Eikö siellä lastenhoitohuoneessakaan saa nyt imettää? >(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="napsu";27626198]isomman lapsen vaipan voi vaihtaa vaik siellä naisten vessassa.. harvalla nyt niin kiire on mihinkään ettei jouda odottamaan vuoroaan.[/QUOTE]

Imettääkin voi siellä naistenvessassa, jos ollaan niin herkkiä että vauvelin ruokailu ei muualla suju. Jos sitä lasta ei kiinnosta syödä, kun ympärillä tapahtuu sillä ei ole tarpeeksi nälkä tai tahtoo jotain muutakin kunnsitä tissiä jo.

Jäin nyt miettimään tuon lähi-kauppakeskuksemme lastenhoitohuonetarjontaa. Siellä on kahdessa paikassa wc:t ja niiden yhteydessä tuollaiset inva-wc-lastenhoitohuoneet. Käytännössä hoitopöydät, potat ja wc-istuimet sekä riittävästi tilaa lastenvaunuille/pyörätuolille.

Toisen tällaisen inva-wc:n läheisyydessä on "oikea" lastenhoitohuone. Siis ihan nätiksi sisustettu avoin tila johon mahtuu parkkeeraamaan useammat rattaat. Löytyy hoitopöydät, mikro, sohva, nojatuoleja, pöytä ja syöttötuoli. Huomattavasti miellyttävämpi paikka imettää kuin nuo inva-wc-kopit mutta tietty kun on kyse avoimesta tilasta sen hyödyntäminen ei onnistu jos lapsi ei kykene syömään kun muita ihmisiä on ympärillä. Tai äiti ei halua imettää jos on yleisöä paikalla.

Mun puolesta on ok käyttää kumpaakin, mikä itselle sopii paremmin. Itse varmaan tällä hetkellä käyttäisin sitä inva-wc-lastenhoitohuonetta, koska tiedän että imetykseen menee se max- 5 minuuttia. Jos se olisi vapaa. Ja kyllä mä todellakin ajattelen muitakin, liiankin usein. Ehkä nytkin kerta tämän aloituksen tein. Voisin käyttää tuota isoakin, siellä ei varmaan haittaa vaikka kestäisi tunnin ja lapsi rääkyisi keuhkonsa pihalle, kerta siellä on tilaa muillekkin hyvin.

olisi hieno nähdä miten itse toimisit jos sun vauvalla joskus olis kurat housussa jotka on jo kovaa vauhtia valumassa vaipan reunojen yli ja vaatteiden läpi toppapuvulle. siinä sit odottelet vartin kun toinen on kopissa imettämässä :)

Mä luultavasti etsisin ihan minkä tahansa vessan jos en pääsisi vaipanvaihtotilaan. Ja olisihan tuo koputtelijakin voinut kertoa, että nyt on hätä tilanne että voisko pikkasen kiirehtiä...mutta onhan noitakin joiden on päästävä heti hoitamaan omat tilanteensa vaikka toisilla olisi jotain kesken...

Viimeksi muokattu:
Helpommalla pääsee, kun yksinkertaisesti imettää jossain muualla kuin siellä vessassa. Jollain voi olla oikeasti hätäkin. Lapsi tottuu kun on pakko tottua, mieluummin sitä kuuntelee lapsensa huutoa kuin antaa toisten lasten kusta alleen.

Siinäpä sitten kusevat housuihinsa, mutta vauvaani en turhaan huudat, kun vessoja on kuitenkin vierivieressä joihin jo 2-vuotiaskin voi pytylle pissata! Opettakaa ne muksunne pissaamaan myös pöntölle, niin ei tarvitse niitä pottia jonotella.

olisi hieno nähdä miten itse toimisit jos sun vauvalla joskus olis kurat housussa jotka on jo kovaa vauhtia valumassa vaipan reunojen yli ja vaatteiden läpi toppapuvulle. siinä sit odottelet vartin kun toinen on kopissa imettämässä :)

voi, onhan mulle noin käynyt keskellä toriakin, aina ei ole koko vessaa lähettyvillä siinä tilanteessa, sitä varten meillä on vaihtovaatetta messissä. Mä en koe että mun lapsen tarpeet olisi ainoat tarpeet, jollain toisen lapsella on myös tarve kerta siellä hoitohuoneessa on. Ei mulla ole mitään etuoikeutta sinne rynniä. Tosin osaan myös avata suuni ja kysyä että nyt olis vähän kiirus, onnistuisko mitenkään että pääsisin mahd. pian tän vaihtamaan...

Ei ole mikään häpeä imettää vauvaa sen 5 min invawc:ssä tai muissakin vessoissa, istuuhan jotkut sen 5 min paskallakin!

Ja aikuinen ihminen nyt ainakin voi pidättää sen 5 min, tai jos ei voi niin kannattais varmaan ostaa jotkut Tenat tai jotain jos inkontinenssista kärsii.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="kyllästynyt";27626330]no sehän on sun ongelma jos et kehtaa.

vauva on kulkenut pienestä saakka mukana ihan normaalisti, mutta nyt meillä on tälläinen vaihe.

ja jos nyt tarkkoja ollaan niin kyllä mä suvereenisti pesen vauvan pyllyn naistenvessassakin tai vaihdan vaipan vaikka penkillä ja käytän peppupyyhkeitä. kas niin, ongelmansa kullakin ;)

mutta sehän on täysin totta et imetti missä vaan tai ei imettänyt niin aina se on jonkun mielestä väärinpäin :)[/QUOTE]

Meinaat ihan oikeasti että jos jonossa on sinä ja sun edessä joku lapsensa kanssa ja vessassa on joku 15min imettämässä. Niin sin suvereenisti alast siinä rutisemaan että sun piltin pitää päästä ennenkuin tämä edelläsi jonottaneet, sen takia että joku on ollut vessassa 15min ja silläaikaa lapsesi meinaa pissata housuun??
Ja kumpi on fiksumpaa, imettää penkillä vai putsata siin vauva kakkapyllyä?

Ja vauvaa voi imettää huomaamattomasti ilman mitään harsoakin, ei ole vaikeaa..

Ja mitä nyt tohon koputtelemiseen tulee, niin tuskin sun ap siitäkään kannattaa vetää rokkapurkkia nenuun...kai sä sanoit, että sulla on homma kesken? Ei kai se mikään rikos ole koputella oveen?
Se olis tietty myös mukavaa, että ihmiset osaisivat korjata omat sotkunsa..ainakin mitä olen itse pannut merkille mammat sotkevat kyllä kokolailla...:D

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Meinaat ihan oikeasti että jos jonossa on sinä ja sun edessä joku lapsensa kanssa ja vessassa on joku 15min imettämässä. Niin sin suvereenisti alast siinä rutisemaan että sun piltin pitää päästä ennenkuin tämä edelläsi jonottaneet, sen takia että joku on ollut vessassa 15min ja silläaikaa lapsesi meinaa pissata housuun??

Monesti vaipanvaihto/imetyshuoneet on ihan siinä tavis vessojen lähellä, joten en edelleenkän ymmärää miksei vaipattoman muksun voisi laittaa tavisvessaan pissalle. Jos muksulla on niin kova vessanpönttökammo, niin olisikohan vanhempien syytä katsoa peiliin.

No jos siinä mun edessä on pottakansalainen jalat ristissä eikä vaippakansalainen niin sit on vaan odotettava, mutta jos toinen on menossa vaihtamaan vaippaa ja ehkä voisi odottaa hetken niin voisin kysyäkkin! ei kysyminen mitään maksa.

Onneksi yleensä on muitakin vessoja tarjolla, kuin se yksi. Aina pääsee johonkin vessaan, hätätilanteessa istuu sit vaikka aikuistenpytylle, ei siinä muu auta.

Ja mitä nyt tohon koputtelemiseen tulee, niin tuskin sun ap siitäkään kannattaa vetää rokkapurkkia nenuun...kai sä sanoit, että sulla on homma kesken? Ei kai se mikään rikos ole koputella oveen?
Se olis tietty myös mukavaa, että ihmiset osaisivat korjata omat sotkunsa..ainakin mitä olen itse pannut merkille mammat sotkevat kyllä kokolailla...:D

joo mut siis tää mamma koputteli ja paapatti niin kauan että ulos tulin, vaikka sanoin kyllä että hetki menee. Noh, ne ei varmaan ymmärtäneet suomea kerta puhuivat jotain muuta kieltä ja mulkoilivat, kaksi muutakin siinä oli..

Ei toki ole rikos koputella oveen, mutta tuo meni nyt vähän yli minusta. Jos joku taukoamatta koputtaa oveen kun ite olet asioilla niin saattaa se vähän ärsyttää.

Toisaalta, ap kirjoitti että niitä pottia löytyi myös viereisestä naisten wc:sta siltä varalta että pöntöllä käyminen ei pissahätäiseltä pikkulapselta onnistu.

Mielestäni tässä ei mitään suurempaa ongelmaa pitäisi olla kellään, jos siis ap:n tapauksesta puhutaan. Hän vaihtoi vaipat ja syötti lapsensa omalla vuorollaan eikä jäänyt sinne lastenhoitohuoneeseen asumaan.

Toinen vuoroaan jonottava taas koputteli ihmetellen mikä kestää, ihan ymmärrettävää sekin. Siihen voi rauhallisesti vastata että imetän, menee vielä pari minuuttia. Jos toinen sanoo lapsensa odottavan siinä jalat ristissä niin hänet voi ohjata sinne naisten wc:hen potalle. Jos taas kyse on ruuan lämmityksestä tai vauvan vaipanvaihdosta niin varmaan voi odotella sen pari minuuttia.

[QUOTE="kyllästynyt";27626440]joo mut siis tää mamma koputteli ja paapatti niin kauan että ulos tulin, vaikka sanoin kyllä että hetki menee. Noh, ne ei varmaan ymmärtäneet suomea kerta puhuivat jotain muuta kieltä ja mulkoilivat, kaksi muutakin siinä oli..

Ei toki ole rikos koputella oveen, mutta tuo meni nyt vähän yli minusta. Jos joku taukoamatta koputtaa oveen kun ite olet asioilla niin saattaa se vähän ärsyttää.[/QUOTE]

Ok, no onneksi tuollaista ei alvariinsa tapahdu..vai?

[QUOTE="kyllästynyt";27626440]joo mut siis tää mamma koputteli ja paapatti niin kauan että ulos tulin, vaikka sanoin kyllä että hetki menee. Noh, ne ei varmaan ymmärtäneet suomea kerta puhuivat jotain muuta kieltä ja mulkoilivat, kaksi muutakin siinä oli..

Ei toki ole rikos koputella oveen, mutta tuo meni nyt vähän yli minusta. Jos joku taukoamatta koputtaa oveen kun ite olet asioilla niin saattaa se vähän ärsyttää.[/QUOTE]

Ok, tuo on jo ärsyttävää. Ehkä voi pistää sitten kielitaidottomuuden ja/tai muuten ymmärtämättömyyden piikkiin? Aina löytyy ihmisiä jotka... ei vaan tajua.

Keskiverto suomalainen -tai ainakin suomenkieltä ymmärtävä- olisi varmaan rauhoittunut koputtelemasta kun kuulee vastauksen "menee vielä hetki".

[QUOTE="napsu";27626198]isomman lapsen vaipan voi vaihtaa vaik siellä naisten vessassa.. harvalla nyt niin kiire on mihinkään ettei jouda odottamaan vuoroaan.[/QUOTE]

Vaikka itse jonottaisin 10min vessaan, niin lapsen kanssa en ala odottelemaan ennalta tietämätöntä aikaa, vessan edessä. Onneksi enään mulla ei niin pientä, että vaippoja tarvisi vaihtaa ja pöntölläkin kuopus on osannut käydä jo pitkään. Mun mielestä noi lastenhoitohuoneet on siitä viheliäitä, kun koskaan ei voi tietää tuleeko edellinen kävijä sieltä parissa minuutissa vai kestääkö puolituntia.

Mutta kaikenkaikkiaan ap, jos tila oli tarkoitettu imettämiseen niin 10 min ei minusta ole järin pitkä aika odottaa. Tosin jos joku olisi koputellut jos itse olisin ollut imettämässä niin ehkä olisin toiminut ripeästi. Mutta ei kai sitä tarvitse anteeksipyydellä, että on imettämässä siihen tarkoitetussa tilassa? Jokainen vuorollaan?

ite oon kait sen verta taitava et osaan vaihtaa sen pienen vauvan vaipan vaik sylissä, jos hoitopöytää ei ole saatavana... vaippa pois, pesulle ja uus tilalle... eikä siihen vaipanvaihtoon tarvitä kuin yksi henkilö, ärsyttävää on sekin et itse oot imettämässä ja sinne tulee äiti + isä yhdistelmä vaihtamaan lapselle vaippaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -minä;27626530:
Vaikka itse jonottaisin 10min vessaan, niin lapsen kanssa en ala odottelemaan ennalta tietämätöntä aikaa, vessan edessä. Onneksi enään mulla ei niin pientä, että vaippoja tarvisi vaihtaa ja pöntölläkin kuopus on osannut käydä jo pitkään. Mun mielestä noi lastenhoitohuoneet on siitä viheliäitä, kun koskaan ei voi tietää tuleeko edellinen kävijä sieltä parissa minuutissa vai kestääkö puolituntia.
silloin mennään sinne missä vessa on vapaana! Hygienisempikin se on se wc:n pöntölle pissiminen mitä pottaan vieraassa paikassa..

[QUOTE="vieras";27626505]onko muuten monikaan tietoinen,että on myyös saatavilla sellaisia imetyspaitoja,liivien lisäksi? Voin sanoa että katevä on![/QUOTE]

toki, on mulla mutta väkisinkin siinäkin se nänni näkyy kun on tälläinen vilkas onnimanni joka imee.. katselee muualle.. imee... riuhtoo paitaa... imee ja oikeen maiskuttelee... ei sillä että MUA haittaisi mutta onhan se vähän tahditonta jos se nänni viuhahtelee esim. yleisessä kuppilassa siinä pöydän ääressä..

tokikaan ei tapahdu joka päivä tälläistä, kyllästyttää vaan yleisesti se että imetti missä tahansa tai ei imettänyt niin aina jollain on jotain nokankoputtamista. 8)

[QUOTE="kyllästynyt";27626576]toki, on mulla mutta väkisinkin siinäkin se nänni näkyy kun on tälläinen vilkas onnimanni joka imee.. katselee muualle.. imee... riuhtoo paitaa... imee ja oikeen maiskuttelee... ei sillä että MUA haittaisi mutta onhan se vähän tahditonta jos se nänni viuhahtelee esim. yleisessä kuppilassa siinä pöydän ääressä..

tokikaan ei tapahdu joka päivä tälläistä, kyllästyttää vaan yleisesti se että imetti missä tahansa tai ei imettänyt niin aina jollain on jotain nokankoputtamista. 8)[/QUOTE]

eikä vain se nänni vaan se maito joka lentelee pitkin paitaa ja valuu pitkin mahaa jne

[QUOTE="vieras";27626505]onko muuten monikaan tietoinen,että on myyös saatavilla sellaisia imetyspaitoja,liivien lisäksi? Voin sanoa että katevä on![/QUOTE]

Mulla niitä kotikäytössä, mutta enpä oo viä semmoista löytänyt minkä kanssa ihmisten ilmoille viittisin lähteä. Ja toisaalta, eipä se imetys senkään avulla huomaamattomasti suju.

Mun poika sai yhdessä vaiheessa hirveet raivarit jos ei saanut ruokaa heti kun nälästään ilmoitti. Piti siis eka hypyyttää ja sit saada samalla sekunnilla tissi suuhun. Tämä tarkoitti sitä, että rinta piti kaivaa valmiiksi esille. Mulla maitoa tulee liikaa, joten sitä sit suihkuaa paineella kun poika irrottaa otteensa.

Lentokenttää ja -konetta lukuunottamatta en oo imettänyt julkisilla paikoilla. Imetän autossa tai lastenhoitohuoneessa (tai vaikka sovituskopissa), tai sit annan pullosta pumpattua maitoa/korviketta.

Ok, tuo on jo ärsyttävää. Ehkä voi pistää sitten kielitaidottomuuden ja/tai muuten ymmärtämättömyyden piikkiin? Aina löytyy ihmisiä jotka... ei vaan tajua.

Keskiverto suomalainen -tai ainakin suomenkieltä ymmärtävä- olisi varmaan rauhoittunut koputtelemasta kun kuulee vastauksen "menee vielä hetki".

Muille kuin suomalaisille ei tule edes mieleen, että joku voi olla niin moukkamainen, että varaa koko lastenhoitohuoneen itselleen.

Mä en jäis kyllä odottaan huoneen vapautumista vaan menisin naisten puolelle ja vaihtasin siellä vaipan. Pöytätilaahan sielläkin vähän on ja toiseksi jos mulla olis pieni lapsi joka ois just päässy vaipoista niin lampsisin sinne koppiin ja kannattelisin lasta pytyllä sen verran. Ei kaikkea tosiaan tartte tehdä niin vaikeeks :D

[QUOTE="...";27631055]Muille kuin suomalaisille ei tule edes mieleen, että joku voi olla niin moukkamainen, että varaa koko lastenhoitohuoneen itselleen.[/QUOTE]

pah, ei se ollut mikään suuri yleinen lastenhoitohuone, vaan pieni soppi, missä on lukko varmaan ihan käyttöä varten?

Yhteistyössä