaa pitää akat kurissa ja nuhteessa säätelemällä lakeja ja vastuussa on myös kunnat jotka ei halua tehdä sovintoa...!
Miten sä voit sanoa ettei hoitajatkin ole vastuussa kun hehän sieltä työpaikoilta ulos marssivat!!

Juu ymmärsin kyllä että mielipide oli subjektiivinen.

Noista hengissäpitävistä toimenpiteistä... kirurgisen sairaalan ylilääkäri sanoi että elinsiirrot esimerkiksi lopetetaan luultavasti kokonaan jos hoitajat irtisanoutuvat. ja kun niitä elimiä ei muutenkaan kovin paljon ole saatavilla ja ihmisiä kuolee siirtolistalle ilman lakkojakin siksi, niin kyllä se niiden siirtojen lopettaminen kokonaan tappaa luultavasti muutaman ihmisen. :|
No meidän näkökulmasta tämä on siis juuri niin kuin lintuinfluenssa, sen tulemisen estämiseksi emme juuri mitään voi tehdä, ja jonkun se joskus jossain tappaa.

Yhteistyössä