Eikö joku oikeesti käytä huuhteluiainetta pyykissä? :o

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En käytä koskaan! Kaikkiin vaatteisiin sitä ei muutenkaan suositella, kun pilaa kuidut.
Mihin vaatteisiin ei suositella?
Ite käytän toooosi harvoin koska pesen lastenvaatteet yleensä samassa kun omat niin en viitsi laittaa ku ovat herkkäihoisia. Pyyhkeisiinhän ei pidä laittaa ku huonontaa imukykyä. Ja meil on kyllä pehmeetä pyykkiä.
 
vieras
En käytä huuhteluainetta eikä ole koppuraista pyykkiä. Pesuaineena käytän hajusteetonta nestemäistä Omoa. Ja se puhdas pyykki ei oikeasti tuoksu miltään.

Kerrostalomme kuivaushuoneessa löyhkää usein hirvittävän voimakkaat pesu/huuhteluaineet. En tajua kuinka joku voi laittaa niin parfymoitua vaatetta päälleen. Noh, jokainen tyylillään, mutta minun mielestäni puhtaan pyykin ei pidä tuoksua millekään.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja kyynel:
Mä en suostu pesemään pyykkiä jos ei ole huuhtelu ainetta ja mielummin comforttia (tiiviste)
Et suostu? Kuka sinun mielipidettäsi kysyy? Meillä se on ainakin ihan "pakon sanelema juttu", että pyykki on pestävä...
 
vieras
En käytä. En muista edes koska viimeksi käytin. Pyykit tulee ihanan pehmeiksi pihalla kuivatettuna. Meil pyykit kuivataan pihalla kesät talvet.. talvella tosin kuviaminen on toodella hidasta mut vaivan arvoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme III:
Lakanoille vaan laitan, muille en. Tiesitkös, ap, että jos vaatteissa on elastaania, ei saa käyttää pesussa huuhteluainetta ollenkaan. Se saa elastaanin lörpsähtämään.
mä oon itekin lörpsähtänyt, niin mun vaatteidenkin pitää olla. :D
en oo huomannu kyllä tollasta. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En käytä koskaan! Kaikkiin vaatteisiin sitä ei muutenkaan suositella, kun pilaa kuidut.
Mihin vaatteisiin ei suositella?
Ite käytän toooosi harvoin koska pesen lastenvaatteet yleensä samassa kun omat niin en viitsi laittaa ku ovat herkkäihoisia. Pyyhkeisiinhän ei pidä laittaa ku huonontaa imukykyä. Ja meil on kyllä pehmeetä pyykkiä.
Esim. Kosteussuojatut ulkoilupuvut, uimapuvut ym. urheiluvaatteet tai vaatteet joissa elastaania.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä en käytä:
huuhteluainetta ollenkaan. EEikä ikinä oo mitään koppura pykkiä ollut. Meillä allergista sakkia enkä vielä oo löytäny huhteluainetta mistä ei ihottumaa tulis. Samoin pesuaine on meillä tosi tarkkaa mikä käy. Enää en kyllä oo edes etsiny. Ja ei kannata ehdottaa LV:tä eikä mini riskiä, ovat pahimpia allergian aiheuttajia meillä.
Onko kokeiltu myös nuo "normimerkkien" sensitive-versiot? Meillä muistaakseni Omo Sensitive on miehen herkälle iholle sopiva.
 
Sama juttu kävi täällä. Huuhteluaine pääsi loppumaan mutta pesin kuitenkin. Pyyhkeet olivat kuivatessaan epämiellyttävän kovat eikä tuoksunutkaan puhtaalle. Mä tykkään käyttää sitä, en tosin laita koskaan sitä niin paljoa kuin "pitäisi". Kuivausrumpua en omista :D
 
laahkana
En käytä ollenkaan. Joskus harvoin pistän, jos on jotain isännän urheiluvaatteita tms. Meillä ei tule koppuraista pyykkiä, kun kuivatetaan vaatteet ulkona tai rummussa. Tai vaikka kuivatettaisiinkin sisällä, niin meistä kukaan, ei edes vauva, ole niin herkkäihoinen, että iho menisi verille.
 
muusio harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Muusio harmaana:
En käytä huuhteluainetta koskaan, eikä kyllä ole tullut kuin kerran koppuraista pyykkiä: Mies poisti vahingossa jonkun akryylisen vaatteen lakanoiden kanssa pesuun 60 asteeseen... Ja ainoastaan se akryylivaate oli koppura.

Ja vaatteet ei tuoksu miltään, eli puhtaita ovat. Käytin joskus jotain hirveitä omo-kapseleita, sellasia vihreitä muovikalvoisia(?), ja niistä jäi pyykkeihin.. paha haju :D Vaikka ois laittanu lisähuuhtelun.

Nykyään käytän pesupähkinöitä: puhdasta ja ihanan hajutonta pyykkiä, ja pesupähkinöitä voi käyttää moneen kertaan. Ekologista :D, vaikken mikään superhyperituhippi olekaan.
Siis piti lukea, että "mies pisti":D
 
Pyykit on kovat ja koppuraiset ilman huuhteluainetta sen takia, että koneeseen laitetaan liikaa pesuainetta ja näin ollen se liika pesuaine jää niihin vaatteisiin kun ei huuhtoudu pois.
Minä en laita kuin murto-osan siitä määrästä, mitä pesuaine purkin kyljessä käsketään pesuaineita laittamaan ja on kyllä pyykki pehmeää ja puhdastakin.

Kokeilkaapa hyvikseen laittaa pyykkit pesun jälkeen vielä huuhteluohjelmalle ja katsokaa miten kummasti lisähuuhtelussakin vielä pesuaineet vaahtoaa, vaikkei lisää pesuainetta ole laittanutkaan...
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En käytä koskaan! Kaikkiin vaatteisiin sitä ei muutenkaan suositella, kun pilaa kuidut.
Mihin vaatteisiin ei suositella?
Ite käytän toooosi harvoin koska pesen lastenvaatteet yleensä samassa kun omat niin en viitsi laittaa ku ovat herkkäihoisia. Pyyhkeisiinhän ei pidä laittaa ku huonontaa imukykyä. Ja meil on kyllä pehmeetä pyykkiä.
Esim. Kosteussuojatut ulkoilupuvut, uimapuvut ym. urheiluvaatteet tai vaatteet joissa elastaania.
Joo noi muut tiesinkin, mut tota elastaania en oo tienny... mut eipä meillä tosiaan sitä huuhteluainetta juurikaan käytetä.
 
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En käytä huuhteluainetta eikä ole koppuraista pyykkiä. Pesuaineena käytän hajusteetonta nestemäistä Omoa. Ja se puhdas pyykki ei oikeasti tuoksu miltään.

Kerrostalomme kuivaushuoneessa löyhkää usein hirvittävän voimakkaat pesu/huuhteluaineet. En tajua kuinka joku voi laittaa niin parfymoitua vaatetta päälleen. Noh, jokainen tyylillään, mutta minun mielestäni puhtaan pyykin ei pidä tuoksua millekään.
no ei kait kukaan laita nestemäisen pesuaineen lisäksi vielä huuhteluainetta???!!!!
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ellimelli:
Pyykit on kovat ja koppuraiset ilman huuhteluainetta sen takia, että koneeseen laitetaan liikaa pesuainetta ja näin ollen se liika pesuaine jää niihin vaatteisiin kun ei huuhtoudu pois.
Minä en laita kuin murto-osan siitä määrästä, mitä pesuaine purkin kyljessä käsketään pesuaineita laittamaan ja on kyllä pyykki pehmeää ja puhdastakin.

Kokeilkaapa hyvikseen laittaa pyykkit pesun jälkeen vielä huuhteluohjelmalle ja katsokaa miten kummasti lisähuuhtelussakin vielä pesuaineet vaahtoaa, vaikkei lisää pesuainetta ole laittanutkaan...
Vaik meillä on 7kg kone niin silti laitan ainetta vähemmin mitä purkin ohjeessa sanotaan vaik se ohje on 4kg mukaan.

 
rantapallo
Alkuperäinen kirjoittaja mä en käytä:
huuhteluainetta ollenkaan. EEikä ikinä oo mitään koppura pykkiä ollut. Meillä allergista sakkia enkä vielä oo löytäny huhteluainetta mistä ei ihottumaa tulis. Samoin pesuaine on meillä tosi tarkkaa mikä käy. Enää en kyllä oo edes etsiny. Ja ei kannata ehdottaa LV:tä eikä mini riskiä, ovat pahimpia allergian aiheuttajia meillä.
Minä käytän hajustamatonta rainbow-pulveria ja hajustamatonta comfort-huuhteluainetta. Oma kaivo ja sen vesi sen verran kovaa että tekee hyvää niille vaatteille joille saa käyttää.
SAMAA MIELTÄ LV ja MiniRisk, kammottavia myrkkyjä, nahka lähtee just eikä edes olla kunnolla allergisia
 
Hampsteri
Alkuperäinen kirjoittaja käykö:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä käytetään:
entä omenaviinietikka?
Ei omenaviinietikkaa, vaan sitä minkä kyljessä lukee pelkkä etikka tai väkiviinaetikka (ovat samaa kamaa, väkiviinaetikka taitaa olla edullisempaa). Toimii erinomaisesti huuhteluaineena, pehmentää pyykin eikä jätä yhtään mitään hajua. Aivan ehdoton miehen elukanhajusille lenkkikamoille :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En käytä huuhteluainetta eikä ole koppuraista pyykkiä. Pesuaineena käytän hajusteetonta nestemäistä Omoa. Ja se puhdas pyykki ei oikeasti tuoksu miltään.

Kerrostalomme kuivaushuoneessa löyhkää usein hirvittävän voimakkaat pesu/huuhteluaineet. En tajua kuinka joku voi laittaa niin parfymoitua vaatetta päälleen. Noh, jokainen tyylillään, mutta minun mielestäni puhtaan pyykin ei pidä tuoksua millekään.
no ei kait kukaan laita nestemäisen pesuaineen lisäksi vielä huuhteluainetta???!!!!
Miten se pesuaineen olomuoto siihen vaikuttaa?

Itsekin olen päivitellyt kuinka anopin kerrostalon ala-aulassa löyhkää välillä pesuaine. Taitaa pyykkitupa olla heti kellarikäytävän alkupäässä.. En itse voisi edes mennä sinne pyykkitupaan saati pestä pyykkejäni samassa koneessa sellaisen haisulipyykkärin jälkeen.
 

Yhteistyössä