Eikö olekkin 172cm pitkä ja 74 kiloinen jo vähän pyöreä? Ärsyttävä kaveri...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yllättävän moni ei ymmärtänyt mistä ap puhuu. Kyse ei ollut siitä, etteikö saisi hyväksyä itseään sellaisena kuin on. Niinhän pitäis tehdäkin. Vaan siitä, että ap:n ystävällä on epärealistinen kuva itsestään (kuvittelee sopivansa 38 kokoon, mikä aivan varmasti noilla kiloilla on mahdotonta...) ja pitää samoissa mitoissa olevaa ap:tä itseään lihavampana.
Mä olen törmännyt tähän ilmiöön muutaman kerran, nimenomaan sellaisten ihmisten kohdalla, jotka on nuorena olleet hoikkia ja yhtäkkiä lihoneet läpsähtäneet, lastenteon tai vakiintumisen tms. myötä. Pukeutumistyyliä tai vaatekokoa eivät haluaisi muuttaa millään, vaikka ylimääräiset tursuaa jne. Periaatteessahan sama on vaikka toiset pukeutuis säkkiin, stringeihin tai mihin tahansa siltä väliltä (tapoihini ei kuulu huomautella painosta tms.) mutta ymmärrän tuonkin, että epärealistisuus ja nimenomaan toiselle huomauttelu ärsyttää.

En nyt hoikaksi sanoisi missään tapauksessa, itse olen noissa mitoissa ja kyllähän tuon kympin saisi pois, mutta ei minulla ole esimerkiksi mahaa juuri ollenkaan. En ole lainkaan pyöreä, mutta en myöskään hoikka.

Yhteistyössä