Eikös se ole niin, että jos sossu avustaa pesukoneen hankinnassa niin kone pitääs olla käytetty?

halvin ja käytetty ei ole paras. ottaisin sen avustusrahan ja säästäisin loput. ostaisin mieleiseni koneen jostain tarjouksesta. miten ihmisellä ei ole varaa äkilliseen (400e) pesukoneen ostoon? jos ei ole, kannattaisi perustaa "hätä" rahasto pankkiin. muutaman kympin laittaa kerrallaan niin hätäpäivänä sielä on kiva summa rahaa jolla pääsee pahimman yli. niin ja tällainen köyhä opiskelijakin tuon tajuaa.

Ai, että mulla pitääs opiskelevana yh:na olla säästössä 400€? Vaikka olisin tuon verran saanut säästettyä niin se raha olis mennyt jo moneen kertaan ja ihan tarpeelliseen.

MENE IHMEESSÄ KIRPPARILTA OSTAMAN SELLAInne 20e PESUKONE. jos se kestää vuoden niin olet siihen mennessä saanut sen pesukonerahan kokonn, kun laitat säästöön parikymppiä.

miskis sä pelkäät niitä käytettyjä. Köyhän ei ole vara valita, vaan se mihin on varaa hankitan tai sit olaan ilman!

Noinko vaan kirpparille mennään ja ostetaan kone? Ei täälläkään mitään kodinkonekirppareita ole vaikka asun isommalla paikkakunnalla kuin Scarlett.

Ihan uteliaisuuttani kysäsen vain, onko sulle lääkärit arvioineet sitä, että miten jaksat/pystyt tekemään lähihoitajan työtä kun sun lonkka on leikattu? Kovaan rasitukseen ainakin joutuu..

Sitten kun sä olet sairastanut syövän kaksi kertaa, käynyt rankat hoidot läpi ja elämää on tuhlaantunut siihen ja olet saanut lapsen sairastamisten välissä sekä käynyt läpi lonkkaleikkauksen, niin tule sitten vasta soittamaan suutasi.

Kyllä mulla töitä tulee riittämään kun valmistun lähihoitajaksi, älä sitä pelkää.

Aina tää sama märinä.

Sähän valmistuit jo suurtalouskokiksi?! Olisithan sä siinä samassa ajassa opiskellut mieluisankin ammatin, oli hoitoja tai ei? Tai menny suurtlouskokin hommiin valmistuttuas, että ei sitä sairastelua tartte ihan kaikkeen aina vetää.

MENE IHMEESSÄ KIRPPARILTA OSTAMAN SELLAInne 20e PESUKONE. jos se kestää vuoden niin olet siihen mennessä saanut sen pesukonerahan kokonn, kun laitat säästöön parikymppiä.

miskis sä pelkäät niitä käytettyjä. Köyhän ei ole vara valita, vaan se mihin on varaa hankitan tai sit olaan ilman!

Koita lukia mun alootus oikeen ajatuksella noitten käytettyjen koneitten osalta. Missään en kirjoottanut etteikö käytetty kelpaasi.

uskomattomalta kuulostaa toi että käytettyyn vaan annetaan rahaa. ite oon saanu sossusta rahaa 2x sohva 2 x sänky, pesukone, x määrä mattoja, rattaat ja kaikki ollu uusia ja itse valittuja. voi olla että oon jotain muutakin saanut mutta ei just nyt tule mieleen..

Mäkin kysyn (ihan vaan uteliaisuuttani) että muuttiko sairastelu Scarlett sun elämänarvojasi kuinka paljon?
Vaikutat tyytyväiseltä elämääsi vaikka rahasta tekee tiukkaa.

mä olisin ostanut kiropparilta sen 20e konen ja pessyt sillä, jaa muuten jos saa 150e avun koneeseen ei siit itellen jää enää maksetttava paljon, jos uuden haluaa. Ei minusta sossun tarviikkaan uuteen koneeseen antaa avustusta. Miksi käytetyt kelpaa?

Koska jos jotain, niin kodinkoneet hankin uusina. Monesta asiasta tingin, siitä en, siksi elinkin melkein vuoden ilman pesukonetta nyrkkipyykäten ja pyykkikassit kainalossa kulkien.
Minulla oli vähän jo säästössä pesukonetta varten toisella tilillä, kunhan sossuta vielä kysäisin, että auttavatko tällaisessa asiassa.
Ja jos jotain käy, niin ei ainakaan tarvitse vakuutusyhtiön kanssa kinata mistään, kun on uusi kone. Ja jos vikaa tulee niin takuuseen menee. Ja menee vähemmän sähköä, kuin vanhalla koneella.

[QUOTE="vieras";22137720]Aina tää sama märinä.

Sähän valmistuit jo suurtalouskokiksi?! Olisithan sä siinä samassa ajassa opiskellut mieluisankin ammatin, oli hoitoja tai ei? Tai menny suurtlouskokin hommiin valmistuttuas, että ei sitä sairastelua tartte ihan kaikkeen aina vetää.[/QUOTE]

Ei täällä ole pahemmin töitä kokeille, jotakin sijaisuuksia joskus harvoon. Eiköhän mun ole parempi opiskella toiselle alalle missä varma työllistyminen eikä maata työttömänä perse homeessa. Mulle tuli haave päästä hoitoalalle kun opiskelin vielä kokiksi, mutta tottahan se palstalogiikan mukaan olisi pitänyt sitten lopettaa kokin opinnot kesken. Sitten olisitte saaneet haukkua sen takia.

[QUOTE="vieras";22137731]Siksipä aika moni köyhä yh hankkii työpaikan.[/QUOTE]

No daa! Mä teen osa-aikaasta työtä baarissa ja välillä sijaisuukia palvelukodissa, mutta ei niistä rahoista silti säästetä. Kattos kun ne palkat syö sitä toimeentulotukea ja kyllä pitääs olla enemmän palkkatuloja, että tässä jäisi plussan puolelle eli sen toimeentulotuen yläpuolelle.

halvin ja käytetty ei ole paras. ottaisin sen avustusrahan ja säästäisin loput. ostaisin mieleiseni koneen jostain tarjouksesta. miten ihmisellä ei ole varaa äkilliseen (400e) pesukoneen ostoon? jos ei ole, kannattaisi perustaa "hätä" rahasto pankkiin. muutaman kympin laittaa kerrallaan niin hätäpäivänä sielä on kiva summa rahaa jolla pääsee pahimman yli. niin ja tällainen köyhä opiskelijakin tuon tajuaa.

Ei mulla säästössä ole rahaa muuta kuin parin kk:n välein tuleviin vakuutuslaskuihin ja puolen vuoden välein hommattaviin piilareihin.
Kun asuu yksin lapsen kanssa joka kasvaa koko ajan ja vaatetta ja vaippaa on ostettava niin sitä rahaa ei pysty säästämään samoin kuin silloin säästin opiskelijana vähemmästä.

[QUOTE="vieras";22137719]Ihan uteliaisuuttani kysäsen vain, onko sulle lääkärit arvioineet sitä, että miten jaksat/pystyt tekemään lähihoitajan työtä kun sun lonkka on leikattu? Kovaan rasitukseen ainakin joutuu..[/QUOTE]

Ei sanonut ortopedi mitään vaikka tiesi mihin kouluun olen menossa. Huomattavasti paremmin mun lonkka nyt kestää kuin ennen leikkausta kun piti keittiölläkin istua aina kuin mahdollista.

[QUOTE="vieras";22137796]No daa, ethän sä opiskelijana voi tehdä kokopäiväduunia![/QUOTE]

No daa, mulla olis vaihtoehtoina olla työtön tai opiskelija. Mitä luulet kumpi on kannattavampaa? Osaatko käyttää aivojasi tuon asian suhteen?

Mun tuntemani yh:t tekee niitä baarihommia työkseen, jopa useissa baareissa jotta on vara elättää perhe ilman tukia. Tai herää aamuviideltä lähteäkseen siivoamaan, jotta saa rahaa. Varmaan ei kaikilla se unelmatyö mutta kun luonne on sellainen että olis häpeä juosta sossussa ja ovat ylpeitä siitä että yh:inakin pärjäävät omillaan.

mut totuus on se et monen yh:n ei edes kannata mennä töihin koska tuilla pärjää paremmin. tai sanotaanko et se raha tulee helpommin eikä tarvi maksaa hoitomaksuja tms. tietty jos on joku tosi hyväpalkkanen työ ni sit ehkä mut ku on ainoo kuka perheessä tienaa ni sillon se on tarkkaan katottava mihin sen rahan laittaa.

Halaus sulle Scarlet. Tuolla vieraalla taitaa viirata päässä ja pahasti. Itse myöskin saman syövän läpi käynyt kuin siekin ja paraneminen vie kauan! Itse olen ns, terve ollut vuoden ja vieläkään ei keuhkot toimi kunnolla sytostaattien ja sädehoidon jälkeen, lisäksi veriarvot eivät ole saavuttaneet edes viitearvoa. Mutta parempaan päin mennään. Nlostan kyllä hattua, koska ap on sairastanut hodginin taudin kahdesti ja palautuminen on mitä on! Vahva olet! Ja tsemppiä opiskeluun!

http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&municipalities=&province=---&search=Etsi&country=---&freshness=1&duration=11&type=21&rentalLabour=---&searchphrase=kokki

joo aika vähän kysyntää ruokapuolen työntekijöille.

Yhteistyössä