"Eikö muka isommilta ole jäänyt kenkiä???"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purkaus

Vieras
Mua ärsyttää kun joka kevät ja syksy kun pitää hankkia lapsille uusia kenkiä niin alkaa sam taivastelu.

Mä en halua kierrättää edes sisaruksilla kenkiä kuin kahdella lapsella. Aika hyvä säkä pitää myös olla että eri vuodenaikaan syntyneillä ja erikokoisilla lapsilla olisi juuri sopivan kokoiset jalta niin että ne mahtuisivat siihen isosiskon vanhaan kenkään.

Sitten kun ostetaan ne yhdet tai kahdet hyvälaatuiset kengät jopa sille pienimmällekin niin voi että sitä hämmentynyttä ja järkyttynyttä ilmettä: eikä tuolta isolta nyt olisi jäänyt sille kenkiä?

Ei meillä' rahaa ole liikaa mutta en myöskään osta koskaan mitään turhaa.

Kieltämättä tämä ihmetyttäisi muakin. Meillä on isompi syntynyt talvella ja pienempi kesällä eikä muita sisaruksia ole eikä pienemmälle tarvitse ostaa kuin kesäkenkiä, koska ne menee yhdessä kesässä pilalle...

Anteeksi, siis äitini. Pieni asia mutta mua taas ärsyttää kun taas on ostettu turhia kenkiä.

ov: jos kengät eivät ole sopivat, niin pitääkö mun jättää pienin ilman kenkiä?

Me saatiin sukulaisilta laatikollinen alle 25-numeroisia kenkiä, mutta 95% heitin niistä roskiin, koska olivat aika kamalia: pohja kamalan jäykkä joka suuntaan, muuten kenkäosa kulunut käytössä veteläksi.. Tulihan siitä kommenttia, mutta itse vaatteiden ja kenkien antaja sanoi, että ota käyttöön mitä haluat ja tee lopuille mitä lystäät. (vaatteita lahjoitin kyllä Venäjälle)

meillä molemmilla lapsilla erilainen lesti jalassa ja pienempi ei käytä kuin satunnaisesti toisen vanhoja kenkiä. juhlakenkiä lähinnä. vaikka kenkä näyttäisi päältä kuin uudelta on se jo edellisen käyttäjän jalassa sisältä kulunut hänelle sopivaksi. lapsen jalka kasvaa ja kehittyy vauhdilla niin satsaan kenkiin ennemmin kuin sisävaatteisiin.

Ja meillä on kolma lasta. Ei ole suositeltavaa käyttää kenkiä kuin yhdellä lapsella, korkeintaan kahdella tervejalkaisella sisaruksella. Näin teen enkä kolmannelle laita enää samoja kenkiä. Myös keskimmäiselle olen ostanut jos isosiskon kengät eivät ole olleet sopivia.

Mua taas ärsyttää ku jos ostaa jotain uutta, esim. harrastusvälineitä, lapsille niin sit päivitellään tyyliin "..eihän sitä uutta kannata lapsille ostaa ku kasvavat niin nopeesti, käytettynä ostin sitä ja tätä jne..." Eiks se oo jokaisen oma asia miten rahansa käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
meillä molemmilla lapsilla erilainen lesti jalassa ja pienempi ei käytä kuin satunnaisesti toisen vanhoja kenkiä. juhlakenkiä lähinnä. vaikka kenkä näyttäisi päältä kuin uudelta on se jo edellisen käyttäjän jalassa sisältä kulunut hänelle sopivaksi. lapsen jalka kasvaa ja kehittyy vauhdilla niin satsaan kenkiin ennemmin kuin sisävaatteisiin.

Juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Anteeksi, siis äitini. Pieni asia mutta mua taas ärsyttää kun taas on ostettu turhia kenkiä.

ov: jos kengät eivät ole sopivat, niin pitääkö mun jättää pienin ilman kenkiä?

:D okra juu äidit on joskus juu.

Meillä lapset on niin eri vuodenaikaan syntynyt, että kaikki kengät ei mene yksiin. Talvikengät helpommin kuin kesäkengät. Mutta kaikki käytetään uudestaan mitkä voidaan. Turhia vaatehankintoja en tee. Säästän ne rahat sitten muuhun.

Kenkiä kannattaa kyllä lapsille ostaa uutenakin, muusta voi ja kannattaakin tinkiä, mutta ei kengistä. Ei niitä nyt ylenpalttisesti tartte ostaa mutta tarpeeseen.

Yhteistyössä