eikö kahden lapsen kanssa kerkiä oikesti ulos?

elänkö ihan haave unta tulevasta elämästämme vauvan synnyttyä? Monessa lehti jutussa kahden tai usemman lapsen äidit sanovat olevansa sisällä kaiket päivät koska ulos lähteminen niin hankalaa ja aikaa vievää. Minä kun kuvittelin että ulkoilemme päivitäin vauvan synnyttyäkin, mutta onko oikeasti niin hankalaa pukea vauva samalla kun kolmen vanha pukee itselleen?

Mun pojilla just kolme vuotta ikäeroa, ja ihan samalla tavalla ollaan ulkoiltu ku yhdenkin lapsen kanssa. Kolme vuotias on kuitenkin jo sen verran iso, et osaa tehdä monia asioita omatoimisesti, eikä äidin tartte molempia esim.pukea yms.

Kyllä sitä kerkee jos haluaa. tietysti riippu pitkälti päivästä ja kaikesta mutta kyllä sitä selviää sinnillä vaikka näitten neljän kans melkein minne haluaa.
Kyllä siihen rutiiniin sitten tottuu ku se vauva on siinä. Ei kannata kauheesti eeltäkäsin murehtia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja keiju84:
elänkö ihan haave unta tulevasta elämästämme vauvan synnyttyä? Monessa lehti jutussa kahden tai usemman lapsen äidit sanovat olevansa sisällä kaiket päivät koska ulos lähteminen niin hankalaa ja aikaa vievää. Minä kun kuvittelin että ulkoilemme päivitäin vauvan synnyttyäkin, mutta onko oikeasti niin hankalaa pukea vauva samalla kun kolmen vanha pukee itselleen?
Ei se vauva ja leikki-ikäinen ollut niin vaikea kuin sitten taapero ja leikki-ikäinen.
Ja ihan hyvin jaksaa, jos joskus saa vapaata. Raskasta on,jos on aina lasten kanssa yksin, esim. rakennusaika.

Kun mulla oli vauva ja kaksivuotias, me ulkoiltiin joka ikinen päivä. Käytiin myös usein keskustassa, perhekahvilassa, jne. Lähteminen oli mun mielestä tosi helppoa: muksut tuplarattaisiin (jos pidempi matka; lyhyemmillä matkoilla vauva oli rattaissa ja esikoinen käveli), hoitokassiin tarpeelliset kamat mukaan, ja menoks =).
Edelleen on helppoa mennä, lapset on nyt 2 v ja 4 v.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se vauva ja leikki-ikäinen ollut niin vaikea kuin sitten taapero ja leikki-ikäinen.
Ja ihan hyvin jaksaa, jos joskus saa vapaata. Raskasta on,jos on aina lasten kanssa yksin, esim. rakennusaika.
Mutta kyllä työtä on aamusta iltaan, ihan oikeasti, noissa kahdessa hommaa, eri asia tietysti jos on apua (mies tai isovanhempia). mutta jos mies töissä 9-17 eikä mummoja apuna, ja olet tottunut siivoamaan ja leipomaan pyykit ym. työt, niin ei tarvitse palstailla ollenkaan. Isomman kerhoon kuljetukset ym. aika rankkoja myös.

meillä pienet 3v1kk ja 2x 1v7kk ja meidän on ainaki pakko mennä ulos joka päivä, muuten meno on ihan kauheeta =)

mut kyllä meidän menot rajottuu kotipihaan ja lähi puistoon, minne 3v jaksaa kävellä. Ihan helppo ei oo lähtee esim. keskustaan bussilla ..

Kyllähän sitä ehtii neljänkin kanssa jos haluaa, mutta ei se niin yksinkertaista ole. Siinä pukemisruljanssissa menee mulla ainakin tunti ja itse on jo sen verran hiestä märkä että ärsyttää koko ulos lähteminen, päiväunet pitää jotenkin sovittaa, että ei kannata lähteä ulos jos tietää että yksi pitää kohta tuoda sisälle unille tms. Miettimistä ja suunnittelua se ainakin multa vaatii. Ja se ahdistaa, että jos on märkä ilma, niin tietää että koko talo on sitten täynnä likomärkiä vaatteita, jotka pitäis laittaa kuivumaan. Mutta minä olenkin peruslaiska :whistle:

se riippuu lapsesta ja vauvasta ja pihasta... Jos vauva ei viihdy hereillä vaunuissa minuuttiakaan ja nukkuu vaan max 15min kerrallaan, piha on turvaton= pihan läpi kulkee autoja ym. ja taapero on villimpi tapaus (niin kuin meillä).. en lähtis ihan jokapäivä ulos...

Mutta kyllä työtä on aamusta iltaan, ihan oikeasti, noissa kahdessa hommaa, eri asia tietysti jos on apua (mies tai isovanhempia). mutta jos mies töissä 9-17 eikä mummoja apuna, ja olet tottunut siivoamaan ja leipomaan pyykit ym. työt, niin ei tarvitse palstailla ollenkaan. Isomman kerhoon kuljetukset ym. aika rankkoja myös.
Mun mies on töissä 80 tuntia viikossa, ei ole mummoja tms apuna, en leivo mutta teen kyllä kotityöt yksin, ja silti kahden lapsen kanssa (tasan 2 v ikäerolla) meni oikein hienosti alusta saakka =). En tosin pitänyt jokapäiväistä lattian pesemistä niin tärkeänä kuin sitä, että päästään ulos neljän seinän sisältä.

hihii
meillä 6kk ja kohta 3v ei pue itse kumpikaan ja ulkoillaan ja asioiden hoitamista joka päivä,meillä on tupla kärryt pidempiä matkoja varten ja kyllä sujuu,välillä huonommin mutta se ei saa olla este..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mun mies on töissä 80 tuntia viikossa, ei ole mummoja tms apuna, en leivo mutta teen kyllä kotityöt yksin, ja silti kahden lapsen kanssa (tasan 2 v ikäerolla) meni oikein hienosti alusta saakka =). En tosin pitänyt jokapäiväistä lattian pesemistä niin tärkeänä kuin sitä, että päästään ulos neljän seinän sisältä.
siis etkö juuri sanonut, että viet hoitoon, kehuit viikko tai pari sitten kun veit lapset päiväkotiin ja itse menit kampaajalle ja shoppailemaan? Jos sun lapset aina hoidossa, tottakai ehtii tehd vaikka mitä. eri asia olla aina lasten kanssa,

vieras
no mulla neljä ja kyllä kerkeen kaks kertaa päivässä ulos ja tehdä kotityöt tehdä muutakin lasten kanssa ja välillä jopa istua koneella(; lapset kaksoset 1,5v 3,5v ja 5v

Eikä meil oo mummoja tai muita apuna ja kaikki lapset kotona pääsääntöisesti. vanhimmat pari kertaa viikossa kerhossa.

Gluteus maximus
ehtii kahden kanssa ulos oikein hyvin ja vielä koirankin. Joka päivä ulkoiltiin minun kotona ollessa kaksi kertaa, joskus myös kolme. Säällä kuin säällä. Nyt kun käyn töissä niin päiväkoti hoitaa ulkoilut puolestani. =) Kun olen vapaapäivillä niin ulkoillaan vähintään kaksi kertaa. lapset on 1,5v ja 3v. ja labradorinnoutaja =)

kyllä varmasti kerkee, jos haluaa!! meillon 4 muksua ja kolmesti käyty kaikki tänään ulkona.
Lapset ihan mielissään ku lunta tullu koko päivän ja hirveen isoja lumikasoja pukattu... =) siellä kasoissa ne on koko päivän hyppiny!
meillä ainaski koko perhe on ulkoilma ihmisiä..tykätään olla ulkona. jos joskus joutuu oleen kokopäivän sisällä, esim.joku lapsista sairas, niin heti on pää ihan kipee ja tosi "tönkkö" olo.. :xmas:

Yhteistyössä