Eikö kiinteiden alotusta pitäis miettiä vähän painonkin mukaan?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Ärsyttää ku moni jauhaa, et vasta 4-6kk iässä kiinteitä. Mun lapsi on 3kk, tosin 2 viikkoa yliaikasena syntyny jos se nyt jotain merkkaa. Tämänhetkiset mitat 67cm 7500g ja maitoa menee aivan koko ajan. Läpihän se pissana tulee ja nälkä herättää jatkuvasti.
 
nn
meillä menee yli 3kpl niitä 5dl purkkejä päivässä ja välillä sekään ei riitä... neuvolassa kyllä sanottiin että kun tulee tuo 3kk, niin vois pikku hiljaa alkaa totuttelee kiinteisiin. Ennen tuo nukku päiväunetkin 3-4h, nyt vaan korkeintaan 2h kun herää nälkäänsä. Sama homma öisin, ennen kun nukku yhellä syömisellä löpi yön, nyt herätään parin tunnin välein.
 
törskis
Mulle sanottiin neuvolassa kun vauva 2,5kk veteli maitoa 1,5litraa päivässä et korvata aamulla ja illalla se maitoannos vellillä ja 3kk iässä aloitella sit kiinteitä.Rasittaa munuaisia pikkuisella jos menee maitoa älyttömästi!
 
Mulle sanottiin kun (poika muistaakseni n. 4kk, ehkä vähän alle) vauva veteli litran yli suositusten vuorokausiannoksien että pikkuhiljaa kannattaa alkaa kiinteitä maistelemaan koska huomattiin ettei pelkkä maito riittänyt. Itki nälkää alle 2 tunnin välein ja maidon määrä oli aika hurja. Iso mies vaati isot eväät ;)
 

Yhteistyössä