Eikö teitä hävetä rohmuta kylässä herkkuja-te ylipainoiset?

• Viestiketjun aloittaja Piilo
  • Ensimmäinen viesti
hoikka suursyömäri
Eli me normaalipainoiset ja hoikat saamme yhä rauhassa vetää kunnon siivut kaikkea ja vielä santsikierroksenkin ja vielä ilman häpeää? No hyvä, kiitos.

"heh"
En rohmua enkä ole ylipainoinen. Kieltämättä kauhistellut joidenkin herkkusuiden annosmääriä kun näyttäis jo muutenkin tuota vararavintoa olevan vaikka muille jakaa. En kehtaisi.

Viilo
Tai hävettää kunsinulla sukulasina tai tuttuina urheilijoita jotka syö kun hevoset, me läskit saamme syyn niskaan ja meille ei tarjota kun pelkkää kahvia vaikka ei suupalaa olla edes saatu kakuista.

No esim. siksi, ettei emännän tarvitse ajatella, ettei tarjottavat kelpaa... tai siksi, että ajatellaan, ettei noin hyvin kuosissa olevan emännän tarvii tähdekakkua roskikseen viskata, kun tokkopa hän sitä itse syö liikakilojen pelossa...
Onhan noita syitä.

Mie taas itse ajattelen niin, että hyvä on jos maistuu ja kelpaa. Minusta olis ihan kamalaa, jos joku ottais vaan sellaisen siivun, josta päivä paistaa läpi ja sanoisi sitten että ei kiitos enempää. Mie ajattelisin varmaan, että ”hitsi, se tais olla tosi pahaa.”

Mutta juu, en mie silti koskaan kylässä kyllä ainakaan omasta mielestäni rohmua - jotain tapoja toki pitää olla.

ylipainoinen
itse olen ylipainoinen, mutta en kyllä ota paljoa. otan sen verran että saa maistaa, koska tiedän että pitää muillekin jäädä. jos nälkä on niin kannattaa syödä kotona ennenku menee juhliin syömään...mulla ylipaino ei johdu syömisistä, ei mua kiinnosta syöminen.ei herkut eikä muut. ehkä se on vaan se liikkumattomuus..

no höh
jos läskikasa ei mitään ota vingutaan ettö oli nirrpanokka ja mikään ei kelpaa mutta läskiä on
no älä muuta virka. Todetaan tosissaan häiriintyneeksi kun salaa vaan syö.

Jos on läski, niin on myös korkeampi energiankulutus kuin kevyemmällä, ja jos on syöty puoli päivää sitten viimeksi ja kylässä tarjotaan vain pullaa, niin sitten täytyy syödä sitä pullaa ettei tartte maha muristen pöydästä nousta. Muu on pelleilyä ja surkeaa elämisen teeskentelyä.

Ikään kuin tässä kahvikuppineurootikkojen maassa ei muutenkin olisi ankeaa, niin täytyy ahdasmielten jatkuvasti yrittää levittää tätä ylettömällä paheksumisella lääkittyä ahdistustaan kaikkiin muihinkin. Helvetissä on varmasti joku näivettyneiden sielujen osasto teitä varten

"läski"
hei loistavaa ap! hienoa! kyllä nyt varmasti kaikki läskit häpeää!

mua niin kuvottaa ne ikuiset laihduttajat, jotka tulevat juhliin ja sanovat, että en mä voi ottaa ku ihan vähän, ku oon laihiksella - se on suuri loukkaus minua kohtaan kun olen juhlat järjestänyt ja hyvät herkut tarjonnut pöytään! ja miksi naisten (tai miestenkin nykyään) pitää aina tuoda esille se laihdutus? arvatkaa tuntuuko kivalta, kun olen ylipainoinen ja koko ajan ympärillä puhutaan laihduttamisesta...

minä otan sitä herkkua mistä tykkään, reilun palan, sen verran kuin jaksan syödä. en tietenkään ota viimeistä palaa niin että joku jää ilman. eli en rohmua. kyllä läskilläkin voi käytöstavat olla...

hienoa, että täälläkin huomaa sen, että ylipainoinen on toisen luokan kansalainen. kaverit on kyllä jättäneet mut samaa tahtia ku mitä paino nousee... hienoa ihmiset, hienoa!

"vieras"
[QUOTE="läski";23152094]hei loistavaa ap! hienoa! kyllä nyt varmasti kaikki läskit häpeää!

mua niin kuvottaa ne ikuiset laihduttajat, jotka tulevat juhliin ja sanovat, että en mä voi ottaa ku ihan vähän, ku oon laihiksella - se on suuri loukkaus minua kohtaan kun olen juhlat järjestänyt ja hyvät herkut tarjonnut pöytään! ja miksi naisten (tai miestenkin nykyään) pitää aina tuoda esille se laihdutus? arvatkaa tuntuuko kivalta, kun olen ylipainoinen ja koko ajan ympärillä puhutaan laihduttamisesta...

minä otan sitä herkkua mistä tykkään, reilun palan, sen verran kuin jaksan syödä. en tietenkään ota viimeistä palaa niin että joku jää ilman. eli en rohmua. kyllä läskilläkin voi käytöstavat olla...

hienoa, että täälläkin huomaa sen, että ylipainoinen on toisen luokan kansalainen. kaverit on kyllä jättäneet mut samaa tahtia ku mitä paino nousee... hienoa ihmiset, hienoa![/QUOTE]

Kyllä minäkin olen huomannut olevani toisenluokan kansalainen kun paino nousi. Kaverit katosi saman tien. Enkä kiloja edes syömällä saanut vaan sairastumalla tautiin joka lihotti laihdutusannoksillakin.

Ego
[QUOTE="mä";23152123]Ei pystyny "ku pari palaa"? Siis pari palaa kerrallahan on se normimäärä, ei vähän mutta ei paljonkaan. Vai miten paljon sitä pitäisi ahtaa kerralla?[/QUOTE]

Etkö sä tiiä että palstalaiset syö riviä rivin perään?:O :LOL:

[QUOTE="mä";23152123]Ei pystyny "ku pari palaa"? Siis pari palaa kerrallahan on se normimäärä, ei vähän mutta ei paljonkaan. Vai miten paljon sitä pitäisi ahtaa kerralla?[/QUOTE]

Kyllä mä vedän koko levyn kerralla.:xmas:

miten mä en ole kertaakaan nähnyt että ylipainoinen mättäisi juhlissa sen enempää herkkuja kuin muutkaan... ehkä mä en kyttää tarpeeksi? mä en kyllä itse kehdannut hamstrata herkkuja juhlissa sillon kun vielä oli paljon vararavintoa.

"Pusse"
No sehän se vasta hauskaa on kun juhlat alkaa olla loppupisteessä ja pöydässä on roippeet kakuista, jäätelöstä tai piirakasta, josta emäntä haluaa päästä eroon, niin minut mainitaan oikein ensimmäisenä että no syö sää noi loput pois. Eli me läskit ollaan käteviä jätemyllyjä!

...
Mua ittee hävettä ma käytös, ku aina jos on herkkuja tarjolla ja joudun ottaa (jännittää syöminen yleisesti) ni otan mahd.pienen palan kakkua jos ollenkaa...mielummin joku helposti syötävä keksi. Ja lisää en ota vaikka tarjotaan.

Mut sit jos ite tarjoon jotain, ni lähes tulkoon pakotan ihmisiä ottaa lisää ja reilusti. Ja Bmi:n mukaan on lievä ylipaino (66kg/161cm)

Yhteistyössä