Eikö joku oikeesti käytä huuhteluiainetta pyykissä? :o

Alkuperäinen kirjoittaja ellimelli:
Pyykit on kovat ja koppuraiset ilman huuhteluainetta sen takia, että koneeseen laitetaan liikaa pesuainetta ja näin ollen se liika pesuaine jää niihin vaatteisiin kun ei huuhtoudu pois.
Minä en laita kuin murto-osan siitä määrästä, mitä pesuaine purkin kyljessä käsketään pesuaineita laittamaan ja on kyllä pyykki pehmeää ja puhdastakin.

Kokeilkaapa hyvikseen laittaa pyykkit pesun jälkeen vielä huuhteluohjelmalle ja katsokaa miten kummasti lisähuuhtelussakin vielä pesuaineet vaahtoaa, vaikkei lisää pesuainetta ole laittanutkaan...
Tämä on totta:) Se että ilman huuhteluainetta pyykit haisee, on niissä ne pesuaineenjäämäät jotka haisee.
 
En käytä. Vaatteet ovat riittävän pehmeitä. Mitä parempi vaate, sitä miellyttävämmän tuntuinen pesun jälkeen. Esim Stokkan paremmat pyyhkeet ovat ihanan pehmoisia vaikka huuhteluainetta ei ole.

Siinä vaiheessa kun pyyhe on kivikova koppura, se on kyllä meillä elinkaarensa lopussa ja siirtyy rätiksi.

Pyykki haisee puhtaalta - ei miltään lisäainemössöltä. Meillä käytetään hajusteettomia pesuaineita.
 
hlh
En ikinä, maailman turhin keksintö.. Vaippapyykkiin laitan lorauksen etikkaa.
Eihän ne pyyhkeet edes ime mitään jos huuhtista laittaa. Ja pesuainekin on hajutonta, puhdas pyykki tuoksuu hyvälle sellaisenaan, ne hajustetut on ihan karseita..
 
NIh
Niin, tiesittekö te, jotka valittelette pyykin olevan koppuraista ilman pesuainetta, että se koppuraisuus todellakin johtuu liiallisesta pesuaineen käytöstä? Kannattaa koklata. Nykyään muuten opetetaan esim. köksän tunneilla oppilaille, ettei kannata huuhteluainetta käyttää ollenkaan missään koskaan, vaan esim. etikka rankalle pyykille on oiva vaihtoehto,eikä jätä hajuja jälkeensä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Alkuperäinen kirjoittaja ellimelli:
Pyykit on kovat ja koppuraiset ilman huuhteluainetta sen takia, että koneeseen laitetaan liikaa pesuainetta ja näin ollen se liika pesuaine jää niihin vaatteisiin kun ei huuhtoudu pois.
Minä en laita kuin murto-osan siitä määrästä, mitä pesuaine purkin kyljessä käsketään pesuaineita laittamaan ja on kyllä pyykki pehmeää ja puhdastakin.

Kokeilkaapa hyvikseen laittaa pyykkit pesun jälkeen vielä huuhteluohjelmalle ja katsokaa miten kummasti lisähuuhtelussakin vielä pesuaineet vaahtoaa, vaikkei lisää pesuainetta ole laittanutkaan...
Tämä on totta:) Se että ilman huuhteluainetta pyykit haisee, on niissä ne pesuaineenjäämäät jotka haisee.
Siksi käytän lisähuuhtelua. Sekin lisää koppuraa että ei ole huuhdottu tarpeeksi.
 
hlh
Alkuperäinen kirjoittaja Hipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja en enää:
Kuivurin oston jälkeen en ole käyttänyt,sitä ennen aina käytin.
Mieluummin hajutonta huuhteluainetta kuin nyppyisiä rummun kuivaamia vaatteita.
:D Mikähän kuivuri sulla on ollut kun luulet että se nypyttää vaatteet? Oikea ohjelma eikä liian kuivaksi niin ei se kuivuri niille vaatteille hallaa tee. Sähkönkulutuksen takia meillä sitä tosin käytetään vain "hädässä", mutta miksikään ei ole vaatteet menneet...
Ja huuhtistahan ei tosiaan kuivurin kanssa kannata käyttääkään pidemmän päälle.
 
Ei pyyhkeisiin laiteta huuhteluainetta.

Mä oon käyttänyt huuhteluainetta tähän asti, koska niistä tulee ihana tuoksu.

Mutta ostin pesuaineeksi omo coloria (nestemäistä ) ja se tuoksuu kyllä niin ettei huuhtista tarvi. Liikaakin, joten laitan puolet tuoksutonta jauhetta ja loput tuota omoa.

Kuivausrumpu hoitaa kyllä sitten sen pehmityspuolen vaikkei huuhteluainetta olekaan ;)
 
noup
En enää käytä, koska erittäin harvoin tulee pestyä sellaista koneellista missä olisi pelkästään lakanapyykkiä tai muuta puuvillaista.
Pyyhkeisiin, lycraan ja vedenpitäviin/-hylkiviin sitä ei saa käyttää ja meillä ainakin on joka koneellisessa vähintään alushousuja joissa on lycraa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Alkuperäinen kirjoittaja ellimelli:
Pyykit on kovat ja koppuraiset ilman huuhteluainetta sen takia, että koneeseen laitetaan liikaa pesuainetta ja näin ollen se liika pesuaine jää niihin vaatteisiin kun ei huuhtoudu pois.
Minä en laita kuin murto-osan siitä määrästä, mitä pesuaine purkin kyljessä käsketään pesuaineita laittamaan ja on kyllä pyykki pehmeää ja puhdastakin.

Kokeilkaapa hyvikseen laittaa pyykkit pesun jälkeen vielä huuhteluohjelmalle ja katsokaa miten kummasti lisähuuhtelussakin vielä pesuaineet vaahtoaa, vaikkei lisää pesuainetta ole laittanutkaan...
Tämä on totta:) Se että ilman huuhteluainetta pyykit haisee, on niissä ne pesuaineenjäämäät jotka haisee.
Siksi käytän lisähuuhtelua. Sekin lisää koppuraa että ei ole huuhdottu tarpeeksi.
Niin juuri. Mäkin laitan lisähuuhtelun aina välillä, vaippapyykkiin oikeastaan aina, vaikka käytänkin pesuainetta paljon vähemmän kuin suositellaan. Monesti se lisähuuhtelu on silti tarpeen, näkyy että vaahtoa tulee edelleen lisähuuhtelunkin aikana:/
 
Tintti
Lasten pyykkiin en käytä iho-ongelmien välttämiseks mut kuivaan kuivaajassa jossa pyykki pehmiää muutenkin. Omille ja pyyhkeille käytän huuhteluainetta jos satun muistaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meillä äiti ei käyttäny huuhteluainetta kun oltiin pieniä,väitti kivenkovaa olevansa sille allerginen. Sitten teini-iässä veljen kanssa kyllästyttiin siihen kun pyykki raapi ihon verille ja laitettiin pyykkikoneeseen salaaa huuhteluainetta. Odoteltiin viikko kun äiti nukku niissä lakanoissa ja kysyttiin onko tullu ihottumaa etc. ja ei ollu tullu mitään. Sitten paljastettiin että oltiin laitettu huuhteluainetta pyykin joukkoon. Siitä lähtien äiti on käyttäny huuhteluainetta :D
Prinsessojako olette??
Helmi patjan alla? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
meillä huuhteluaineen sijasta aina etikkaa. Varsinkaan hajustettuja huuhteluaineita ei mun taloudessani tull akoskaan näkemään. Yököttäviä.
Mun bonaripoika tulee äidiltään niin pojan vaatteet haisee jo 5 metrin päähän jollekin NIIN aromaattiselle hajusteelle,on kuulemma huuhteluainetta.
JA meillä kun astmaatikkoja ja itse olen hajuherkkä,saan järkyn migreenin jostain hajuista/tuoksuista ja tuo on ainakin yks sellanen!!Bonaripoika on itse myös allerginen ja äiti käyttää hällä tuollaisia vaatteita.Kai toivoo että astmaksi puhkee...

Musta ne on hirveitä hajuja.Miks puhtaat vaatteet pitää pilata ummehtuneilla tuoksuilla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Alkuperäinen kirjoittaja ellimelli:
Pyykit on kovat ja koppuraiset ilman huuhteluainetta sen takia, että koneeseen laitetaan liikaa pesuainetta ja näin ollen se liika pesuaine jää niihin vaatteisiin kun ei huuhtoudu pois.
Minä en laita kuin murto-osan siitä määrästä, mitä pesuaine purkin kyljessä käsketään pesuaineita laittamaan ja on kyllä pyykki pehmeää ja puhdastakin.

Kokeilkaapa hyvikseen laittaa pyykkit pesun jälkeen vielä huuhteluohjelmalle ja katsokaa miten kummasti lisähuuhtelussakin vielä pesuaineet vaahtoaa, vaikkei lisää pesuainetta ole laittanutkaan...
Tämä on totta:) Se että ilman huuhteluainetta pyykit haisee, on niissä ne pesuaineenjäämäät jotka haisee.
tässä näemmä vastaus meidän koppuraiseen pyykkiin.. käytän 1-1,5dl pesuainetta/koneellinen
:ashamed: täytynee alkaa pestä pienemmällä pesuaine määrällä :whistle:

huuhteluainetta ei käytetä juuri koskaan.. vie pyykeistä imutehoa ja suurinosa vaatteista sellaisia ettei saa pestessä käyttää huuhteluainetta :/
 

Yhteistyössä