Eikös se ole niin, että jos sossu avustaa pesukoneen hankinnassa niin kone pitääs olla käytetty?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
En tiedä meniko mun kone hajalle muuton yhteydessä kun pääsi tippumaan kun oli märkä sateen takia.

Pesin sillä nyt ekan koneellisen muuton jälkeen ja se päästää vettä vissiin pohjasta. Ei vuoda letkun kohdalta, sen kattoin heti. Pesi kyllä vaatteet, mutta tuon veden päästämisen lisäksi piti lingotessa jotakin kummallista ääntä.

Tässä taloyhtiössä ei pesutupaa. Mietin vain, että mistä hitto sitä täällä löytyy käytetyn pesukoneen. Saa olla aika hemmetin hyvä tuuri jos kirpparilta jonkun pesukoneen löytää. Kodinkoneliikettä ei ole. Vois kyllä kysyä onko K-Raudan yhteydessä mitään myyntiä kodinkoneitten osalta kun omistajat samat kuin mitä oli joskus kodinkoneliikkeessä.

Tuolla koneella nyt pesen vaatteet niin kauan kuin se onnistuu. :(

Mun mielestä esität jonkun tosi hyvän tarjouksen uudesta koneesta sossuun esim. 299e hintasesta koneesta. Joskus ne voi tukea uudenkin ostoa jos korjaus maksaa lähes saman tai käytetty. Perustelet vaan niin hyvin kuin osaat.

Tarvitsin pesukoneen koska taloyhtiössä ei ollut pesutupaa. En siis laittanut mitään kuitteja tai kertonut, että tarjouksessa on tälläinen ja tälläinen. Ilmoittivat että 150€ pesukoneen hankintaan. Ei tarvinnut mitään kuitteja viedä tms. Säästelin sitten aikani ja ostin uuden.

[QUOTE="Hei";22137495]Täällä ainakin tuttu sai sossun kautta koneen (1 lapsi ja talossa pesutupa) ja ihan uuden monen sadan euron koneen..[/QUOTE]

Niin, täälläkin kone on eka ostettava itse, ja kuittia vastaan saa rahat...

Mutta, aikani nyrkkipyykkiä pestyä, olisin ollut onnellinen mistä vaan toimivasta pesukoneesta, ja sellaisen sainkin ystävältä. Tosin aika huono kone, onneksi alkaa äippärahat pian, saan ostettua uuden ja kunnollisen.

lapsiperheelle kuuluu pesukone jos talossa ei pesutupaa. sosku maksaa halvimman ja ite käyt eka kattoo koneen ja sit saat maksusitoumuksen ku oot toimittanu kustannusarvion soskuun. ainaki täällä päin se meni noin joitain vuosia sitten.

[QUOTE="vieras";22137455]niin tai anttilasta tai koneboxista... halvalla saa uusiakin. oothan sä kesän tehny töitä joten liikeniskö itteltä jo hinta.[/QUOTE]

Mä olin kuukauden töissä ja oli kasa laskuja odottamassa, että ei todellakaan ole ittellä laittaa rahaa koneeseen.

Vaikiaksi menee jos mun pitää ensin itte se kone maksaa ja sitten vasta saan rahat sossusta. : /

[QUOTE="Anne";22137557]Tarvitsin pesukoneen koska taloyhtiössä ei ollut pesutupaa. En siis laittanut mitään kuitteja tai kertonut, että tarjouksessa on tälläinen ja tälläinen. Ilmoittivat että 150€ pesukoneen hankintaan. Ei tarvinnut mitään kuitteja viedä tms. Säästelin sitten aikani ja ostin uuden.[/QUOTE]

mä olisin ostanut kiropparilta sen 20e konen ja pessyt sillä, jaa muuten jos saa 150e avun koneeseen ei siit itellen jää enää maksetttava paljon, jos uuden haluaa. Ei minusta sossun tarviikkaan uuteen koneeseen antaa avustusta. Miksi käytetyt kelpaa?

halvin ja käytetty ei ole paras. ottaisin sen avustusrahan ja säästäisin loput. ostaisin mieleiseni koneen jostain tarjouksesta. miten ihmisellä ei ole varaa äkilliseen (400e) pesukoneen ostoon? jos ei ole, kannattaisi perustaa "hätä" rahasto pankkiin. muutaman kympin laittaa kerrallaan niin hätäpäivänä sielä on kiva summa rahaa jolla pääsee pahimman yli. niin ja tällainen köyhä opiskelijakin tuon tajuaa.

[QUOTE="vieras";22137623]Oot yli kolmekymppinen melkein koululaisen äiti, mitäs jos ikuisen opiskelun sijaan menisit välillä työelämään ja tienaamaan?[/QUOTE]

Sitten kun sä olet sairastanut syövän kaksi kertaa, käynyt rankat hoidot läpi ja elämää on tuhlaantunut siihen ja olet saanut lapsen sairastamisten välissä sekä käynyt läpi lonkkaleikkauksen, niin tule sitten vasta soittamaan suutasi.

Kyllä mulla töitä tulee riittämään kun valmistun lähihoitajaksi, älä sitä pelkää.

MENE IHMEESSÄ KIRPPARILTA OSTAMAN SELLAInne 20e PESUKONE. jos se kestää vuoden niin olet siihen mennessä saanut sen pesukonerahan kokonn, kun laitat säästöön parikymppiä.

miskis sä pelkäät niitä käytettyjä. Köyhän ei ole vara valita, vaan se mihin on varaa hankitan tai sit olaan ilman!

Mä olin kuukauden töissä ja oli kasa laskuja odottamassa, että ei todellakaan ole ittellä laittaa rahaa koneeseen.

Vaikiaksi menee jos mun pitää ensin itte se kone maksaa ja sitten vasta saan rahat sossusta. : /

Saa sen rahan etukäteenkin,ainakin useassa paikassa.
Varaudu sit siihen et sun pitää viedä tiliotteet ym sinne sossuun.

Kaverilta jäi muinoin raha saamatta,kun oli käynyt ulkona syömässä.(Näin sanottuna voi kuulostaa et ei tietenkään tollanne tarvii rahaa,mut ei oo niin yksinkertaista)
Katsoivat et on kykenevä maksamaan itse laskunsa.

Yhteistyössä