Eikö flunssa kuulosta todennäkösemmältä ku se tts?

• Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti
epätietoinen
Vai mikä se tamponi syndrooma nyt olikaan? Mulla on maha sekasin , lämpöä lievästi ja kurkkuun sattuu... ja olen käyttänyt tamponia lähipäivinä =/ ....en kyllä kerrallaan yli sitä suositeltua 8 tuntia.

Mut eikö kuulostakin flunssa todennäkösemmältä kuin tuo tamponitauti? Vai onko nyt aihetta soitella päivystykseen...?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sinulla kuukautiset parhaillaan? Eikös siinä kuume nouse kuitenkin ihan reilusti? Olettaisin, että tavisflunssa, mutta ehkä soittaisin..
Juu on. Mä kans luin, että oireena on äkillinen korkea kuume ja mulla vain jotain 37 ja vähän päälle... Mutta....

Mitenköhän äkkiä tilanne pahenee jos onkin tuo tts?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sinulla kuukautiset parhaillaan? Eikös siinä kuume nouse kuitenkin ihan reilusti? Olettaisin, että tavisflunssa, mutta ehkä soittaisin..
Juu on. Mä kans luin, että oireena on äkillinen korkea kuume ja mulla vain jotain 37 ja vähän päälle... Mutta....

Mitenköhän äkkiä tilanne pahenee jos onkin tuo tts?
Käsittääkseni aika nopeasti. Ilmeisesti tuo tts voi tulla myös ilman tampoonin käyttöä kuukautisten aikana. jostain luin, mutta en vain muista mistä..

hh
TSS:n oireet muistuttavat flunssan oireita, mutta TSS:ään sairastuneen ihmisen yleiskunto heikkenee erittäin nopeasti. Varoittavia oireita ovat:

* korkea kuume (38,8 astetta tai enemmän)
* oksentelu
* ripuli
* auringonpolttamaa muistuttava ihottuma
* lihassäryt
* heikotus
* pyörrytys tai melkein pyörtyminen noustessa seisomaan.

Jos sinulla on yllä mainittuja oireita ja käytät tamponia, poista tamponi välittömästi ja ota yhteyttä lääkäriin pikaisen avun saamiseksi. Kerro lääkärille, että olet käyttänyt tamponeita ja että epäilet sairastuneesi TSS:ään. Voit toki olla myös väärässä ja huolestumisesi on ollut turhaa. TSS:n hoidon onnistumisen kannalta on tärkeää aloittaa hoito mahdollisimman pian, joten on aina parasta olla erityisen varovainen ja toimia heti.

Yhteistyössä