A
ap
Vieras
Lapsen isän kanssa ollaan erottu, ja asutaan eri osoitteissa. Isä on jäänyt työttömäksi, ja haluaisi hoitaa 1,5 v. lastaan siihen asti kunnes löytyy töitä, voi mennä kauankin, koska ala on sellainen jossa ei tällä pienellä paikkakunnalla kovin paljon ole töitä tarjolla. Minä olen lopettelemassa hoitovapaata ja palaamassa töihin lokakuussa.
Onko oikeasti niin, että kun isä ei asu lapsen kanssa samassa osoitteessa, hän ei saa mistään rahaa jos jää hoitamaan lasta? Kuulemma työttömänä työnhakijana ei voi olla ollenkaan, jos hoitaa lasta kotona. Hän ei myöskään ole oikeutettu kotihoidontukeen, koska ei asu lapsen kanssa samassa osoitteessa. Minä voin saada kotihoidontukea kuulemma. Täytyykö minun siis elättää miestä, josta olen eronnut?
Vai onko meille annettu väärää tietoa? Miten kannattaisi toimia?
Onko oikeasti niin, että kun isä ei asu lapsen kanssa samassa osoitteessa, hän ei saa mistään rahaa jos jää hoitamaan lasta? Kuulemma työttömänä työnhakijana ei voi olla ollenkaan, jos hoitaa lasta kotona. Hän ei myöskään ole oikeutettu kotihoidontukeen, koska ei asu lapsen kanssa samassa osoitteessa. Minä voin saada kotihoidontukea kuulemma. Täytyykö minun siis elättää miestä, josta olen eronnut?
Vai onko meille annettu väärää tietoa? Miten kannattaisi toimia?