Alkuperäinen kirjoittaja pph:
kiinni nyt siitä, että hoitotädin lapsi pääsee vapaasti kulkemaan omaan huoneeseensa kesken äidin työpäivän? Se, että jos pph:n lapsi ei noudattaisi yhteisiä sääntöjä kesken äidin työpäivän, tarkoittaisi sitä, että pph tekee omalle lapselleen karhunpalveluksen. Meillä ainakin oma lapsi noudattaa aivan samoja sääntöjä kuin hoitolapset. Ei kiusata, ei juosta sisällä, ei hypitä sohvilla. Ainoa poikkeus on se, että lapsi pääsee halutessaan käymään omassa huoneessaan ehkä noin10 min. max, jonka siellä yksin viihtyy

Kyse ei ole siis tunneista. Monesti joudun olemaan omalla lapselle jopa tiukempi kuin hoitolapsille, ihan totta. Mistään lellittelystä ei siis ole kyse.
Ja jos itse et pysty edes "kuvittelemaan" olevasi hoitaja tai ottamaan hoitolapsia kotiisi niin huomaan kyllä arvostuksesi pp-hoitajia kohtaan rivien välistä lukemalla.... Silloin et voi millään oikeudella noin räikeästi arvostella yhden ammattiryhmän toimintaa!
Kyllä mä perhepäivähoitajia arvostan. Raskasta, arvokasta työtä, pienellä palkalla. Siis se työ on arvokasta silloin, kun sitä tekee alalle sopiva henkilö, täydellä sydämellä - ei silloin, kun sitä tekee joku monsteri tai ihminen joka ei muutakaan keksinyt ja jotain on pakko tehdä (ts. tekee työtään vastentahtoisesti).
Se vaan ei ole sellainen ammatti, jota voisin kuvitella itselleni. En voisi kuvitella itseäni rekkakuskinakaan, tai talonmiehenä, jne, vaikka taatusti heidän työtään arvostan. Mä olen eri tyyppinen ihminen, en ole perhepäivähoitajaksi soveltuvaa tyyppiä mielestäni, eikä mulla ole edes minkäänlaista halua tai kiinnostusta alkaa pph:ksi, koska ei se ole mun juttu. Mutta voihan mulla silti olla asiasta kokemuksia ja mielipide.
Lellittelystä tms minä en käsittääkseni ole puhunut - vaan siitä, että sääntöjen pitäisi olla kaikille samat, kuten teillä ilmeisesti onkin, poislukien se kymmenen minsaa jonka aikana lapsi omassa huoneessaan poikkeaa, ja sitä en osaa pitää pahana asiana, ellei siihen liity lällättelyä tms (mitä tuskin teillä liittyy, kerroithan että kiusaaminen on kielletty).