Eikös se ole niin, että jos sossu avustaa pesukoneen hankinnassa niin kone pitääs olla käytetty?

Mä en viitti edes vastata enää noille kusipäille jotka ei tajua vaikka vääntäisi ratakiskosta. Meni sitten tämäKIN ketju aivan persiilleen ja täydelliset mammat pääsi jälleen kerran jeesustelemaan.

Mun valinta on kuitenkin olla kotona alle 2-vuotiaan lapsen kanssa kuin se, että tyrkkäisin sen hoitoon. Siksi kysyin apua sossusta pesukoneeseen. Olen kuitenkin töitäkin tehnyt ja veroja maksanut ja tulen tekemään töitä ja maksamaan veroja, että voidaan auttaa sellaisia, jotka apua tarvitsee. Oli se apu sitten oma pesukone tai jotain muuta.

mä tunnen sellaisia jotka vuosia ja vuosia nostelee tukia. kyllä mä ainakin nostan kun tarpeeseen tulee, vaikka mulla onkin ammatti. välillä oon töissä, ja maksan kiitettävästi veroja. toiset elää vuosia tuilla. tekemättä mitään.

Siis oletteko tosissanne etta Suomen valtio kustantaa koyhimmille ilmaisia pesukoneita?

En oikeasti tiennytkaan. Ei ihme etta valtio on melkein konkurssissa, mitenkohan te ilmaisen pesukoneen kerjaajat parjaisitte maailmalla? Varmaan olisitte katuojassa koska ette saa itse tienattua perheellenne elantoa.

[QUOTE="Anne";22138250]Mun valinta on kuitenkin olla kotona alle 2-vuotiaan lapsen kanssa kuin se, että tyrkkäisin sen hoitoon. Siksi kysyin apua sossusta pesukoneeseen. Olen kuitenkin töitäkin tehnyt ja veroja maksanut ja tulen tekemään töitä ja maksamaan veroja, että voidaan auttaa sellaisia, jotka apua tarvitsee. Oli se apu sitten oma pesukone tai jotain muuta.[/QUOTE]

Ai oikein "sinun valinta"... On se hyva etta Suomessa voi valita, muualla ei voi, itse on itsensa elatettava ja isot verot paalle. Suomi olisi konkurssissa alta aika yksikon jos kaikki ajattelisivat etta voivat myos kayttaa tukia koska maksavat veroja.

Ihme jankkaamista, aikuiset ihmiset :( :( :(

Scarlett: kysy vaan kunnan sosiaalipuolelta sitä avustusta pesukoneeseen! Minäkään EN ostaisi käytettyä, juuri tuon sähkön "syömisen" ja jopa palovaaran (olen neuroottinen asian suhteen, kotonani on aikanaan kodinkone syttynyt tuleen, ja koko koti olisi voinut palaa poroksi) vuoksi :( Uusi kuitenkin kestää käyttöä, ja siinä on takuu.

Ja tuo sinun opinnoista rääviminen: opiskelu kannattaa aina! Sinun ammatit tulevaisuudessa täydentää hienosti toisiaan, ja työllistyt aivan varmasti. Mie oon hoidonope lh-koulutuksessa, ja viime viikolla oli työvoimapoliittisen koulutukseni opiskelijaryhmän valmistujaisjuhla. 16 opiskelijaa, joista 12 sai heti töitä :) 4 "lepää" viikon pari rankan koulun jälkeen, ja keskittyy hetken kotiin ja lapsiin. Veikkaan, ettei kauaa "lepo" kestä, kun töitä on niin hirveästi. Opiskeluaikaan tosiaan työnteko ei kannata, kun menettää opintoihin tarkoitetun tuen. Mulle on turha kenenkään neuvoa, että tuet pois ja opintojen ohella töihin-kun siinä hyvässä lykyssä viivästyy valmistuminen. Omianikin neuvoin, että tuilla vaan, ja nopsasti koulu loppuun muiden mukana :)

On hienoa, Scarlett, että sairastumisienkin jälkeen jaksat kouluttaa itseäsi ja näin suunnata tulevaan:) Mikä suuntautuminen sinulle on? Onnea opintielle, ja toivottavasti saat pesarin mahdollisimman pian.

miksi joku köyhä käyttää piilareita, sika kalliita!! harmi Scarlett O Harava että olet joutunut kokemaan kaikkea kurjaa. en tiennytkään. kaikkea hyvää sinulle ja pesukonehankkeelle. laita vaikka lehteen ilmoitus ostetaan palstalle. voi onni potkaista. itsekin opiskelen lähihoitajaksi, varmasti töitä tarjolla! :)

miksi joku köyhä käyttää piilareita, sika kalliita!! harmi Scarlett O Harava että olet joutunut kokemaan kaikkea kurjaa. en tiennytkään. kaikkea hyvää sinulle ja pesukonehankkeelle. laita vaikka lehteen ilmoitus ostetaan palstalle. voi onni potkaista. itsekin opiskelen lähihoitajaksi, varmasti töitä tarjolla! :)

Kyllä mä pienistä tuloista huolimatta käytän joskus piilareita. Mulla on siis usiempi pari halvalla netistä tilattuja piilareita joita käytän erittäin säästeliäästi. Pääasissa on siis rillit käytössä.

No voihan sitä paikallislehteen laittaa ilmootuksen, että tarvitaan konetta, mutta aika hiljaasta tulis varmasti olemaan vastauksen osalta. Sitten tulee sekin ongelma, että pitää saada auto lainaan, että saa koneen haettua.

Töitä lähihoitajana kyllä riittää. Mulle on niitä tarjottu kyllä, mutta pari kertaa on pitäny kieltäytyä kun on toinenkin työ ja lapsenhoito pitää järjestää. Erään kerran soitettiin 1½ tunnin varootusajalla, mutta mä olin kuumeisen lapsen kans kotona silloon.

[QUOTE="sipsi";22138432]Ihme jankkaamista, aikuiset ihmiset :( :( :(

Scarlett: kysy vaan kunnan sosiaalipuolelta sitä avustusta pesukoneeseen! Minäkään EN ostaisi käytettyä, juuri tuon sähkön "syömisen" ja jopa palovaaran (olen neuroottinen asian suhteen, kotonani on aikanaan kodinkone syttynyt tuleen, ja koko koti olisi voinut palaa poroksi) vuoksi :( Uusi kuitenkin kestää käyttöä, ja siinä on takuu.

Ja tuo sinun opinnoista rääviminen: opiskelu kannattaa aina! Sinun ammatit tulevaisuudessa täydentää hienosti toisiaan, ja työllistyt aivan varmasti. Mie oon hoidonope lh-koulutuksessa, ja viime viikolla oli työvoimapoliittisen koulutukseni opiskelijaryhmän valmistujaisjuhla. 16 opiskelijaa, joista 12 sai heti töitä :) 4 "lepää" viikon pari rankan koulun jälkeen, ja keskittyy hetken kotiin ja lapsiin. Veikkaan, ettei kauaa "lepo" kestä, kun töitä on niin hirveästi. Opiskeluaikaan tosiaan työnteko ei kannata, kun menettää opintoihin tarkoitetun tuen. Mulle on turha kenenkään neuvoa, että tuet pois ja opintojen ohella töihin-kun siinä hyvässä lykyssä viivästyy valmistuminen. Omianikin neuvoin, että tuilla vaan, ja nopsasti koulu loppuun muiden mukana :)

On hienoa, Scarlett, että sairastumisienkin jälkeen jaksat kouluttaa itseäsi ja näin suunnata tulevaan:) Mikä suuntautuminen sinulle on? Onnea opintielle, ja toivottavasti saat pesarin mahdollisimman pian.[/QUOTE]

Tuo on aivan totta, että mun opinnot täydentää toisiaan. Varsinkin jos töitä tekee palvelukodissa tms. Me käytiin joskus suurtalouskokkiopintojen aikaan tutustumassa yhteen paikkaan ja siellä johtaja sanoi, että meidän koulutuksen päälle olis hyvä lähihoitajan opinnot. Koska niissä paikoissa tehdään kaikkia hommia, siis ruoanvalmistus, hoitopuoli ja siivous.

Piilarit maksaa 240€/vuosi, silmälasit saman verran, ottaen huomioon, että mulla huononee näkö koko ajan (plus muita silmäjuttuja) ja joutuisin vaihtamaan silmälaseja kerran vuodessa sen ja piilokarsastuksen takia.
Voin valita ja valitsen koska voin, miksi se on väärin? Toisessa maassa ei olisi valinnan varaa ja tekisin niin kuin olisi pakko.

[QUOTE="Anne";22138631]Piilarit maksaa 240€/vuosi, silmälasit saman verran, ottaen huomioon, että mulla huononee näkö koko ajan (plus muita silmäjuttuja) ja joutuisin vaihtamaan silmälaseja kerran vuodessa sen ja piilokarsastuksen takia.
Voin valita ja valitsen koska voin, miksi se on väärin? Toisessa maassa ei olisi valinnan varaa ja tekisin niin kuin olisi pakko.[/QUOTE]

mä en varmaankaan ole köyhä muttta pakko on kommentoida. itse olen joutunut käymään näön tarkastuksessa puolen vuoden välein, aina on näkö huonontunut. eli aina olen uudet piilarit tilannut, maksavat puoleksu vuodeksi 130e. työskentelen keittiöllä, jossa lasit olisivat alvariinsa rasvassa, huurussa yms. lisäksi minulla ei ole autoa, kuljen moottoripyörällä, silmälasit kypärän alla ei toimi. eli halvinta, ja helpointa on käyttää piilareita, näin ei köyhänkin.

[QUOTE="vieras";22137913]http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&municipalities=&province=---&search=Etsi&country=---&freshness=1&duration=11&type=21&rentalLabour=---&searchphrase=kokki

joo aika vähän kysyntää ruokapuolen työntekijöille.[/QUOTE]

juu on varmaan jos ottaa KOKO SUOMEN huomioon.. mutta ku tota pitäs rajata vähä.. Ja ihan turha on heittää mitää juttua mistää muutosta.. se ei todellakaan ole ilmaista ja en mäkää yh:na lähtis ihan minne tahansa. Tukiverkko on kuitenki niin tärkeetä.

[QUOTE="Anne";24857302]Ei ole. Riippuu sossusta.

Kotivaakuutus korvaisi tässä asiassa?[/QUOTE]

Kai te vastaajat huomasitte, että kysymys on esitetty toista vuotta sitten :D

[QUOTE="vieras";24857329]Kai te vastaajat huomasitte, että kysymys on esitetty toista vuotta sitten :D[/QUOTE]

Huomasin vasta sen jälkeen kun olin vastannut. Turhaan nostettu tälläinenkin ketju. Todennäköisesti Scarlett on sen koneen hommannut tavalla tai toisella jo, sama se miten sossut missäkin kunnassa tukee tällä hetkellä tässä asiassa.

Yhteistyössä