Eikö siellä lastenhoitohuoneessakaan saa nyt imettää? >(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Lastenhoitohuoneessa on vaipanvaihtopöytä, siellä oli mikroa, siellä oli lepotuoli ja tyyny, minusta ihan tarkoitettu imettämiseenkin, niin eiköhän joku jo koputtele oveen että mikä kestää, vaikka alle 10 minuuttia olin siellä lapsen kanssa ollut. H*lvetti, jokainen jonottakoon vuorollaan! Ja lapseni ei todellakaan syö mitään puolta tuntia, mutta kyllä siinä nyt vähän menee kun syöttää ja vaihtaa vaipan ja vielä "siivoaa" seuraavaa varten. Niin, sekin vielä, jos siellä hoitopöydällä on sellainen rulla paperia niin tarkoitus on siivota seuraavaa varten uusi pala rullaa eikä jättää omia paskaisia papereita sinne! ihmiset on sikoja, paperit heitetään lattialle ja ruualla kuorrutetaan lepotuolit jne. Hävetkää jos tunnistatte itsenne, possut.

[QUOTE="perseennuolija";27625934]Olen imettänyt lastenhoitohuoneessa ja pitänyt oven auki (siis ei lukittuna),jos joku haluaa tulla vaipan vaihtoon.[/QUOTE]

Niin minäkin ihan pientä, mut sitten kun muksut olleet semmoiset 4-5kk, niin häiriintyneet kaikesta taustalla tapahtuneesta häiriöstä, (kuten jos joku sinne lastenhoitohuoneeseen tunkee vaippaa vaihtamaan) niin että lopettaa imemisen kokonaan. Ja kiukuttelee sitten nälissään, kun ei suostu syömään.

[QUOTE="kolmen äiti";27625955]Niin minäkin ihan pientä, mut sitten kun muksut olleet semmoiset 4-5kk, niin häiriintyneet kaikesta taustalla tapahtuneesta häiriöstä, (kuten jos joku sinne lastenhoitohuoneeseen tunkee vaippaa vaihtamaan) niin että lopettaa imemisen kokonaan. Ja kiukuttelee sitten nälissään, kun ei suostu syömään.[/QUOTE]

Tilanteen mukaan toki.

meidän vauva sais slaagin jos joku vieras tunkeis samaan tilaan, vierastaa niin kovin nyt. Toisaalta on ihan samaa vikaa että ympäristö kiinnostaa niin että syöminen häiriintyy hyvin helposti. Ikää 4 kk.

Saa imettää, mutta ei sitä ovea nyt tarvii lukita koko session ajaksi. Mietis nyt itsekin, joku siellä imettämässä, menee 20 min, jonossa yki tai useampi sua ennen, jos näistä joku muukin sinne linnottautuu imettämään niin pian saat venailla sen 40 min että pääset vaihtamaan yhden vaipan
Kyllä sinne nyt vaan on tarkoitus muutkin päästää, tai sitten imettää se vauva muualla. Sori vaan!

[QUOTE="kyllästynyt";27626005]meidän vauva sais slaagin jos joku vieras tunkeis samaan tilaan, vierastaa niin kovin nyt. Toisaalta on ihan samaa vikaa että ympäristö kiinnostaa niin että syöminen häiriintyy hyvin helposti. Ikää 4 kk.[/QUOTE]

Otatte jonkun liinan mukaan, vauva aterioi sen suojissa ja seuraava tulija pääsee samalla vaipanvaihdolle.

linnanmäellä oli hyvä sellainen koppi, missä sai yksityisyyttä imettämiseen. Lisää tälläisiä tiloja tai sitten ikean vastaavia nurkkauksia. Ei ruuhkaannu vaipanvaihto puoli

[QUOTE="Vieras";27626030]Saa imettää, mutta ei sitä ovea nyt tarvii lukita koko session ajaksi. Mietis nyt itsekin, joku siellä imettämässä, menee 20 min, jonossa yki tai useampi sua ennen, jos näistä joku muukin sinne linnottautuu imettämään niin pian saat venailla sen 40 min että pääset vaihtamaan yhden vaipan
Kyllä sinne nyt vaan on tarkoitus muutkin päästää, tai sitten imettää se vauva muualla. Sori vaan![/QUOTE]

nokun ei todellakaan mene, 5 minuuttia vauvan imetykseen, toiset 5 vaipanvaihtoon.

linnanmäellä oli hyvä sellainen koppi, missä sai yksityisyyttä imettämiseen. Lisää tälläisiä tiloja tai sitten ikean vastaavia nurkkauksia. Ei ruuhkaannu vaipanvaihto puoli

toi on kyllä hyvä idea. Mutta siis, olin ikeassa, meidän ikeassa on ainakin erikseen lastenhoitohuone jossa voi vaihtaa vaippaa, lämmittää ruokaa, imettää. Pieni koppi se on, aika ahdasta jos sinne kaksi tunkee...

Sit vielä ainakin naistenvessassa on vaipanvaihtopöytä et sinnekkin kyllä pääsee. Ja siellä on AINAKIN 3 tälläistä lastenhoitohuonetta. Ikeassa siis olin.

[QUOTE="kolmen äiti";27625955]Niin minäkin ihan pientä, mut sitten kun muksut olleet semmoiset 4-5kk, niin häiriintyneet kaikesta taustalla tapahtuneesta häiriöstä, (kuten jos joku sinne lastenhoitohuoneeseen tunkee vaippaa vaihtamaan) niin että lopettaa imemisen kokonaan. Ja kiukuttelee sitten nälissään, kun ei suostu syömään.[/QUOTE]

Ehkä kannattaisi pysyä kotona, kun molemmat olette noin vaikeita...

[QUOTE="kyllästynyt";27626085]toi on kyllä hyvä idea. Mutta siis, olin ikeassa, meidän ikeassa on ainakin erikseen lastenhoitohuone jossa voi vaihtaa vaippaa, lämmittää ruokaa, imettää. Pieni koppi se on, aika ahdasta jos sinne kaksi tunkee...

Sit vielä ainakin naistenvessassa on vaipanvaihtopöytä et sinnekkin kyllä pääsee. Ja siellä on AINAKIN 3 tälläistä lastenhoitohuonetta. Ikeassa siis olin.[/QUOTE]

Tää ikea mistä puhuin on vantaalla. Siellä oli sohvat missä mammat pystyy istuu ja ehkä vaihtaa jotain kuulumisia jos haluaa. Rennon oloinen tila. Sitten erikseen on vessat eli vaipanvaihtoon tarkoitetut pikkukopit,missä ei edes tee mieli imettää.

Sellaiset isommat tilat olis parhaimmat minne voi tehdä imetyskoppeja "sovituskoppi"mallilla. saa varmasti käyttöä.

[QUOTE="kyllästynyt";27626127]ehkä sun kannattaa jos et pysty 10 minuuttia odottamaan vuoroas. Mut varmaan kuulutkin niihin possuihin.[/QUOTE]

Ei minua ole mikään häirinnyt, johtuen ehkä siitä, että osaan huomioida muut ihmiset, enkä vain omaa napaani. Ja lapsenkin olen opettanut tulemaan toimeen ihmisten ilmoilla, niin ettei ruokailu ole kiinni täydellisestä rauhasta ja hiljaisuudesta.

Ei minua ole mikään häirinnyt, johtuen ehkä siitä, että osaan huomioida muut ihmiset, enkä vain omaa napaani. Ja lapsenkin olen opettanut tulemaan toimeen ihmisten ilmoilla, niin ettei ruokailu ole kiinni täydellisestä rauhasta ja hiljaisuudesta.

Mitenköhän se on vain oman navan huomioimista, jos jonotan omaa vuoroani ihan niinkuin muutkin, hoidan hoitohuoneessa lapsen hoidon mahd. ripeästi, siivoan jälkeni ja tulen ulos?

Ja toi viimeinen lause kertoo siitä että sulla ei liene omaa lasta ollenkaan, koska tietäisit että 4 kk vanhalle ei oikeen vielä opeteta tuollaisia asioita vaan niissä mennään vauvan ehdolla.

aikunenhan voi odottaa...mutta entäs kun siellä lastenhoitohuoneessa on se ainoa paikan potta ja 2 v täytys päästä sitä käyttämään ennenkuin tavarat on housussa..

Meidänkin 5 kk vanhaa osaa kiittää syötyään ja aina muistutan että ihmisten ilmoilla ei saa röyhiä! Ja kun äiti sanoo että vierastaminen on höpöä niin vauva lopettaa sen heti.

[QUOTE="kyllästynyt";27626127]ehkä sun kannattaa jos et pysty 10 minuuttia odottamaan vuoroas. Mut varmaan kuulutkin niihin possuihin.[/QUOTE]

Niin, välttämättä se aikuinen ei tarvikaan sitä lastenhoitohuonetta omiin tarpeisiinsa. Jollekin juuri vaipoista eroon päässeelle lapselle se 10min odottelu ennen potalle pääsyä voi olla pitkä aika. Joillain se imetys + vaippojen vaihto vie enemmänkin aikaa kuin 10min.

Mutta järjestyksessä mennään joten eiköhän siellä saa imettää. Se oveen koputtelu voi olla sitäkin että toinen ihmettelee miksi ovi on niin kauan lukossa, miettii onko siellä tapahtunut jotain tai näyttääkö ovi ehkä virheellisesti että se on lukossa.

aikunenhan voi odottaa...mutta entäs kun siellä lastenhoitohuoneessa on se ainoa paikan potta ja 2 v täytys päästä sitä käyttämään ennenkuin tavarat on housussa..

mitäs jos mun 2 vee käyttää just sitä pottaa ja siinä kestää 10 minuuttia

niin, valitettavasti sen 2 veenkin täytyy joskus odottaa.

pottia löytyi myös sieltä naistenvessan puolelta tai niistä muista lastenhoitohuoneista.

Toki olisi voinut koputtaa ja sanoa että anteeksi, 2 vuotiaani täytyisi päästä potalle onko se vapaana? , niin ei se mulle ole ongelma jos potta on vapaa. Saa tulla kun on hätä. Mutta nyt ei ollut kyse mistään 2-vuotiaasta pottailijasta kumminkaan.

Helpommalla pääsee, kun yksinkertaisesti imettää jossain muualla kuin siellä vessassa. Jollain voi olla oikeasti hätäkin. Lapsi tottuu kun on pakko tottua, mieluummin sitä kuuntelee lapsensa huutoa kuin antaa toisten lasten kusta alleen.

tuosta syystä opetankin lapseni suoraan pytylle enkä potalle... ja kaupassa pidetään alkuun vaippaa jos lähtiissä ei olla käyty pissalla.

Ja sorivain, jos siellä lastenhoitohuoneessa on pönttö ni kyl mä ainaki käyn itsekki samalla pissalla, sen jälkeen kun olen kuivittanu + syöttäny vauvani (mihin mä laitan vauvan siksi aikaa ku käyn itse naisten vessassa)... aika monesti ku se syöttö/vaipanvaihtopaikka on inva wc:n yhteydessä

Yhteistyössä