Eikö kaavintaa enään tehdä??

Tämmöstä asiaa oisin udellut, eli eikö kaavintaa enään tosiaan tehdä? Itsellä todettiin sikiö kuolleeksi viikolla 13, sikiö vastasi viikkoja 9 ja kun kyselin että mitäs nyt sitten, niin terveydenhoitaja sanoi että laittaa lähetteen sairaalaan ja sieltä tulee sit kutsu et koska pääsen sinne. Siellä antavat sit jotain pillereitä joilla saadaan sikiö ym pois kohdusta. Oon kuullut niin kamalia kokemuksia tuosta pillerijutusta, että en haluis sitä kokea. Kamalat vuodot ja kivut :( Minulla on ollut vuosia sit tuulimunaraskaus ja se kaavittiin. Koin sen ihan hyväks ja olokin oli sen jälkeen hyvä. Nyt on mielessä kaikki kauhuajatukset ja muutenkin niin paha olo, vauva kun olisi ollut niin toivottu :'( kiitti jos joku jaksoi lukea.
 
kolmonen
Suotta kamalasti sitä lääkkeellistä keskeytystä pelkäät. Itselläni oli joulukuun alussa. Pillerit laitettiin osastolla, jossa odottelin. Kipulääkettä sattoi pyytää niin paljon kuin tunsi tarvitsevansa. Kipuja ei ainakaan itselläni pahemmin ollut, lähinnä lieviä menkkamaisia kipuja. Lääkettä sai kun sitä pyysi. Kaavinta tehdään kun raskaus kestänyt alle kymmenen viikkoa.

Mutta unohda ainakin se kipumurhe, ei se loppujen lopuksi niin kamalaa ole. Ja jos sitä vuotoa tulee kovasti, kuten itselläni, niin sitten hyytymät ja muu materiaali kaavitaan kohdusta pois.
 
Otan osaa :hug: . Minulla todettiin keskenmeno rv11 sikiö oli kuollut rv 8. Minä pääsin heti seuraavana päivänä sairaalaan. Siellä sanottiin, että kaavinta on parempi vaihtoehto, koska minulla ei ole ollut vuotoa ja muutenkin kun viikot on jo sen verran pitkällä. En olisi halunnut kaavintaan. Nyt jälkeenpäin olen kyllä tuohon kaavinta ratkaisuun tyytyväinen.
Turhaan kuitenkaan pelkäät lääkkeellistä menetelmää. Saat kyllä kipulääkkeitä.
Ja jos todella tuntuu, että haluat kaavintaan sano se suoraan. kyllähän heidänkin täytyy kuunnella sinun mielipidettä. Selittävät näiden kahden eron ja kertovat kumpi olisi parempi ratkaisu.
jaksamisia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2006 klo 19:30 surullinen kirjoitti:
Tämmöstä asiaa oisin udellut, eli eikö kaavintaa enään tosiaan tehdä? Itsellä todettiin sikiö kuolleeksi viikolla 13, sikiö vastasi viikkoja 9 ja kun kyselin että mitäs nyt sitten, niin terveydenhoitaja sanoi että laittaa lähetteen sairaalaan ja sieltä tulee sit kutsu et koska pääsen sinne. Siellä antavat sit jotain pillereitä joilla saadaan sikiö ym pois kohdusta. Oon kuullut niin kamalia kokemuksia tuosta pillerijutusta, että en haluis sitä kokea. Kamalat vuodot ja kivut :( Minulla on ollut vuosia sit tuulimunaraskaus ja se kaavittiin. Koin sen ihan hyväks ja olokin oli sen jälkeen hyvä. Nyt on mielessä kaikki kauhuajatukset ja muutenkin niin paha olo, vauva kun olisi ollut niin toivottu :'( kiitti jos joku jaksoi lukea.
Minulla oli km viikolla 11 ja lääkäri sanoi että näillä viikoilla ei enää lääkkeellistä vaihtoehtoa ole. Eli kaavittiin.
 
Kaavintaa ei suositella, mutta kyllä sen saa vaikka heti jos haluaa. Mutta, jos raskaus on pitkällä niin jossain vaiheessa kaavintaa ei voi tehdä enään. Kaverillani oli tällaisessa tapauksessa istukka ollut niin iso, että se oli paloiteltu.
Minulla lääkkeellinen tyhjennys tehtiin, kun arveltiin raskauden olevan rv:lla 6-8. Lääkkeet ei tehonneet, mutta parisen viikkoa vuotoa oli välillä vähempi välillä enempi ja loppujen lopuksi kohtu tyhjeni.
Kysele lääkäriltäsi kaikki mahdollinen ja punnitse tarkkaan kumpaakin vaihtoehtoa.
Voimia ja jaksamista tulevaan. :hug:
 
Minulle lääkäri sanoi että nykyään kaavintaa ei tehdä mielellään, koska siitä voi olla hankaluuksia jatkossa eli kohtuun tulee arpikudosta joka voi hankaloittaa raskaaksi tulemista. Eli suositaan luonnonmukaisia tapoja eli annetaan luonnon hoitaa asia itse. kipuihin saa lääkettä ja cytokeilla varmistetaan että kaikki vuotaa pois. Lääkäri sanoi myös että kaavinnassa kivut ja vuoto loppuu siihen mutta ns. luomu menetelmässä joutuu kärsimään kivut ja sen vuodon. Sanoin lääkärille että kyllä naisen elämä on kovaa eka henkinen puoli kun keskenmeno tulee maailma kaatuu ja sitten kärsi vielä kaikki kivut ja vuodot, eipä osannut siihen sanoa mieslääkäri oikein mitään, tarjosi vaan lisää kipulääkettä. Ite olin toisaalta helpottunut kun sitä kaavintaa ei tehty jos siitä kerta voi olla ongelmia jatkossa koska me yritettiin toista lasta 16kk ja sitten tuli keskenmeno ja kohdussa on jo sektioarpi niin ite en kaipaa kyllä yhtään lisä hankaluuksia raskaaksi tuloon .
 

Yhteistyössä