eikö kahden lapsen kanssa kerkiä oikesti ulos?

Voi herran jestas, jos ei kahden kanssa ulos kerkeä, minä kerkiin hyvin neljän kanssa.
Katsoin eilen sitä ohjelmaa jossa perheeseen syntyi toinen vauva ja en voinut kuin ihmetellä miten se oli niin kamalan vaikeeta...

kaksosten äitee
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mulla neljä ja kyllä kerkeen kaks kertaa päivässä ulos ja tehdä kotityöt tehdä muutakin lasten kanssa ja välillä jopa istua koneella(; lapset kaksoset 1,5v 3,5v ja 5v

Eikä meil oo mummoja tai muita apuna ja kaikki lapset kotona pääsääntöisesti. vanhimmat pari kertaa viikossa kerhossa.
noita kaksosia on vaan niiiiin ihana pukea talvella. ainakin meillä oli ihan tuskaa ekat talvet... ja kun yritti vielä pukea pari muuta siinä sivussa..

Taru

Riippuu ihan päivästä, lapsista ja äidistä :) Minusta kun sisälläkin on kiva olla, joten jos vähäänkään sataa vettä niin mielelläni totean että nyt ei mennä ulos.. ja jos olen väsynyt, en yksinkertaisesti jaksa sitä pukemisrumbaa (yleensä jompikumpi 1v ja 2,5v lapsista tuskastuu, eikä minulla valitettavasti ole kuutta kättä). Yleensä kyllä ulkoillaan kerran päivässä, hyvänä päivänä kaksi. Ja kesällä nyt on paljon helpompaa :)

Taru
Ihailen todella paljon äitejä, jotka hoitaa neljäkin lasta ja selviää kaikesta hyvin (esim. tämä ulkoiluasia).. Meille riittää nämä kaksi juuri sen takia etten varmaan selviäisi kolmen kanssa ulos :D

kyllähän sitä kerkeäisi, eri asia on että jaksaako sitä pukemis-riisumis-rumbaa. Mä oon ainakin niin laiska ja mukavuuden halunen. Esikoinen on 3,5v. eikä todellakaan pue itse vaatteita. Onneksi saavat ulkoilla päiväkodissa 10 kertaa viikossa, joten viikonloppuisin saamme tehdä kaikkea muuta kivaa =)

naksu
Kaks lasta 5v ja2v ja ulkoillaan ainakin kerran useimmiten kaksi kertaa päivässä. Silti kotityötkin ehtii jossain välissä tehdä. Silloin kun vauva oli ihan pieni meni ekat pari kuukautta ettei paljoa ulkoiltu kun ei vauvaa voinut viedä koviin pakkasiin -15astetta ja yli.
Asiat on just niin vaikeita millaisiksi ne itse tekee, asennekysymys.

Meillä kolme alle 4-vuotiasta lasta ja pakko on ulos lähteä ainakin aamupäivällä. Lähes poikkeuksetta ulkoilemme myös iltapvllä päikkäreiden jälkeen. Itekin saa raitista ilmaa ja lapset saa rauhassa paahtaa menemään ja riehua, ilman että tarttee koko ajan rauhotella ja kieltää.

tympii tuollaset
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Kun mulla oli vauva ja kaksivuotias, me ulkoiltiin joka ikinen päivä. Käytiin myös usein keskustassa, perhekahvilassa, jne. Lähteminen oli mun mielestä tosi helppoa: muksut tuplarattaisiin (jos pidempi matka; lyhyemmillä matkoilla vauva oli rattaissa ja esikoinen käveli), hoitokassiin tarpeelliset kamat mukaan, ja menoks =).
Edelleen on helppoa mennä, lapset on nyt 2 v ja 4 v.
Nääpä onkin niitä jotka nukkuvat puolille päivin niin päivä jää lyhyeksi! Tunnen monia joilla tosi outo rytmi ja ne myös valittaa kun lapset valvottavat. Olen varma valvotuksen johtuvan just tuosta hullusta rytmistä, lapset eivät myös saa raitista ilmaa ja touhuta.

darkstarmama
Kyllä mie aattelin ulkoilla ihan samaan tapaan tän pikkukakkosen synnyttyäkin, eli vähintään kerran, mieluumin kaksi päivässä. Hulluksihan sitä tuo pikkumies ja MINÄ tulen jos ei saa raitista ilmaa.

Meillä poika 4v ja tyttö 10kk. Ulkona ollaan aina aamulla sillon kun tyttö nukkuu ekoja unia. Joskus ollaan pojan kans sisällä ja leivotaan tms.:) Mutta kyllä yleensä päivittäin ulkoillaan. Ja yleensä illalla käydään koko perhe lenkillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Miettikää nyt vaikka pientenlasten päiväkotiryhmää...montako lasta tädit pukevat 2 kertaa päivässä ulos... ja joku ie jaksa kahta lasta pukea...uusavuttomuus kukoistaa taas.
nyt sekoitat kyllä asioita... uusavuttomuus ei ole sama asia kuin laiskuus tai mukavuuden halu :headwall:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Taru:
Ihailen todella paljon äitejä, jotka hoitaa neljäkin lasta ja selviää kaikesta hyvin (esim. tämä ulkoiluasia).. Meille riittää nämä kaksi juuri sen takia etten varmaan selviäisi kolmen kanssa ulos :D
No, sulla onkin järkeä kun tiedostat asia, etkä vaan puske lisää lapsia. Hyvä tuntea omat voimavaransa.
Lasten kidutusta tuollainen kun aina täytyy sisällä olla, häthätää joskus kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Miettikää nyt vaikka pientenlasten päiväkotiryhmää...montako lasta tädit pukevat 2 kertaa päivässä ulos... ja joku ie jaksa kahta lasta pukea...uusavuttomuus kukoistaa taas.
nyt sekoitat kyllä asioita... uusavuttomuus ei ole sama asia kuin laiskuus tai mukavuuden halu :headwall:
Kyllä ne samaan kastiin menee jos kahden lapsen pukeminen on ylivoimaisen vaikeaa... :whistle:

Taru
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Taru:
No, sulla onkin järkeä kun tiedostat asia, etkä vaan puske lisää lapsia. Hyvä tuntea omat voimavaransa.
Lasten kidutusta tuollainen kun aina täytyy sisällä olla, häthätää joskus kaupassa.
Tuollainen? Kuten kirjoitin, yleensä käymme kerran päivässä ulkoilemassa, joinain päivinä kahdesti.. :)

Christina
Kyllä kerkeää :) Me lähdetään yleensä ulkoilemaan aina aamupäivisin, kunhan kaikki aamutoimet on tehtynä. Ja jos säät sallii niin käydään iltapäivällä uudellen. Kun on oma piha niin lapsilla on kiva leikkiä. Niin ja muksut 4,5 ja 1,4v.

Alkuperäinen kirjoittaja tympii tuollaset:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Kun mulla oli vauva ja kaksivuotias, me ulkoiltiin joka ikinen päivä. Käytiin myös usein keskustassa, perhekahvilassa, jne. Lähteminen oli mun mielestä tosi helppoa: muksut tuplarattaisiin (jos pidempi matka; lyhyemmillä matkoilla vauva oli rattaissa ja esikoinen käveli), hoitokassiin tarpeelliset kamat mukaan, ja menoks =).
Edelleen on helppoa mennä, lapset on nyt 2 v ja 4 v.
Nääpä onkin niitä jotka nukkuvat puolille päivin niin päivä jää lyhyeksi! Tunnen monia joilla tosi outo rytmi ja ne myös valittaa kun lapset valvottavat. Olen varma valvotuksen johtuvan just tuosta hullusta rytmistä, lapset eivät myös saa raitista ilmaa ja touhuta.
Miten ihmeessä tuo sun tekstisi liittyy mun kirjoitukseen, jota lainasit? :eek:
Me emme ole koskaan nukkuneet puolille päivin (ikävä kyllä :D ) vaan lapset herää viimeistään kahdeksalta aamulla, yleensä seiskalta. Eikä kumpikaan valvota, vauvoina tottakai oli yösyötöt sun muut, mutta enää ei todellakaan valvota, tai tapella nukkumaanmenon kanssa.

Yhteistyössä