Eikö riitä että lapsilla on vaatteet ja lämmintä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Ku lukee näitä viestejä täällä niin minua on ruvennu ahdistaan suorastaan,että eikö riitä että lapsilla on VAATTEET ylipäätänsä päällä ja ehjät ja puhtaat. Miksi pitää olla jotain merkkiä ja kallista?

Ja sekin pelottaa että jos lapset opetetaan jo lapsena että vaatteitten ja tavaroitten pitää olla aina uutta ja hienoa,niin riittääkö lapsille isompana enään mikään?

Mä en ole koskaan ede kiinnittäny toisten pukeutumiseen ennenku törmäsin tähän palstaan. En ikinä ollut ajatellut minkä merkkisiä pukuja lapsilla on jne.

Mun mielestä tuo lasten kilpavarustelu on jotain ihan ihmeellistä. Yhdelle mukulalle saatetaan ostaa esim. monta vedenpitävää pukua kevääksi, kaupunkitakkeja, useat kengät jne. Vähemmälläkin pärjää.

Kyllä se riittää, eli samoilla linjoilla ap:n kanssa. Ymmärrän kuitenkin että myös merkkivaatteita ostetaan. Mikäs siinä jos rahaa on. Samahan se sitten mihin sitä laittaa, pääasia että liikkuu. =)

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Mä en ole koskaan ede kiinnittäny toisten pukeutumiseen ennenku törmäsin tähän palstaan. En ikinä ollut ajatellut minkä merkkisiä pukuja lapsilla on jne.

Mä en ajattele vieläkään, ei oo palstan aivopesu toiminut B) :laugh:

Juuh, Reimatecistä ja Goretexistä minäkin kuulin täällä ensimmäisen kerran.

..riittää mainiosti. Ja mun lapsilla ei välttämättä ole edes puhdasta päällä - aika usein, jos on asiaa kaupungille, pitää mennä suoraan päiväkodista, mikä tarkoittaa käytännössä suoraan kuralammikosta ongittua kakaraa.. hyvältähän se näyttää niiden siistien, kaupungillanäyttäytymismerkkivaatteisiin pyntättyjen seassa :D

Samoin :D

Tosin en mä vieläkään kato, minkä merkkisiä vaatteita porukoilla on. Oikeestaan en ees huomaa ihmisten vaatteita, jos ei sit satu oleen just sellanen, joka on mun mielestä tosi kivannäkönen. Sen täytyy siis olla tositositosi kivannäkönen, että huomaan =)

Sama mulla! Nyt kun oon lukenu just näitä vaatekeskusteluja on tullu mieleen että paljonkohan meidän hoitopaikkojen äidit kattelee toisten lasten haalareita ja kenkiä ym. sillai arvostelu mielessä...

Riittää. Mutta jos haluaa sen merkkihaalarin ostaa, niin mitä ihmeellistä siinä on?? Tuskin se monestikaan tarkoittaa sitä, että lapsen joka ikinen vaate on oltava uutta ja huippumerkkiä ja aina sännätään kauppaan, kun lapsi kasvaa ja on jotain vailla.

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Riittää. Mutta jos haluaa sen merkkihaalarin ostaa, niin mitä ihmeellistä siinä on?? Tuskin se monestikaan tarkoittaa sitä, että lapsen joka ikinen vaate on oltava uutta ja huippumerkkiä ja aina sännätään kauppaan, kun lapsi kasvaa ja on jotain vailla.

Ei mitään. Jokainen ostakoot mitä haluaa :)

Riittää. Kunhan lapsella ei ole liian lämmin, viitaten toppahaalariin toukokuussa.
Ja ne vaatteet voisi olla suunnilleen sopivat, jotta lapsella on niissä mukava olo.
Ja sadesäällä voisi olla päällä jotain muuta kuin neuletakki ja collegehousut, kun leikkipuistoon mennään. Eli asu sään mukaan.
Merkki, hinta, ostopaikka, väri, vuosimalli...ne on täysin epäolennaisia asioita vaatteessa.

Mä kiinnitän ihmisten pukeutumiseen vain silloin,jos lapsella ei ole talvipakkasilla riittävästi vaatetta tai jos vaatteet ovat kovin rikkinäisiä.Vaikka mulla rahaa olis,niin ennemmin laittasin senki säästöön kun ostasin vain merkkivaatteita.

Mä kiinnitän ihmisten pukeutumiseen vain silloin,jos lapsella ei ole talvipakkasilla riittävästi vaatetta tai jos vaatteet ovat kovin rikkinäisiä.Vaikka mulla rahaa olis,niin ennemmin laittasin senki säästöön kun ostasin vain merkkivaatteita.

Yhteistyössä