Eikö tunteilleen (ja niiden seurauksena tehdyille teoille) oikeasti voi mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Varmaannyt joku sanoo, että et tajua mitään, että et ole koskaan oikeasti rakastunut kehenkään, koska en ymmärrä tällaista.

Siis ymmärrä sitä, että eräs ystäväni on kohta jo vuoden koittanut saada itselleen erään varatun miehen ja on valmis pettämään (ja luultavasti jo pettänyt) omaa puolisoaan ja olemaan se toinen nainen. (Tai tietysti mieluiten sen miehen uusi puoliso)

Ja ainoa selitys kaikelle on, että kun hän ei vain voi tunteilleen ja teoilleen mitään, kun kuulemma rakastaa niin paljon.

(En taida sitten haluta rakastua "oikeasti" jos se tarkoittaa sitä, että en siinä vaiheessa pysty käyttäytymään vastuullisesti ja pistämään peliä poikki, kun saan tietää sen kiinnostuksen kohteeni olevan varattu)

Tunteilleen ei voi mitään, mutta teoille voi; jos vaan on vahvasti tahtoa. Itse olen varattu ja olen kiinnostunut toisesta, hän myös varattu ja hänkin on kiinnostunut minusta. Lainatakseni hänen sanojaan: olemme molemmat sekaisin toisistamme. Halauksia pidemmälle ei ole menty, eikä mennä. Mies olisi tahtonut suudella, mutta en ole siihen lähtenyt mukaan. Poskelle on pusun sitten antanut, mä en ole sitäkään. Kovasti hän yrittää, mutta mä olen laittanut hanttiin.Hän olisi valmis heittämään sormuksensa pois, mutta mä en omiani. Hänen historiansa on se, että on pitkäaikaisen kumppaninsa jättänyt nuoremman takia. Mä olen hänen nykyistä vaimoaan nuorempi. Vaimo pelkää miehen jättävän ja olen sen miehelle kertonut. Vaimolleen olen sanonut ettei minun vuokseni tarvitse olla huolissaan.

Yhteistyössä