Eikö kukaan ymmärrä MIKSI haluan että vieraat pesee kätensä kun tulevat meille (lapsiperheeseen)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prkle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Alkuperäinen kirjoittaja jaano:
mulla on yksi kaveri joka vahtaa haukkana kaikkien käsien pesua. Sen lapset sairastaakin aina. Kyllä meillä ennen ruokailua ja vessassa käynnin jälkeen pestään, mutta ei niitä muuten jatkuvaan tartte läärätä. Terveinä ollaan oltu:)

Öö, jos te leikitte ulkona, tongitte hiekkaa tai käytte kaupassa, ette pese käsiä? Yök, arvaa mikä määrä pöpöjä niissä käsissä on...

Minä ainakan en tongi hiekkaa.

Heh heh, joopa joo. Ymmärrät varmaan pointin, lapsesi leikkii hiekkalaatikolla, tuskin säkään koskematta mihinkään pihalla olet. Kaupasta nyt puhumattakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NoFursForMeLady:
hmm...mikä siinää käsien pesussa on niin vaikeaa...meillä on tapana aina kotiin tultaessa pestä kädet ja ennen ruokaa ja wc:n jälkeen. Matkoilla on mukana sellaisia puhdistuspyyhkeitä. Käsidesíä ei käytetä. Toisaalta pieni muksu saatta yleisissä tiloissa, esim. kauppa tms. jopa nuoleskella pintoja - omani tosin on jo 13v. mutta silloin kun oli pieni niin piti kovasti vahtia ettei ihan mitä tahansa nuoleskele :) tai koskettele.
Silloin vauva-aikaan kaikki vieraamme pesivät aina kätensä ennenkuin koskivat vauvaan tai vauvan tavaroihin. Sehän on ihan yleinen sääntö.

Eli pyydä kohteliaasti että peskää kädet tai sitten käsidesiä esille.

En ikinä olisi niin kontrollifriikki, että huomauttelisin VIERAILLE käsienpesusta. Se on ihan heidän oma asiansa.

hullua, eikö jokaisen kuulu pestä kädet, kun tulee ulkoonta sisälle, tai menee syömään tai käy vessassa tai koskee pienen vastasyntyneeseen vauvaan? meillä ainakin ihan itestään selvää ja jos ei muille oo niin meillä kyllä sanotaan että Pese kädet, kiitos!"

mulla on yksi kaveri joka vahtaa haukkana kaikkien käsien pesua. Sen lapset sairastaakin aina. Kyllä meillä ennen ruokailua ja vessassa käynnin jälkeen pestään, mutta ei niitä muuten jatkuvaan tartte läärätä. Terveinä ollaan oltu:)

Öö, jos te leikitte ulkona, tongitte hiekkaa tai käytte kaupassa, ette pese käsiä? Yök, arvaa mikä määrä pöpöjä niissä käsissä on...

Heh heh, joopa joo. Ymmärrät varmaan pointin, lapsesi leikkii hiekkalaatikolla, tuskin säkään koskematta mihinkään pihalla olet. Kaupasta nyt puhumattakaan.

Kosken pihalla johonkin, jos teen puutarhatöitä. Ja sen jälkeen pesen kädet. Tuskin sinä tiedät, koska vieraasi ovat pesseet kätensä.

Kosken pihalla johonkin, jos teen puutarhatöitä. Ja sen jälkeen pesen kädet. Tuskin sinä tiedät, koska vieraasi ovat pesseet kätensä.

Meillä on pesty aina kun tullaan sisälle ja TERVEINÄ oltu kaikki nyt 8v PUTKEEN!!! Lapset 7v, 5v, 3v ja 1v. Kukaan sairastanut koskaan mitään - ei yhen yhtä räkätautia ja se tulee hyvästä KÄSIhygieniasta!
Elukoita meillä on kaksin kappalein - sisäkissoja.

<Sitten pari tuttua joilla ei KÄSIÄ pestä, kaikki monta kertaa vuodessa ties missä kiertotaudeissa....se siitä "vastustuskyvystä"...

Ja yksi sukulainen on joka nosti hirveen haloon - onko vaikea arvata kukahan olis...

Alkuperäinen kirjoittaja PiKKuiNeN-:
hullua, eikö jokaisen kuulu pestä kädet, kun tulee ulkoonta sisälle, tai menee syömään tai käy vessassa tai koskee pienen vastasyntyneeseen vauvaan? meillä ainakin ihan itestään selvää ja jos ei muille oo niin meillä kyllä sanotaan että Pese kädet, kiitos!"

Mikä laki niin määrää? Täällä on kummallisia ihmisiä, jotka olettavat, että heidän tapansa on ainoa oikea.

Alkuperäinen kirjoittaja Nih:
Alkuperäinen kirjoittaja NoFursForMeLady:
hmm...mikä siinää käsien pesussa on niin vaikeaa...meillä on tapana aina kotiin tultaessa pestä kädet ja ennen ruokaa ja wc:n jälkeen. Matkoilla on mukana sellaisia puhdistuspyyhkeitä. Käsidesíä ei käytetä. Toisaalta pieni muksu saatta yleisissä tiloissa, esim. kauppa tms. jopa nuoleskella pintoja - omani tosin on jo 13v. mutta silloin kun oli pieni niin piti kovasti vahtia ettei ihan mitä tahansa nuoleskele :) tai koskettele.
Silloin vauva-aikaan kaikki vieraamme pesivät aina kätensä ennenkuin koskivat vauvaan tai vauvan tavaroihin. Sehän on ihan yleinen sääntö.

Eli pyydä kohteliaasti että peskää kädet tai sitten käsidesiä esille.

En ikinä olisi niin kontrollifriikki, että huomauttelisin VIERAILLE käsienpesusta. Se on ihan heidän oma asiansa.

Se on MUN ASIA ko mun kotiin tulevat! KOtonaan syököön vaikka paskaa.

Tälle ihmisen hygieniahysterialle on kai olemassa joku neuroosinimityskin. Eihän kauppaan mennessäkään pstä käsiä, vaikka siellä kosketellaan niitä elintarvikkeita joka puolella. Puhtaus on hyväksi, mutta luulisi riittävän käsienpesu ennen ruokailua tai tietysti jos lapst tulevat paskakourina leikeistään, mutta aikuisia....

En ymmärrä niitä, jotka rupeavat asiasta motkottamaan. Meillä pestään kaupasta/hoidosta/multaleikkien jälkeen kädet. Meillä on jopa käsidesiä, halukkaille.

Mutta en todellakaan näe yhtään mitään, en pienen pienintäkään, kriisiä/syytä, että esim 5 minsan automatkan jälkeen mun pitäisi hinkata vieraisilla kätöseni... Juu, varmasti pari basillia siitä tulee, mutta mitä sitten. No tuollaiset ihmiset eivät varmaan voisi tulla meille, sillä meillä käy siivooja vain kahden viikon välein. Enkä siivoa itse joka päivä, vaihda pyyhkeitä, puunaa ovenkahvoja ja kaikkea sellaista missä voi basilleja tulla :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Mikä laki niin määrää? Täällä on kummallisia ihmisiä, jotka olettavat, että heidän tapansa on ainoa oikea.

Mikä laki määrää?? Siis ootko 5 vai 6 vuotias? Kukaan ei koske pieneen vauvaan pesemättä käsiä, ja hyvä käsihygienia ehkäisee kaiken maailman pöpöjen leviämisen erittäin tehokkaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
En tulisi tuollaisen hysteerikon luo ikinä.

Enkä mä ottais tollasta porsasta meille

Kaikki eivät tunge niitä käsiään joka paskakasaan. Teidän porsaitten, jotka tungette, kannattaakin kuurata niitä käpäliänne kokopäiväisesti.

Vittu mikä idiootti, tyhmä kuin vasemman jalan saapas.

Annatteko sitten lastenne istua esim kaupan autokärryissä? Mitä hyötyä käsienpesusta on, kun lapsi ensin nuollut sitä auton rattia, kuten sata taaperoa jo samalle päivälle. Sitten tulette kotiin ja HETI käsien pesulle, iiiiik, pöpö!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä on pesty aina kun tullaan sisälle ja TERVEINÄ oltu kaikki nyt 8v PUTKEEN!!! Lapset 7v, 5v, 3v ja 1v. Kukaan sairastanut koskaan mitään - ei yhen yhtä räkätautia ja se tulee hyvästä KÄSIhygieniasta!
Elukoita meillä on kaksin kappalein - sisäkissoja.
.

Mulla on kontrollifriikki ukko, joka sairastaa kaikista eniten ja useimmin. Läträä käsidesien kanssa ja ei koske mihinkään kuin pakosta. Minä ja jälkikasvu emme oe samaa maata. Mä en oo sairastanut ennenkuin mukula toi niitä päiväkodista ja nytkin sairastetaan tosi harvoin.

Mutta jos päivähoidosta huolimatta teillä ei oo räkätauteja ollut yhtän, niin nostan hattua :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
En ymmärrä niitä, jotka rupeavat asiasta motkottamaan. Meillä pestään kaupasta/hoidosta/multaleikkien jälkeen kädet. Meillä on jopa käsidesiä, halukkaille.

Mutta en todellakaan näe yhtään mitään, en pienen pienintäkään, kriisiä/syytä, että esim 5 minsan automatkan jälkeen mun pitäisi hinkata vieraisilla kätöseni... Juu, varmasti pari basillia siitä tulee, mutta mitä sitten. No tuollaiset ihmiset eivät varmaan voisi tulla meille, sillä meillä käy siivooja vain kahden viikon välein. Enkä siivoa itse joka päivä, vaihda pyyhkeitä, puunaa ovenkahvoja ja kaikkea sellaista missä voi basilleja tulla :saint:

Mutta jos se on sille toiselle henkilölle tärkeää, niin eihän siitä mitään haittaakaan ole? :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

jos toisen ihmisen kotiin mennään, niin ei siellä olla niin ku omassansa! meille, jos tullaan pestään kädet, se on selvää, eikä siitä kukaan oo kitissy, päinvastoin on sanottu, että hyvä kun teillä on oppinu tän käsien pesun, ni tulee nyt itekki ihan automaattisesti kotona tehtyä niin...
Ja mun lapseen ei menis kukaan likanäpeilläsä räpläilemään. jokainen tehköön omassa kotona niin kun tykkää ja omille lapsille yms yms mitä tykkää mutta näin meillä ja jos ei kelpaa ei tarvitse tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Mutta jos se on sille toiselle henkilölle tärkeää, niin eihän siitä mitään haittaakaan ole? :)

Kyllä voisin tehdä, mutta en siltikään ymmärrä siihen mitään syytä. Mutta tosin mulla ei oo ystäväpiirissä tälläisiä ihmisiä, joten en osaa sanoa, kuinka muuten ajatukset synkkaisivat :D

Mulla ei kukaan ystävä ole koskaan pessyt käsiään tullessa ja meillä sentään ramppaa väkeä todella paljon viikoittain. Viikon sisään on varmaan 15 ihmistä käynyt.

Mitä väliä sillä pöpömäärällä on? Sen flunssan tai oksennustaudin saa muutenkin. Meillä pestään kädet muutaman kerran päivässä eikä mitenkään systemaattisesti. Lapset on ollut kipeänä noin kaksi kertaa vuodessa...

Ymmärrän enkä ala emännälle tinttaamaan. Ei se pesu oo mikään vaiva. en siis oo mikään pesumestari enkä kyylää miten meillä vieraat tekevät,mut sen verran kunnioitan toisen kotia ja tapoja että teen sen pesun jos se on kylässä toivottua.

En ole mikään siivousintoilija muuten, vaan KÄDET pestää sisälle tullessa AINA. Se on tehokkain keino estää tautien leviäminen. Ei meillä siivota kuin tarvittaessa, ei ole viikkosiivouksia vaan sillon kun aikaa on sopiva, vessat (3kpl) kahen viikon välein, imurointi ja pölyt n. kerran viikossa, luutuaminen vain jos tarvetta. Se siinä.
Ne kädet niitä bakteereita levittää kun tullaa yleisistä tiloista. Miten jotku ei vaan tajua...HUOM. me siiis ( 8v oltu kaikki putkeen terveinä - pistäkääs paremmaksi kun neljä lastakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Kyllä voisin tehdä, mutta en siltikään ymmärrä siihen mitään syytä. Mutta tosin mulla ei oo ystäväpiirissä tälläisiä ihmisiä, joten en osaa sanoa, kuinka muuten ajatukset synkkaisivat :D
Ei minullakaan, mutta ajattelin siltä kantilta, että jos todella joku sanoo aikuiselle ihmiselle, että pesisitkö kätesi, sen täytyy olla tälle tähdellinen asia. Ja helpoimmalla pääsee, kun pesee ne kätensä :) Voihan sitä tulla sitten vaikka myöhemmin palstalle kertomaan, että uskokaa tai älkää, mutta mun kaveri käski jne..... (viimeinen oli olevinaan vitsi )

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ettei nyt vain pienen pieni valkoinen valhe päässyt? :D Ei vauvarokkoa, ei vesirokkoa, ei oksennustautia, ei ripulia, ei nuhaa, ei mitään? :P

Yhteistyössä