Eikö siellä lastenhoitohuoneessakaan saa nyt imettää? >(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helpommalla pääsee, kun yksinkertaisesti imettää jossain muualla kuin siellä vessassa. Jollain voi olla oikeasti hätäkin. Lapsi tottuu kun on pakko tottua, mieluummin sitä kuuntelee lapsensa huutoa kuin antaa toisten lasten kusta alleen.

ei kaikki vain totu.. meillä on 4 lasta ja yhtä utelias tämä on muiden äänille kuin 3 aikaisempaakin :D tosin itse syötän usein esim. sovituskopissa

[QUOTE="napsu";27626218]ei kaikki vain totu.. meillä on 4 lasta ja yhtä utelias tämä on muiden äänille kuin 3 aikaisempaakin :D tosin itse syötän usein esim. sovituskopissa[/QUOTE]

Sitten varmaan joutuu vilauttelemaan. Itse en kehtaisi olla häiriöksi muille ihmisille imettämällä paikoissa, joita muutkin voivat haluta käyttää, kuten vessa, sovituskoppi yms. En lainkaan ihmettele, jos ihmisten negatiivinen asenne imettäjiä kohtaa lisääntyy silloin, kun he joutuvat ns. kärsimään siitä.

Helpommalla pääsee, kun yksinkertaisesti imettää jossain muualla kuin siellä vessassa. Jollain voi olla oikeasti hätäkin. Lapsi tottuu kun on pakko tottua, mieluummin sitä kuuntelee lapsensa huutoa kuin antaa toisten lasten kusta alleen.

Mä en imetä vessassa, vaan lastenhoitohuoneessa. Joka on pieni, jossa saa imettää, siellä on sitä varten mukava lepotuoli ja imetystyyny, jossa voin samalla vaihtaa lapseni vaipan ja pissattaa pienemmän. Johon jonotetaan vuoroamme ihan niinkuin kaikki muutkin. Mä en ala huudattamaan lastani, ellei se ole tarpeen. Jos on äärimmäinen hätä, esim. 2 vee jalat ristissä niin aina voi avata suunsa ja PYYTÄÄ pääsisikö jonon ohi tai samaan aikaan tai mitä tilanne vaatikaan. Eiköhän se onnistu. Muuten jokainen odottakoon vuoroaan.

Mutta nyt ei ollut kyse tästä, vaan mammasta, jonka piti päästä sisään hetijustnyt vauvan kanssa ja koputteli ovea kuin mikäkin häirikkö.

[QUOTE="kyllästynyt";27626241]Mä en imetä vessassa, vaan lastenhoitohuoneessa. Joka on pieni, jossa saa imettää, siellä on sitä varten mukava lepotuoli ja imetystyyny, jossa voin samalla vaihtaa lapseni vaipan ja pissattaa pienemmän. Johon jonotetaan vuoroamme ihan niinkuin kaikki muutkin. Mä en ala huudattamaan lastani, ellei se ole tarpeen. Jos on äärimmäinen hätä, esim. 2 vee jalat ristissä niin aina voi avata suunsa ja PYYTÄÄ pääsisikö jonon ohi tai samaan aikaan tai mitä tilanne vaatikaan. Eiköhän se onnistu. Muuten jokainen odottakoon vuoroaan.

Mutta nyt ei ollut kyse tästä, vaan mammasta, jonka piti päästä sisään hetijustnyt vauvan kanssa ja koputteli ovea kuin mikäkin häirikkö.[/QUOTE]

No mamma oli ilmesesti sitä mieltä, että sinulla kestää ikuisuuden. Harmi. Kyllä minäkin todennäköisesti oveen koputan, jos kestää ja kestää, oli sisällä kuka tahansa. Mistä tiedät ettei mammalla ollut tulossa housuun eikä tosiaan niidn vaunujen kanssa muualle päässyt?

Kieltämättä näin. Itse en ole koskaan törmännyt siihen ettei lapsi suostuisi syömään muualla kuin ylhäisessä yksinäisyydessä. Tosin, nelonen nyt on vasta reilun viikon ikäinen eli paha sanoa, mutta varmasti nälkä tulee jos ei suostu syömään kuin äidin kanssa kahden ollessa. Noita tilaisuuksia kun ei isommassa perheessä ole jatkuvasti tarjolla ja aika paljon joudutaan liikkumaan myös kodin ulkopuolella. Käytännössä siis mahdotonta "opettaa" lasta siihen että imetetään vain ilman ympärillä olevia häiriötekijöitä.

Toki kukin käyttää sitä lastenhoitohuonetta siihen mihin tarvitsee (jos siis asiallista käyttöä). Jos se kuitenkin on paikan ainoa inva-wc -lastenhoitohuone josta löytyy hoitopöytä ja potta niin ihan ymmärrettävääkin että heitä ketkä eivät pysty tarpeitaan muualla hoitamaan voi ärsyttää se jos joku viettää siellä pidempiä imetyssessioita jotka kuitenkin on mahdollista hoitaa milteipä missä vaan.

Sitten varmaan joutuu vilauttelemaan. Itse en kehtaisi olla häiriöksi muille ihmisille imettämällä paikoissa, joita muutkin voivat haluta käyttää, kuten vessa, sovituskoppi yms. En lainkaan ihmettele, jos ihmisten negatiivinen asenne imettäjiä kohtaa lisääntyy silloin, kun he joutuvat ns. kärsimään siitä.

Mulle se vilauttelu ei ole ongelma, mut monelle muulle on.. eli eiköhän ole pienempi paha syöttää esim. selkä muihin päin jossain nurkassa, pukukopissa tai vaik autossa.... kuin et huudattaa nälkäistä lasta ja istua kaiken kansan töllisteltävänä tissi paljaana, ku vaiva imaisee siitä kerran päästää irti ja maito lentää kaaressa... imaisee taas kerran päästää irti jne jne jne... pieni vauva on kiinostunu ainoastaan ja vain tissistä, isompaa tahtoo yleensä kiinostaa se tissi vain sen verran et siitä saadaan kerran imaistua :D

Pienempi häiriö se on se et tosiaana imettää vaik esim. siellä pukukopissa kuin et huudattaa vauvaa TAI imettää tissi paljaana (ei se paljas tissi ole kaikista mitenkään viehättävän näköinen etenkään kahvipöydässä)

Kieltämättä näin. Itse en ole koskaan törmännyt siihen ettei lapsi suostuisi syömään muualla kuin ylhäisessä yksinäisyydessä. Tosin, nelonen nyt on vasta reilun viikon ikäinen eli paha sanoa, mutta varmasti nälkä tulee jos ei suostu syömään kuin äidin kanssa kahden ollessa. Noita tilaisuuksia kun ei isommassa perheessä ole jatkuvasti tarjolla ja aika paljon joudutaan liikkumaan myös kodin ulkopuolella. Käytännössä siis mahdotonta "opettaa" lasta siihen että imetetään vain ilman ympärillä olevia häiriötekijöitä.

Toki kukin käyttää sitä lastenhoitohuonetta siihen mihin tarvitsee (jos siis asiallista käyttöä). Jos se kuitenkin on paikan ainoa inva-wc -lastenhoitohuone josta löytyy hoitopöytä ja potta niin ihan ymmärrettävääkin että heitä ketkä eivät pysty tarpeitaan muualla hoitamaan voi ärsyttää se jos joku viettää siellä pidempiä imetyssessioita jotka kuitenkin on mahdollista hoitaa milteipä missä vaan.

Mul vauvat suostuu syömään kyl missä ja milloin vain ku nälkä on, mut esim. mun ite ei kärsi puhua ku kiinostus tissistä siirtyy minuun

[QUOTE="napsu";27626259]Mulle se vilauttelu ei ole ongelma, mut monelle muulle on.. eli eiköhän ole pienempi paha syöttää esim. selkä muihin päin jossain nurkassa, pukukopissa tai vaik autossa.... kuin et huudattaa nälkäistä lasta ja istua kaiken kansan töllisteltävänä tissi paljaana, ku vaiva imaisee siitä kerran päästää irti ja maito lentää kaaressa... imaisee taas kerran päästää irti jne jne jne... pieni vauva on kiinostunu ainoastaan ja vain tissistä, isompaa tahtoo yleensä kiinostaa se tissi vain sen verran et siitä saadaan kerran imaistua :D

Pienempi häiriö se on se et tosiaana imettää vaik esim. siellä pukukopissa kuin et huudattaa vauvaa TAI imettää tissi paljaana (ei se paljas tissi ole kaikista mitenkään viehättävän näköinen etenkään kahvipöydässä)[/QUOTE]

niinpä. mutta kun " MINUN VAUVA" söi missä vaan eikä häiriintynyt mistään eikä karjunut kun oli niin hyvätapainen niin ei kyllä muidenkaan voi :)

trust me, yritin viime viikolla imettää raflassa ja se oli fiasko. varmasti häirittiin monin kerroin enemmän kuin jos olisin suosiolla mennyt vaikka lastenhoitohuoneeseen...

mun ei oo vielä koskaan tarvinu mitään hienoja imetyskoppeja etsiskellä, ihan oon imettäny harson suojissa siellä mistä nyt sattuu joku istumapaikka löytymään. vaikeaksi nää nykymammat näköjään kaiken osaa tehdä :D

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="napsu";27626215]tuosta syystä opetankin lapseni suoraan pytylle enkä potalle... ja kaupassa pidetään alkuun vaippaa jos lähtiissä ei olla käyty pissalla.

Ja sorivain, jos siellä lastenhoitohuoneessa on pönttö ni kyl mä ainaki käyn itsekki samalla pissalla, sen jälkeen kun olen kuivittanu + syöttäny vauvani (mihin mä laitan vauvan siksi aikaa ku käyn itse naisten vessassa)... aika monesti ku se syöttö/vaipanvaihtopaikka on inva wc:n yhteydessä[/QUOTE]

Juuri näin. Olen pistänyt merkille että usein näitä lastenhoitohuoneita/invavessoja käyttää ihan terveen näköiset aikuiset naiset ja miehet. Ykskin meni puhumaan kännykkään invavessaan että sai rauhassa puhua puhelunsa.

mun ei oo vielä koskaan tarvinu mitään hienoja imetyskoppeja etsiskellä, ihan oon imettäny harson suojissa siellä mistä nyt sattuu joku istumapaikka löytymään. vaikeaksi nää nykymammat näköjään kaiken osaa tehdä :D

juu, mä käskin vauvan raivostua siitä harsosta ja vetää kauheet pultit selkä kaarella keskellä ravintolaa. mamman vika.

Tai sit vauvasta nyt vaan sattuu olemaan kivempi kun voi samalla katsoa ympäristöä ja samalla vetää huikkaa esillä olevasta tissistä ja se harso on vaan kaiken kivan tiellä.

ihan oikeasti, kaikki vauvat ei vaan ole samasta puusta :) ja on vähän eroa imettää 2 viikkoa vanhaa kuin 4,5 kuukautta vanhaa...

[QUOTE="kyllästynyt";27626268]niinpä. mutta kun " MINUN VAUVA" söi missä vaan eikä häiriintynyt mistään eikä karjunut kun oli niin hyvätapainen niin ei kyllä muidenkaan voi :)

trust me, yritin viime viikolla imettää raflassa ja se oli fiasko. varmasti häirittiin monin kerroin enemmän kuin jos olisin suosiolla mennyt vaikka lastenhoitohuoneeseen...[/QUOTE]

Sitten imetät lastenhoitohuoneessa silläkin uhalla että se jotain ärsyttää. Aina ei voi olla kaikille mieliksi. Jotain ärsyttää jos imetät ravintolapöydässä, toinen kauhistuu jos tarjoat siinä tissin sijaan pulloa, joku ei tykkää että varaat lastenhoitohuoneen imetystäsi varten ja joku ei voi ymmärtää jos -näin koettuasi vauvan ruokinnan julkisesti hankalaksi - päätät pysytellä vauvan kanssa mahdollisimman paljon kotosalla.

Muuten en ihan ymmärtänyt mikä tuossa aloituksessa oli ongelmana (saattoi jäädä viestejä välistä lukematta). Siis mitä tämä jonottaja teki sen lisäksi että koputti ja kysyi mikä kestää? Käski painua muualle imettämään? Huusi, käytti rumaa kieltä, oli muuten hyvin vihainen tms?

Ymmärrän sen jos pitkään (10 min voi tuntua hyvin pitkältä ajalta vessan/lastenhoitohuoneen oven takana seisoskellessa) siinä jonoteltua haluaa varmistaa onko se ovi oikeasti lukossa, onko siellä joku ja onko sillä jollakin kaikki ok.

[QUOTE="kyllästynyt";27626241]Mä en imetä vessassa, vaan lastenhoitohuoneessa. Joka on pieni, jossa saa imettää, siellä on sitä varten mukava lepotuoli ja imetystyyny, jossa voin samalla vaihtaa lapseni vaipan ja pissattaa pienemmän. Johon jonotetaan vuoroamme ihan niinkuin kaikki muutkin. Mä en ala huudattamaan lastani, ellei se ole tarpeen. Jos on äärimmäinen hätä, esim. 2 vee jalat ristissä niin aina voi avata suunsa ja PYYTÄÄ pääsisikö jonon ohi tai samaan aikaan tai mitä tilanne vaatikaan. Eiköhän se onnistu. Muuten jokainen odottakoon vuoroaan.

Mutta nyt ei ollut kyse tästä, vaan mammasta, jonka piti päästä sisään hetijustnyt vauvan kanssa ja koputteli ovea kuin mikäkin häirikkö.[/QUOTE]

Tuskin kukaan vitsillä siinä vessajonossa seisoo (tai siis lastenhoitohuoneen jonossa), niin en todellakaan kehtaisi kysyä pääseekö meidän 2v ohi... Ja kyllä mullakin menis hermot jos joku on linnottautunut yli 10min lastenhoitohuoneeseen ja oma vauva huutaa pää punaisena kakat housussa. Sen imetyksen voi hoitaa muuallakin, mutta sitä pyllyä ei voi pestä muualla kuin sielä lastenhoitohuoneessa!
Ja vauva kyllä oppii syömään (ja nukkumaan) hälyssä jos ssen siihen pienestä pitäen opettaa! Tottakai vauva syödessään kiinnostuu kaikesta ympärillä olevasta jos se on tottunut syömään kotona hiljaisuudessa..

• Tykkää
Reactions: -StrawBerry-
no ymmärräm kyllä myös niitä, joilla on pitkä matka tai muuten kiire, että tympii, jos joutuu vaipanvaihdon takia odottelemaan. joku vauva kun voi syödä vaikka tunnin. joten vaikka kuinka muita haittais, niin imettäisin siellä kahvion puolella.

Mä olen myös imettänyt lastenhoitohuoneessa. Pari kertaa olen röyhkeästi linnoittautunut jopa tavalliseen vessakoppiin naistenhuoneen puolella kun lastenhoitohuuone on ollut varattuna. Mä en oo koskaan osannut imettää sillai hienovaraisesti vaikka siinä ravintolanpöydässä jonkun harson suojaamana. Lapset varmaan olisivatkin syöneet missä vaan mutta kun äiti on niin häpeilevä ja vaikea niin on sinne yksinäisyyteen pitänyt päästä. En kumminkaan koskaan mitään puolta tuntia ole näitä paikkoja pitänyt itselläni vaan maks vartti.

On tää vähän semmonen asia, että joustua kysytään oven molemmin puolin..

Jos oli olemassa vain sellainen pieni wc/vaipanvaihtokoppi joka oli tarkoitettu lähinnä vessahommiin niin en mä aikoinani sinne jäänyt imettelemään...tai syöttelemään pilttiä. Ei kai niistä isommista lastenhoitohuoneista edes saa ovea lukittua?

Tuskin kukaan vitsillä siinä vessajonossa seisoo (tai siis lastenhoitohuoneen jonossa), niin en todellakaan kehtaisi kysyä pääseekö meidän 2v ohi... Ja kyllä mullakin menis hermot jos joku on linnottautunut yli 10min lastenhoitohuoneeseen ja oma vauva huutaa pää punaisena kakat housussa. Sen imetyksen voi hoitaa muuallakin, mutta sitä pyllyä ei voi pestä muualla kuin sielä lastenhoitohuoneessa!
Ja vauva kyllä oppii syömään (ja nukkumaan) hälyssä jos ssen siihen pienestä pitäen opettaa! Tottakai vauva syödessään kiinnostuu kaikesta ympärillä olevasta jos se on tottunut syömään kotona hiljaisuudessa..

no sehän on sun ongelma jos et kehtaa.

vauva on kulkenut pienestä saakka mukana ihan normaalisti, mutta nyt meillä on tälläinen vaihe.

ja jos nyt tarkkoja ollaan niin kyllä mä suvereenisti pesen vauvan pyllyn naistenvessassakin tai vaihdan vaipan vaikka penkillä ja käytän peppupyyhkeitä. kas niin, ongelmansa kullakin ;)

mutta sehän on täysin totta et imetti missä vaan tai ei imettänyt niin aina se on jonkun mielestä väärinpäin :)

just ap sun kaltaisia ihmisiä en voi ymmärtää. minä minä minä. kyllä joskus on ollut aika kurjaa odottaa vauval kurat housussa ja joku linnoittautuu lastenhoitohuoneeseen. järkeä saa käyttää. ja niitä paikkoja on muitakin kuin ikea. onneksi joissais paikoissa ei ole lukkoa ovessa.

niin menee vähän jossitteluksi..

se oli pieni lastenhoitoKOPPI, siellä ei ollut vessanpyttyä, yks potta oli mut niitä löytyy viereisestä naistenvessastakin. Tuolla kopissa on esim. mikro ja lepotuoli, siinä voi lasta imettää tai jopa syöttää jos haluaa (päätellen kaikista pilttitahroista nojatuolissa). Siellä oli jopa pari kirjaa, voi esim. antaa isommalle luettavaksi siksi aikaa kun vaihtaa vauvan vaippaa tai imettää. Ja vietin vessassa max. 10 minuuttia, joskaan en nyt kelloa katsonut. Mitään sen kummempaa jonoa ei ollut nyt

mä oon myös harson kanssa imettänyt siellä täällä. Ravintolassa etsin tarkoituksella hieman syrjemmän pöydän/nurkan missä voi imettää myös. Mutta onhan noi kopit käytännöllisiä jos ympäristö imettäjää kohtaan on "vihamielinen".

[QUOTE="huhhuh";27626346]just ap sun kaltaisia ihmisiä en voi ymmärtää. minä minä minä. kyllä joskus on ollut aika kurjaa odottaa vauval kurat housussa ja joku linnoittautuu lastenhoitohuoneeseen. järkeä saa käyttää. ja niitä paikkoja on muitakin kuin ikea. onneksi joissais paikoissa ei ole lukkoa ovessa.[/QUOTE]

Mun vauvalla on kova nälkä ja vaippa täytyy vaihtaa, sun vauvalla täytyy ja vaippa vaihtaa. Mä hoidan omani kun olin siihen jo jonottanut, sä hoidat omasi kun tulen ulos. Kukaan vauva ei kuole alta 10 minuutin vaikka olisi kuinka megalooniset kakkat housussa.

Mutta kaikenkaikkiaan ap, jos tila oli tarkoitettu imettämiseen niin 10 min ei minusta ole järin pitkä aika odottaa. Tosin jos joku olisi koputellut jos itse olisin ollut imettämässä niin ehkä olisin toiminut ripeästi. Mutta ei kai sitä tarvitse anteeksipyydellä, että on imettämässä siihen tarkoitetussa tilassa? Jokainen vuorollaan?

Jäin nyt miettimään tuon lähi-kauppakeskuksemme lastenhoitohuonetarjontaa. Siellä on kahdessa paikassa wc:t ja niiden yhteydessä tuollaiset inva-wc-lastenhoitohuoneet. Käytännössä hoitopöydät, potat ja wc-istuimet sekä riittävästi tilaa lastenvaunuille/pyörätuolille.

Toisen tällaisen inva-wc:n läheisyydessä on "oikea" lastenhoitohuone. Siis ihan nätiksi sisustettu avoin tila johon mahtuu parkkeeraamaan useammat rattaat. Löytyy hoitopöydät, mikro, sohva, nojatuoleja, pöytä ja syöttötuoli. Huomattavasti miellyttävämpi paikka imettää kuin nuo inva-wc-kopit mutta tietty kun on kyse avoimesta tilasta sen hyödyntäminen ei onnistu jos lapsi ei kykene syömään kun muita ihmisiä on ympärillä. Tai äiti ei halua imettää jos on yleisöä paikalla.

[QUOTE="kyllästynyt";27626353]Mun vauvalla on kova nälkä ja vaippa täytyy vaihtaa, sun vauvalla täytyy ja vaippa vaihtaa. Mä hoidan omani kun olin siihen jo jonottanut, sä hoidat omasi kun tulen ulos. Kukaan vauva ei kuole alta 10 minuutin vaikka olisi kuinka megalooniset kakkat housussa.[/QUOTE]

olisi hieno nähdä miten itse toimisit jos sun vauvalla joskus olis kurat housussa jotka on jo kovaa vauhtia valumassa vaipan reunojen yli ja vaatteiden läpi toppapuvulle. siinä sit odottelet vartin kun toinen on kopissa imettämässä :)

Yhteistyössä