Eikö KIITOSta enää opeteta lapsille? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Tiedän että jotkut taas ottaa hernettä nenuun ja sanoo et tulen leuhkimaan mutta mun on pakko ottaa asia puheeksi koska olen aivan äimänä :o :o :o .

Hain pojan eskarista. Opettaja sanoi et ovat huomanneet että mun poika on AINOA joka kiittää ruuasta :o . Poju oli siitä mulle sanonut eilen ja ajattelin et mahtaakohan olla lapsen liioittelua, että ainoa...? Mutta totta näemmä on.
Eilen jo pojalta kysyin et eikö ne opeta sitä muille tai sano että niin pitäis tehdä, ja vastaus oli että eivät ole sanoneet mitään muille. Ja ei siis näemmä olekaan jos ei kukaan kiitä.

Mun poika on ollut kotihoidossa ja kotona opetin jo iiiiihan taaperosta pitäen sanaa KIITOS. Muut ryhmässä ovat hoidosta eskariin siirtyneitä ja luulin et ainakin päikyssä asia opetettaisiin.

Onko teillä asiaa opetettu lapselle? Ikä? Onko mennyt perille? Onko koti- vai muussa hoidossa?

Jos ei edes perus tapoja, kiitollisuutta ja kunnioitusta opeteta niin mitä lapsista tulee....

:wave:

Minä olen valistanut käytöstapojen suhteen, mutta eihän tuohon paksukalloiseen barbaariin uppoa alkeellisimmatkaan käytöstavat. :headwall:

Meillä esikoinen 3,5v on sanonu kiitos jo varmaan siitä lähtien ku oppi puhumaan, ja kiittää aina! Moni on ihmetelly ku tyttö tosiaan kiittää aina sai mitä tahansa nii aina se kiitos sieltä tulee, eikä sitä erityisesti olla opetettu, mutta meillä on tapana itselläkin kiittää aina toisia.

Opetettu on, molemmat kiittää ruoasta ainakin kotona, lapset ovat melkein 5 v ja melkein 3 v.
Sitä, ollaanko päiväkodissakin opetettu kiittämään ruoasta, en tiedä, mutta olettaisin että on. Kotona me aikuiset ollaan aina kiitetty ruoasta, ja muutenkin käytetään kiitos/ole hyvä- sanoja paljon.

meillä vähän yli vuoden iässä ovat kaikki ruvenneet ruuasta kiittämään. ihan ekoja sanojakin jopa ollut. joillakin ei vaan oo tärkeää opettaa käytöstapoja, mutta meillä on. eikä se mitään leuhottamista ole vaan normaalia käytöstä, siis se että lapsesi kiittää.

Ihmettelen kyllä ettei eskariope ole ihan itse vaatinut lapsia kiittämään ruoan jälkeen. Kyllähän siellä varmasti muitakin ruokailuun liittyviä sääntöjä opetellaan? Voisin kuvitella että joku arempi lapsi ei uskalla mennä kiittämään vaikka kotona sen tekisikin, koska kukaan muukaan ei sitä tee. Ainakin oma lapseni opettelee päiväkodissa nimenomaan sitä ryhmässä toimimista, ja hän onkin hienosti oppinut katsomaan mitä muut tekevät ja tekee sitten samalla tavalla ;)

Yhteistyössä