Eikö kukaan ymmärrä MIKSI haluan että vieraat pesee kätensä kun tulevat meille (lapsiperheeseen)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prkle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prkle

Vieras
Ilman eri SELITYKSIÄ, kamala litania perusteluita pitää eräälle sukulaiselle olla (eikä pese sittenkään) :(
Eli siksi kun lapset tuo lelujaan ja pyytävät leikkimään suurinpiirtein jokaisella ja sitten niitä kannetaan illalla sänkyyn (pehmot, kirjat jne).
Eli SIKSI kun pestään aina pihalta/kaupasta tullessa itsekkin eli "kotokäsin" sitten niitä käsitellään (ei likaisin kauppakäsin)!

Sitten kun vieraat tulee matkojen päästä ( kaupat, huoltamot, yleiset vessat jne. Joo vaikka pesevät kätensä siel vessas, ni nykivät sitten viel ovenkahvoja jne.)
Ja jos ei pese ni räpläävät kaikki lasten lelut - MINUSTA se on ällöttävää. enkö saa omassa kodissa pitää omaa puhtaustasoa?

Ja juu - aiemmin kun ei ollut lapsia en pyytänyt ketään pesemään käsiään, kun eihän ne sillon nykineet mun tavaroita läpi (tähän tulis se vihellyshymiö jos saisin laitettua...) kahviastiastoihin nykivät - mutta nehän pestiin anyway.

Eikö tätä eroa voi tajuta?

Voisko laittaa vaikka kauniisti muotoillun lapun niin että näkyy heti kun sisälle tulee... jotain että "pesethän kätesi etkä tuo pöpöjä lapsille" (siis tuo nätimmin muotoiltuna :D)

mulla on yksi kaveri joka vahtaa haukkana kaikkien käsien pesua. Sen lapset sairastaakin aina. Kyllä meillä ennen ruokailua ja vessassa käynnin jälkeen pestään, mutta ei niitä muuten jatkuvaan tartte läärätä. Terveinä ollaan oltu:)

Tottakai kädet pestään sisälle tullessa! Sen oppii jo yksivuotiaskin, kuuluu yleissivistykseen. Mua oikein oksettaa sellaiset ihmiset, jotka päästää rapakädet ihan siitä vaan leikkeihin jne. Ja kädet pestään myös ruokapöytään tullessa ja tarvittaessa sieltä lähdettäessä.

siis aikuiset vai vieraat? häh? itse pestään aina kädet kun tullaan kotiin. kun mennään vieraille niin harvemmin, enkä ikinä vaadi vieraita pesemään omia käsiään kun meille tulevat. Tosin yleensä kumminkaan puolin ei olla reissattu sitä ennen huoltsikoilla vaan suoraan kotoa tullaan.....

En tajua näitä hysteerikkoja.. juu käsienpesu kuuluu normaaliin puhtauteen, mutta mun lapsenipa nuoli kaupassakin kaikki kärryjen reunat jne. eikä ole juuri sairastellut.

Alkuperäinen kirjoittaja jaano:
mulla on yksi kaveri joka vahtaa haukkana kaikkien käsien pesua. Sen lapset sairastaakin aina. Kyllä meillä ennen ruokailua ja vessassa käynnin jälkeen pestään, mutta ei niitä muuten jatkuvaan tartte läärätä. Terveinä ollaan oltu:)

Öö, jos te leikitte ulkona, tongitte hiekkaa tai käytte kaupassa, ette pese käsiä? Yök, arvaa mikä määrä pöpöjä niissä käsissä on...

Juu, onhan se käsienpesu hyvä asia, siitä olen samaa mieltä. Mutta noin muuten vaikutat vähän ylihysteeriseltä hygienian suhteen. Tutustupa uusimpiin allergiatutkimuksiin. Siellä on todettu, että lapsen pitäisi saada vastustuskykyä bakteereille ja muille pöpöille esim. siten, että ei joutuisi kasvamaan ylisteriilissä ympäristössä, saisi olla likainen, upottaa käsiään multaan. Myös kotieläimet ovat hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
En tajua näitä hysteerikkoja.. juu käsienpesu kuuluu normaaliin puhtauteen, mutta mun lapsenipa nuoli kaupassakin kaikki kärryjen reunat jne. eikä ole juuri sairastellut.

Niin nuolee munkin. Puree aina sitä ostoskärryn kahvaa, kun vaan äitillä silmä välttää. :xmas:

Mutta silti toivon, että kädet pestään. Ei ne bakteerit ole ainoa syy.

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:

Öö, jos te leikitte ulkona, tongitte hiekkaa tai käytte kaupassa, ette pese käsiä? Yök, arvaa mikä määrä pöpöjä niissä käsissä on...

Minä ainakan en tongi hiekkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:

Totta kai LIKAISET kädet pestään, mutta ei ihan pesemisen ilosta aina kun tullaan sisälle.... En mä tongi hiekkaa, enkä todella pese jatkuvaan käsiäni. Pöpöt ei ole aina pahasta....

Meilläkin pestään aina kädet sisään tullessa.Tullaan sitten kotiin tai kylään.
Lapsetkin 7, 4 ja 2v. osaavat sen ilman erillistä muistuttamista.
Lapset myös tehokkaasti muistuttavat kaikkia jotka meille kylään tulee,oli sitten kyse lasten kavereista tai aikuisista vieraista =D
Mun mielestä ihan perusjuttu.

hmm...mikä siinää käsien pesussa on niin vaikeaa...meillä on tapana aina kotiin tultaessa pestä kädet ja ennen ruokaa ja wc:n jälkeen. Matkoilla on mukana sellaisia puhdistuspyyhkeitä. Käsidesíä ei käytetä. Toisaalta pieni muksu saatta yleisissä tiloissa, esim. kauppa tms. jopa nuoleskella pintoja - omani tosin on jo 13v. mutta silloin kun oli pieni niin piti kovasti vahtia ettei ihan mitä tahansa nuoleskele :) tai koskettele.
Silloin vauva-aikaan kaikki vieraamme pesivät aina kätensä ennenkuin koskivat vauvaan tai vauvan tavaroihin. Sehän on ihan yleinen sääntö.

Eli pyydä kohteliaasti että peskää kädet tai sitten käsidesiä esille.

Yhteistyössä