Eikös pph:n lapsia päde samat säännöt kuin hoitolapsia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mörökölli äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tiedoksi vaan, että kyllä esim. ympäri vuorokauden olevissa päiväkodeissakin yöhoidossa olevat lapset saavat nukkua aamulla, vaikka päiväkodin ovet aukeavatkin jo 6.15 ja lapsia alkaa saapumaan päivähoitoon... Lapsia herätellään sitten aamupalalle kahdeksaksi.

Ikivanha ketju, enkä jaksanut vielä lukea kun sivulle 8 asti, mutta tulipa mieleeni, että mitenkäs jos perhepäivähoitajalla ei esim. ole lomaa ollenkaan, ja miehellään on ja tämä mies lähtee sitten jonain päivänä vaikka huvipuistoon omien lasten kanssa ja hoitolapset tietysti jää hoitoon, niin eikö sekään olisi sallittua?

Olen itse hoitaja ja mielestäni hyvä sellainen :) Kaikilla on prikulleen samat säännöt ja jokainen joutuu pettymään vuorollaan jos ei saa haluamaansa juttua... Oma 3v käy yläkerrassa nukkumassa ja saattaa herättyään leikkiä huoneessaan jonkin aikaa, mutta hoitolapsilla ei yläkertaan pääsyä ole, ihan jo turvallisuussyistä. Tietystikään mitään lällättelyä tms. ei saa olla, mutta sehän ei taas millään tavalla liity itse asiaan, eli omassa huoneessaan olemiseen... Meillä kuitenkin kaikki ovat yleisesti ottaen samalla viivalla hoitopäivän aikana, ja usein joutuu torjumaan oman lapsensa kun ei voi kokoaikaa pitää sylissä ja huomioida. On jopa niin, että omalle tulee oltua jyrkempi, koska hänet on opetettu tavoille ja on tottelevainen, toisinkuin taas hoidokit on välillä kun mitäkin lellipentuja ;) Jokatapauksessa ymmärtäisin hyvin, jos omani olisi hoidossa vieraalla ja heillä omat lapset olisivat huoneessaan tms. Itseasiassa on aivan sama mitä tekisivät, kunhan oma lapsi saa tietysti turvallista ja hellää perushoivaa. Ja siis tietysti kaikki hoidettavat.

Yhteistyössä