Eikö enää pääse risteilylle ilman että noustaan maihin??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Yritin selailla vaihtoehtoja mutta kaikki on joko reittimatkoja tai niitä että noustaan maihin. Rahaa nyt ei ole hommata kaikille passeja ja vielä hepatiittirokotuksia (jos siis tallinnaan menee). Vaan nyt olis ihan vaan kiva käydä risteilyllä. Lapset 8v ja 1v.
 
vierailija
Ainakin Vikingillä on Tallinnaan miniristeily, jossa ei nousta maihin.

Ja ei Tallinnassa mitään hepatiittirokotuksia tarvitse, paitsi jos aikoo käydä harrastamassa maksullista seksiä tai vastaavaa.
 
vierailija
No kyllä ap tuo nyt oman asenteellisuutensa tosi vahvasti esiin tässä. Ja tietämättömyytensä myös. Voimassaolevat henkkarit pitää olla kaikilla laivaan noustessa. A-hepatiitin taas voi ruoasta saada Suomesta yhtä suurella todennäköusyydellä kuin Virosta. Jos noin vaivalloiselta tuntuu, niin ehkä vaan kannattaa jäädä kotiin..
 
vierailija ap
No kyllä ap tuo nyt oman asenteellisuutensa tosi vahvasti esiin tässä. Ja tietämättömyytensä myös. Voimassaolevat henkkarit pitää olla kaikilla laivaan noustessa. A-hepatiitin taas voi ruoasta saada Suomesta yhtä suurella todennäköusyydellä kuin Virosta. Jos noin vaivalloiselta tuntuu, niin ehkä vaan kannattaa jäädä kotiin..
Kohonnut riski saada a-hepatiitti on baltian maissa...joihin viro myös kuuluu. Vieraileppa itse vaikka matkailijan rokoteinfon sivuilla. Etkö todella ole itse tiennyt että kohonnut riski on olemassa????
 
vierailija
Kohonnut riski saada a-hepatiitti on baltian maissa...joihin viro myös kuuluu. Vieraileppa itse vaikka matkailijan rokoteinfon sivuilla. Etkö todella ole itse tiennyt että kohonnut riski on olemassa????
Rokoteinfo on kaupallinen toimija, jonka tehtävänä on saada ihmiset ostamaan mahdollisimman paljon rokotteita.

Sitä paitsi jos A-hepatiitti pelottaa, niin voithan Virossa ostaa kaupoista vain Suomessa valmistettuja elintarvikkeita. Ja luonnollisesti jatkossa olla Suomessa oleskellessasi ostamasta kaupasta virolaisia elintarvikkeita, koska niissä voi olla se hepatiitti...
 
olet nolo
Eli ap on ensikerran lukenut rokotuksista ja ihmettelee hepatiitti rokotetta ja haluaa sen siis päällimäisenä infona meille jakaa kun kuvittelee että me muut ei tiedetty. Toi passinhankinnat ym muu löpertely oli vaan tekstin sisältö täytteenä ettei me muka tajuttasi että ap on nyt näin sivistänyt itseään ja kuullut ensikerran rokotteista :D
 
vierailija
Kun olin vuosia sitten menossa ekan kerran Tallinnaan (ja viimeisen) suositetiin lääkäriasemalla hepatiittirokotusta. Ei ollut varaa ottaa. Pelotti kyllä seuraukset, ei onneksi mitään. Myöhemmin sain työterveydessä hepatiittirokotuksen.
Joo en käy huorissa enkä huoripukeissa mutta jos varaa, ottaisin hepatiittirokotuksen kaikkialle.
 
Tiedämpä perheitä, jotka ovat ottaneet lapsille hepatiittirokotteet, koska ei voi tietää, missä päiväkotikaverit matkustelee ja sit voi olla riski. Lääkärin suosituksesta. Taisi tämä lääkäri saada pikkuisen bonuksia roketteen myyjältä...

Meidän perhe on viettänyt Virossa aika paljon aikaa. Mm. kuukauden kesäloma Pärnussa. Samoin lukuisat ystävämme. Eikä kukaan ole saanut mitään terveysmurheita Virosta. Olen myös matkustanut Latviassa ja Liettuassa ja sama homma siellä. Toki jokainen tekee omat valintansa, minkälaisia riskejä haluaa elämässään ottaa..
 
vierailija ap
Te jotka ette siis tiennyt että sitä a-hepatiittirokotusta suositellaan myös VIROON matkailvalle,.soittakaapa terveyskeskukseen tai työterveyshuoltoon ja kysäiskääpä sen tarpeellisuudesta ja tulkaa sitten tänne kertomaan mitä sanottiin ;)
 
vierailija
Te jotka ette siis tiennyt että sitä a-hepatiittirokotusta suositellaan myös VIROON matkailvalle,.soittakaapa terveyskeskukseen tai työterveyshuoltoon ja kysäiskääpä sen tarpeellisuudesta ja tulkaa sitten tänne kertomaan mitä sanottiin ;)
Talvella ulkona kävellessä suositellaan myös jatkuvaa kypärän käyttöä siltä varalta, että tippuu jääpuikko päähän. Itse asiassa tippuva jääpuikko on huomattavasti suurempi riski kuin A-hepatiitti turistille Tallinnassa.
 
Te jotka ette siis tiennyt että sitä a-hepatiittirokotusta suositellaan myös VIROON matkailvalle,.soittakaapa terveyskeskukseen tai työterveyshuoltoon ja kysäiskääpä sen tarpeellisuudesta ja tulkaa sitten tänne kertomaan mitä sanottiin ;)
Tottakai he suosittelevat vaikka ja mitä :D, voit sä vaikka kaikki rokotteet ottaa. Tuet vaan tätä bisnestä. Virossa a-hepatiitti on melkein mahdotonta saada, eli samalla tavalla kuin täälläkin ja uskon täällä on jo jopa nyt enemmän riskiä sen suhteen kun ulkomaalaisia niin paljon ja Virossa taas ei :D. Itse matkustan paljon ja en todellakaan ole ottanut mitään a-hepatiitteja, vaikka olen ollut kaukomaissa ym ym... enkä laittaa lapsille. Jos saan sen niin mitäs sitten ja tiedän kuitenkin missä hoidan sen pois. Kaukomaissa mua enemmän pelottaa ettei joku flunssa tauti iskee kun olen lomilla, ei muuta. Mutta että Viroon hepatiitti rokote? Oikeasti?
 
vierailija
Tottakai he suosittelevat vaikka ja mitä :D, voit sä vaikka kaikki rokotteet ottaa. Tuet vaan tätä bisnestä. Virossa a-hepatiitti on melkein mahdotonta saada, eli samalla tavalla kuin täälläkin ja uskon täällä on jo jopa nyt enemmän riskiä sen suhteen kun ulkomaalaisia niin paljon ja Virossa taas ei :D. Itse matkustan paljon ja en todellakaan ole ottanut mitään a-hepatiitteja, vaikka olen ollut kaukomaissa ym ym... enkä laittaa lapsille. Jos saan sen niin mitäs sitten ja tiedän kuitenkin missä hoidan sen pois. Kaukomaissa mua enemmän pelottaa ettei joku flunssa tauti iskee kun olen lomilla, ei muuta. Mutta että Viroon hepatiitti rokote? Oikeasti?
Ettekö te hiffaa että tää on provo!?
 

Yhteistyössä