Eikö olekkin 172cm pitkä ja 74 kiloinen jo vähän pyöreä? Ärsyttävä kaveri...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mä jaksaisi tollasesta kaverista välittää. Jossain hyvässä välissä varmaan vaan sanoisin sille, että akka on hyvä ja laskeutuu sieltä jalustaltaan, ei ole missinmittoja hän nähnytkään :D . Ja joo, ei tod. ole mikään hoikka noilla mitoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja suut suppuun:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Niin kummallakos se ongelma olikaan?

Niin, kuullostaa siltä, että tekstin kirjoittajalla.

No niin onkin ongelma, kun minua arvostelee avoimesti, mutta ei näe, että on itse ihan samassa tilanteessa. Mä en ole hänelle omia kilojani valitellut pahemmin, mutta hän kyllä huomaa mun kilot, mutta ei omiaan.

Täytettiin kerran yhdessä erästä testikaavaketta ja siinä piti valita vartalonmalli annetuista vaihtoehdoista ja kommentoi siihen kärkkäästi et "mä oon kyllä varmaan toi hoikka, sä oot varmaan toi pyöreähkö"... En sanonut mitään.

No ihan oikeasti, sano sille ens kerralla, että oot samoissa mitoissa! Miksi ihmeessä et voi sanoa, mua ihan kiinnostaisi tietää, mitä kaveris siihen tuumais, ku tajuais, että on oikeasti samankokoinen kuin sä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
normmali painoinen ja sinut itsensä kanssa. on tärkeää että on terve ja kaikki muut arvot kunnossa kuin pelkkä paino ja ulkonäkö.

Sinut itsensä kanssa, kun kehonkuva on ihan päin puuta? Ja vielä kehtaa arvostella toista, joka on samoissa mitoissa. Tai no joo, voi olla sinut, mutta kehonkuva ainakin mättää, ei sekään kovin tervettä ole. Tai itse asiassa tällä palstalla se taitaa ollakin, jos siis pyöreä kuvittelee olevansa hoikka/normaali. Mutta jos normaali on mielestään pyöreä, niin se on sairasta ja vääristynyttä. Just.

Ja mikä ihme juttu tuo on, että jos puhuu painosta ja ulkonäöstä, niin se tarkoittaa heti, että elämässä ei ole muuta ja arvot päin vittua? Onhan ihmisillä ongelmia esim. opinnoissa, asunnon remppaamisessa tai ihmissuhteissa ja heilläkin on elämässään muuta ja arvot kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja No :
Ihan on normipainoinen. Ei tarvi olla anorektikko tunteakseen itsensä hoikaksi.

Niin että välimuotoja ei ole taas... Kukaan ei puhunut anorektikoista, mutta tuosta kaverista saisi kevyesti otettua vaikka 10kg pois eikä silloinkaan olisi lähelläkään anorektikkoa. Ei ole hoikka noilla mitoilla, normaalin ylärajoilla eli normaali.

Alkuperäinen kirjoittaja kauhistuin:
Itsekin olen liki tuo. vajaa 4kg kevyempi vaan. kauhistuin, olenko minäkin sitten pyöreä? Pituutta 173 cm.
:o
Minua on jotkut jopa hoikaksi sanoneet.

Neljän kilon ero normaalivarressa näkyy selvästi. Jos sulla on erilainen kropan malli ja enemmän lihasta.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
mä olen täällä hetkellä 171 ja 57 ja en pidä itseä hoikkana :laugh:

ääliöitä ei lasketa.

no joo ei tod..

Savannan mukaan minäkään en sitten olis hoikka--170cm ja 55 kiloa. Omasta (ja monen monen muun mielestä..) mun pitäis painaa lähemmäs 60 kiloa..Neuvolatäti järkyttyi kun näki viimeks.

No huhhuh taas! Ihan normaali ja hoikkakin on kaverisim eikö se ole vain tässä anorektikkojen maailmassa hyvä, että jollain on terve kehon kuva? Hyvä, että joku sentään näyttää esimerkkiäkin nuorille tytöille eikä kuihduta itseään. Hävetkää. Kyllä naisen tulee näyttää naiselta eikä teinitytöltä.

Millainen ihminen on pyöreä? Sellainen jolla on muodot? Onko hoikka sellainen, jolla ei ole mitään ylimääräistä?

Kyllä silläkin on merkitystä, mihin nuo kilot menee. Jos vartalonmuoto on tasapaksu makkara, niin se antaa ihan eri kuvan kun ne kilot ovatkin menneet takapuoleen ja rintoihin ja ero esim vyötäröön on selkeä.

mä olen pahoillani, mutta pyöreä on minulle äitini, jolla on oikeasti selvästi ylipainoa. Hän on jo kaikkialta selvästi pyöreä. Ehkä sitten ap kutsuisi häntä jo ihan suoraan läskiksi. En mieltäisi itseäni pyöreäksi. Esim koossa 175/70 olen mielestäni ihan solakka. Suorastaan hoikka, koska kaikki mitoilleni tarkoitetut vaatteet ovat väljiä vyöräröltä. Se jos minulla olisi pari senttiä vähemmän mittaa tai muutama kilo enemmän painoa, ei tekisi minua kuitenkaan kutsumaan pyöreäksi. Koossa 175/60kg olin enemmänkin anorektikon näköinen, kun katselee noita nuoruuskuvia. Ehdottomasti hoikka. Mutta hoikka minusta voi ollä eri kilomäärilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä tuo on ihan normaali BMI vielä. Ei mikään lihavakaan ainakaan. Ihmeellinen tyyppi olet jos pitää kaverin läskeistä murehtia? Eikö omissasi ole tarpeeksi?vi

No en ole lihavaksi sanonutkaan, mutta löysää löytyy ja laihduttamisen varaa. Mua ärsyttää se, että on olevinaan niin täydellinen ja omistavansa missivartalon ja sitten ylimielisesti arvostelee mua, vaikka ollaan melkein tasan samoissa mitoissa. Mielestään ei tarvitse liikuntaa tai kiinteytystä yhtään, mutta mielestään minä tarvitsen...jännä juttu.

Ärsyttävää minustakin! :(

Mitä jos ihan asiallisesti kertoisit kaverillesi ajatuksistasi, että sinua loukkaa ko. asia? Itse aina peräänkuulutan rehellisyyttä ja avoimuutta, tietty asiallisessa muodossa. Jos oma, asiallisesti ja ilman turhaa töykeyttä ilmaistu mielipide loukkaa toista, vika on siinä toisessa, ei mielipiteen kertojassa. Sinulla on siis oikeus sanoa että asia ärsyttää sinua. Ei tuo kaverisi käytös ole missään nimessä oikein sinua kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kauheita olette:
No huhhuh taas! Ihan normaali ja hoikkakin on kaverisim eikö se ole vain tässä anorektikkojen maailmassa hyvä, että jollain on terve kehon kuva? Hyvä, että joku sentään näyttää esimerkkiäkin nuorille tytöille eikä kuihduta itseään. Hävetkää. Kyllä naisen tulee näyttää naiselta eikä teinitytöltä.

No enpä nyt tiedä ko. henkilön kehonkuvan terveydestä, jos pitää saman kokoista ystäväänsä pyöreänä ja itseään hoikkana, mitä siis ei ole. Normaalipainoinen ei ole synonyymi hoikalle, vaikka normaalipainoisten henkilöiden keskuuteen mahtuu myös hoikkia.

Yhteistyössä