Eikö ihmiset tajua, ettei noissa deitti-ilmoituksissa SAA HUIJATA koska tavatessa totuus selviää? Esim. omaa kokoa jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Martta puhuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Martta puhuu

Vieras
Tätä harrastavat sekä naiset, että miehet. Miehet jopa enemmän, kuin naiset.
Tottakai ilmoituksen on tarkoitus olla mahdollisimman houkutteleva ja pienen kaunistelun ymmärrän.
Nykyään saa omat kuvat monessa paikassa piiloon niin, että ne näkee vain se henkilö, kenelle annat luvan katsoa niitä.
Eli onko se sitten mahdotonta, jos ensin jutellaan ja jos toinen on kiinnostava, niin annetaan avain kuva-albumiin, jossa on omia kuvia? Ei mitään rippileiriltä otettuja, vaan parin vuoden sisällä otettuja (jos se oma paino, hiusten pituus/väri jne ei ole sen enempää muuttunut).

Ei jumaliste näitä vartaloltaan "urheilullisia" miehiä, jotka ovat jumaliste kaikkea muuta. Liikunnallinen voi olla tukevampikin, mutta jos vartaloaan voi kutsua urheilulliseksi, niin siinä kyllä näkyy treenaaminen ihan selvästi. Urheilullinen voi olla hoikka ja suht. "pieni" sellinen yleisurheilija tai sitten lihaksikas.
Se että mies käy kesällä rullaluistelemassa ja talvisin nostelee silloin tällöin autotallissa puntteja ei tarkoita, että on urheilullinen mies urheilullisessa kropassa.

Tai naiset..jotka ovat selvästi LIHAVIA (eli siis pulleita, tukevia jne) väittävät ilmoituksessa painokseen 70kg, kun urpokin näkee, että liikuntaan vähintään satasen pinnassa.

Tai naiset..jotka ovat selvästi LIHAVIA (eli siis pulleita, tukevia jne) väittävät ilmoituksessa painokseen 70kg, kun urpokin näkee, että liikuntaan vähintään satasen pinnassa.

Tarkoitin siis, EI pulleita, tukevia, vaan lihavia! Pullea ja tukevat ovat siis eri asia, kuin lihava. Tuosta suluista puuttui ei sana.

Naiset jotka EIVÄT ENÄÄ ole edes pulleita, tai tukevia vaan jo lihavan puolella.

No mutta eikös toki penkkiurheilullistakin vartaloa voi kutsua urheilulliseksi..? ;)

Josko noissa tapauksissa ihminen oikeesti näkee itsensä todellisuutta "parempana" tai sitten pelkää, ettei rehellisyydellä pääsisi edes treffeille asti... Romanttisessa mielessään sitä saattaa haaveilla, että "ei pieni vale haittaa, kunhan se toinen osapuoli huomaa miten kultainen olen sisältä".

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Mä olen ollut koko aikuiskäni, täysi-ikäisyydestä saakka suhteessa, joten en ole koskaan tavannut ketään netin kautta. Toki ongelmana on sekin, että sopusuhtainen tarkoittaa ihmisille eri asiaa. Jonkun mielestä normaalipainoinen on lihava, kun toisen mielestä ihan selvästi tuhti on vielä normaalipainoinen jne.

Reilu vuosi sitten etsittiin ystävälleni treffiseuraa ja selattiin joidenkin deittipalstojen tarjontaa. Tuntui tosiaan, että 95% miehistä oli urheilullisia ja hyvin pukeutuvia. Ehkä ihmiset eivät osaa ajatella asiaa pitemmälle.. Naisiin varmaankin vetoavat muodikkuus, komeus, sporttisuus jne, mutta mies(naiset samoin) eivät osaa ajatella, että jos joskus se toinen pitää tavatakin oikein, niin silloin totuus selviää.

Ylipäätään: Miksi sanoa, että nyt esim. harrastaa matkustelua ja pitää siitä, jos ei ole koskaan käynyt Tallinnaa pitemmällä ja kotimaassa on matkustanut viimeksi vuosi sitten festareille?
Jos toinen sanoo etsivänsä matkailusta pitävää ja matkailua harrastavaa kumppania, niin silloin etsii sellaista. Se, että toinen tykkää matkailusta siten, että "olisi joskus ihan kiva lähteä johonkin" ei riitä.

No mutta eikös toki penkkiurheilullistakin vartaloa voi kutsua urheilulliseksi..? ;)

Josko noissa tapauksissa ihminen oikeesti näkee itsensä todellisuutta "parempana" tai sitten pelkää, ettei rehellisyydellä pääsisi edes treffeille asti... Romanttisessa mielessään sitä saattaa haaveilla, että "ei pieni vale haittaa, kunhan se toinen osapuoli huomaa miten kultainen olen sisältä".

Varmaan jotain tällaista on ajatuksissa.

Kääntöpuoli on se että suuri osa deittipalvelun ihmisistä on korkeintaan ihan tavallisen näköisiä. Miten sitten teet ilmoitukse jossa

"tavallisen näköinen, maantienruskeilla hiuksilla, hiukan pyöreä 36 v kahden lapsen äiti etsii mukavaa miestä"

Mitä luulette ketä tuohon vastaa? Todella epätoivoisia tapauksia, jotka kuvittelevat olevansa Jumalan lahja naisille.

Taisi olla viimeistä edellisellä kaudella Maajussille morsian-sarjassa mukana joku nainen joka oli liittänyt kirjeensä mukaan ainakin 30 kiloa vanhan valokuvan. Sai muistaakseni lähtöpassit jo siinä ensitapaamisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27928031:
Taisi olla viimeistä edellisellä kaudella Maajussille morsian-sarjassa mukana joku nainen joka oli liittänyt kirjeensä mukaan ainakin 30 kiloa vanhan valokuvan. Sai muistaakseni lähtöpassit jo siinä ensitapaamisessa.

Kuka?! Kenen morsian? Mistä tiedät?

[QUOTE="utelias";27928035]Kuka?! Kenen morsian? Mistä tiedät?[/QUOTE]
En mä muista kuka maajussi se oli mutta siitä tiedän kun itse seurasin kyseistä ohjelmaa. Valokuvassa oli oikein viehättävä ja hyvissä mitoissa oleva nainen mutta tapaamiseen saapui hieman eri kokoluokan ihminen.

Mä murehdin enemmän sitä, ettei se mies nyt vaan ole saanut minusta liian hyvää kuvaa. Eli mä yleensä kysyn pariltakin kaverilta näytänkö kuvissa sen kokoiselta, mitä olen oikeasti livenä. Enemmän pelkään sitä, että näytän liian hoikalta kuvissa. Mulle on helpompaa ja mukavempaa mennä treffeille, jos tiedän, että mies tietää, mitä on luvassa.

Olisi todella itsetuntoa musertavaa kuulla tapaamien jälkeen, että olin liian jotain tai liian vähän jotain. Kaikille mukavempaa, helpompaa ja hauskempaa, jos toinen tietää mitä on luvassa.

Mäkin harrastan deitti-ilmoitusten lukemista. Niin naisten kuin miestenkin. Ne on mielenkiintoisia ja hauskoja :)

Paino on sellainen asia, että miehet eivät naisten painoista juurikaan tiedä, eikä naiset miesten. Eli se painon sanominen voi olla huonokin juttu. Oli se paino mikä vaan. Realistinen kuva on paras. Pari tuoretta kokovartalokuvaa on hyvä. Eikä mitään viiden metrin korkeudelta otettuja hämärässä valossa, vaan sellaisia realistisia kuvia.

Mulla lukee ilmoituksessa vartalotyypin kohdalla "keskiverto", vaikka voisin sanoa kyllä, että urheilullinen. Treenaan useita tunteja viikossa ja olen lihaksikas. Silti ennemmin laitan ilmoituksessa vähän alakanttiin kaiken. Olen ennemmin positiivinen yllätys sitten.

Mulle ei naisen koolla ole niin väliä. Saa olla lyhyt tai pitkä. Saa olla pieni ja siro ja myös ylipainoinen. Tukeva nainen käy, mutta joku raja tässäkin. Mä joskus juttelin naisen kanssa, joka sanoi painavansa 77kg ja olevansa 170cm pitkä. Mun sisko on saman pituinen ja joskus käytiin salilla puntarilla ja painoi 77. Jotenkin siis ajattelin, että on kutakuinkin systerin kokoluokkaa.
No paikalle saapui sitten leidi, joka oli painanu 77 ehkä ala-asteella. Siis paino oli aivan varmasti yli 100kg, koska oli TODELLA TODELLA paljon isompi, kuin sisko.

Tarkoitin siis, EI pulleita, tukevia, vaan lihavia! Pullea ja tukevat ovat siis eri asia, kuin lihava. Tuosta suluista puuttui ei sana.

Naiset jotka EIVÄT ENÄÄ ole edes pulleita, tai tukevia vaan jo lihavan puolella.

Mitä mitä? Eikös sen lihavuuden eufemismi deitti-ilmoissa olekaan se täälläkin mainostettu "muodokas"?

Mä joskus juttelin naisen kanssa, joka sanoi painavansa 77kg ja olevansa 170cm pitkä. Mun sisko on saman pituinen ja joskus käytiin salilla puntarilla ja painoi 77. Jotenkin siis ajattelin, että on kutakuinkin systerin kokoluokkaa.
No paikalle saapui sitten leidi, joka oli painanu 77 ehkä ala-asteella. Siis paino oli aivan varmasti yli 100kg, koska oli TODELLA TODELLA paljon isompi, kuin sisko.

Jospa se ilmoitus ei ollut enää ihan tuore... :confused:

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27928118:
Mitä mitä? Eikös sen lihavuuden eufemismi deitti-ilmoissa olekaan se täälläkin mainostettu "muodokas"?

Muodokas voi olla, vaikka olisikin vähä ylipainoa. Mutta monet tonnikeijut mainostavat itseään "ihanan muodokas, naisellinen" ja plääplää lässytylässyti ja sitten paikalle marssii joku, jonka vy on yli 120cm ja sen sijaan tissit pienet ja roikkuvat.

Todella!

Miehellä "miehekäs" "roteva" ja "raamikas" ja samoin naisella "naisellisen pyöreä", "muodokas" ja "rintava" usein kuvaavat sitä, että ilmoituksen laittaja on vähintään ylipainoinen useimmiten jopa rehellisen lihava.

Naisellisuus ei ole koosta kiinni. Ellei nyt siis jossakin aivan totaalisessa ääripäässä liikuta. Naisellisuus on enemmänkin olemus, pukeutumistyyli, käytös, hiukset jnejne..
Muodokkuus tarkoittaa ainakin mulle yleensä suht isoja rintoja. Monilla ylipainoisilla ei ole isot rinnat ja silti ovat muodokkaita ja muodokkuus on lähinnä vatsan kohdalla.
Mun puolesta nainen saa olla kookas ja mahaakin saa olla, mutta raja toki tulee vastaan jossakin.

Yleensä näillä hieman tukevilla, pulleilla jne on huonompi itsetunto, kuin totaaliläskeillä. Jos nainen on rakenteeltaan roteva, mutta muuten ihan sopusuhtainen tai jos on vähän ylipainoa ja pehmeyttä, se ei moniakaan miehiä haittaa. Näillä naisilla olisi ihan täydelliset tsäänssit moneen mieheen ja monesti nämä naiset pitävät itseään todellisuutta isompina..

Sitten ku aletaan liikkua lähemmä sataa kiloa ja sen yli, niin nämä naiset sitten pitävät itseään taas todellisuutta pienempänä ja tuntuvat omaavan paremman itsetunnon. Moni yli satakiloinen pitää itseään niin ihanan naisellisena ja muodokkaana jne...

Eikä koske kaikkia tietenkään.

Sanoissa ylipäätään on se ongelma, että ne tarkoittavat eri ihmisille eri asioita.

Minä sanoisin itseäni rehellisesti lihavaksi, mieheni mielestä olen korkeintaankin pyöreä ja yksi ystävä ei ymmärrä ollenkaan miksi ihmeessä minun pitäisi laihduttaa. Tiedä sitten kenen kohdalla on kyse vain hienotunteisuudesta, mutta pointti lienee selvä :)

Urheilullinen, tukeva, sopusuhtainen jne. eivät ole kaikille sama. Esimerkiksi nyt tuo 77kg - sama paino voi näyttää eri mallisessa kropassa aivan erilaiselta. Se riippuu mihin se paino on kertynyt. Toinen 77 kiloinen näyttää normaalilta, toinen reippaasti lihavalta.

Sitä kyllä minäkään en ymmärrä, että mihin pyrkii se ihminen, joka deitti-ilmoituksessa sanoo olevansa sporttinen, jos tietää todellisuudessa olevansa täysi sohvaperuna. Parastahan se olisi niin, että kaksi urheilullista löytäisivät toisensa ja tustuttuaan paljastuisivat kumpikin sohvaperunoiksi :D

Kävin hiljattain treffeillä miehen kanssa, joka oli ilmoituksessaan kertonut olevansa 187 cm, raamikas ja urheilullinen. Profiili oli kiva, vaihdettiin kuvia, sekä kasvo- että kokovartalo, ihan ok näköinen kaveri kysymyksessä. Ei juteltu sen enempää, koska miehen mielestä vain kasvokkain voi ratkaista sen löytyykö kemiaa.

Treffipaikalle saavuttuani minua lähestyi silmämääräisesti arvioiden 170-senttinen ruipelo, joka tervehti iloisesti. Olin todella hämmentynyt, koska kyseessä ei ollut kuvissa esiintynyt mies, ei edes samanoloinen. Mies alkoi esitelmöiden paasata siitä, kuinka pituudesta kiinnostuneet naiset ovat pinnallisia tyhjäpäitä. Hän oli kuulemma poiminut kuvat jonkun toisen miehen ilmoituksesta, koska ne olivat ihan riittävän samannäköisiä kuin hän, ja niistä sai hyvän kuvan hänen ulkonäkönsä "tasosta".

Juu eipä tullut romanssia siitä.

[QUOTE="Siis";27928246]Kävin hiljattain treffeillä miehen kanssa, joka oli ilmoituksessaan kertonut olevansa 187 cm, raamikas ja urheilullinen. Profiili oli kiva, vaihdettiin kuvia, sekä kasvo- että kokovartalo, ihan ok näköinen kaveri kysymyksessä. Ei juteltu sen enempää, koska miehen mielestä vain kasvokkain voi ratkaista sen löytyykö kemiaa.

Treffipaikalle saavuttuani minua lähestyi silmämääräisesti arvioiden 170-senttinen ruipelo, joka tervehti iloisesti. Olin todella hämmentynyt, koska kyseessä ei ollut kuvissa esiintynyt mies, ei edes samanoloinen. Mies alkoi esitelmöiden paasata siitä, kuinka pituudesta kiinnostuneet naiset ovat pinnallisia tyhjäpäitä. Hän oli kuulemma poiminut kuvat jonkun toisen miehen ilmoituksesta, koska ne olivat ihan riittävän samannäköisiä kuin hän, ja niistä sai hyvän kuvan hänen ulkonäkönsä "tasosta".

Juu eipä tullut romanssia siitä.[/QUOTE]

Kumpi tuossa oli se pahempi juttu, se valehtelu vai se se, että mies oli "170-senttinen ruipelo"? Tarkoitan, että olisitko alun alkaenkaan mennyt niille treffeille, mikäli mies olisi ollut rehellinen kokonsa suhteen? Ellet olisi, niin ei kannata sitten ihmetellä sitä, miksi jotkut (monet? kaikki?) kaunistelevat niitä ilmoitustensa tietoja. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27928270:
Kumpi tuossa oli se pahempi juttu, se valehtelu vai se se, että mies oli "170-senttinen ruipelo"? Tarkoitan, että olisitko alun alkaenkaan mennyt niille treffeille, mikäli mies olisi ollut rehellinen kokonsa suhteen? Ellet olisi, niin ei kannata sitten ihmetellä sitä, miksi jotkut (monet? kaikki?) kaunistelevat niitä ilmoitustensa tietoja. :)
Olisin voinut mennä treffeille kaverin kanssa, jos olisin tiennyt olevani hänen kanssaan ulos menossa. Olen esimerkiksi itse todella lyhyt (152 cm), joten tuo pituuden valehtelu oli minulle täysin samantekevää. Minusta miehen ei tarvitse olla mitenkään erityisen raamikas, koska olen itse pienikokoinen.

Kaveri oli valehdellut pituutensa ja ulkoisen olemuksensa täysin, jopa laittanut täysin eri henkilön kuvan. Emme olleet jutelleet etukäteen juurikaan viesteillä, joten ainoat tietoni hänestä olivat profiili, kuvat, ja pari lyhyttä viestiä. Kun nuo jo sisälsivät huomattavan määrän valehtelua, mikä syy minulla oli olettaa että siinä lopussakaan ei ollut valhetta ja kaunistelua mukana? Tai missään mitä hän kertoo?? Minä sentään olin ollut rehellinen ja lähettänyt ihan omat kuvani ventovieraalle. Hänellä ei siihen rohkeutta ollut.

Ja mikä hiton idea hänelläkään oli sitten lähettää ventovieraan miehen kuvat, jos kuitenkin näen hänet heti treffeillä? Jos kerran olisin henkilö joka ei innostuisi treffeistä jos näkisin hänen oikean kuvansa, mitä hyötyä minut olisi huijata ulos, kun silloin oikea ulkonäkö heti selviää? Tuo valehtelu on jo niin häiriintynyttä että se yksinään on niin iso turn off, ettei sellaista Don Juania olekaan joka tuosta olisi vielä saanut mukavat treffit aikaan.

Oikeasti riippuu sitä, MIKSI ilmoituksen on laittanut kannattaako kuvaansa esittä/niitä kysellä.

Jos haluaa vain panon on ulkonäkö oleellinen.
Jos taas pidemmän suhteen, ei sillä liene paskan väliä? Tai jos on, on kai paras todeta kuuluvansa ulkönäkökeskeisiin ihmisiin :D

Mutta valehtelu, se, se on aina väärin!

[QUOTE="vieras";27928030]Varmaan jotain tällaista on ajatuksissa.

Kääntöpuoli on se että suuri osa deittipalvelun ihmisistä on korkeintaan ihan tavallisen näköisiä. Miten sitten teet ilmoitukse jossa

"tavallisen näköinen, maantienruskeilla hiuksilla, hiukan pyöreä 36 v kahden lapsen äiti etsii mukavaa miestä"

Mitä luulette ketä tuohon vastaa? Todella epätoivoisia tapauksia, jotka kuvittelevat olevansa Jumalan lahja naisille.[/QUOTE]

Kyllä tuollainen ilmoitus voisi kiinnittää minun huomioni, jos minulla olisi haku päällä, mutta kai minä sitten olen epätoivoinen tapaus.

Itse voisin ilmoittaa jotain "Minulla on penkkiurheilullinen vartalo ja nostan yli sata kiloa sohvalta."

[QUOTE="ira";27928357]Oikeasti riippuu sitä, MIKSI ilmoituksen on laittanut kannattaako kuvaansa esittä/niitä kysellä.

Jos haluaa vain panon on ulkonäkö oleellinen.
Jos taas pidemmän suhteen, ei sillä liene paskan väliä? Tai jos on, on kai paras todeta kuuluvansa ulkönäkökeskeisiin ihmisiin :D

Mutta valehtelu, se, se on aina väärin![/QUOTE]
Valehtelu on aina väärin. Siksi sinunkin kannattaisi myöntää valehtelevasi siinä, etteikö pitkässä suhteessa toisen ulkonäöllä olisi "paskankaan väliä". Se, että jollain asialla on väliä, ei tarkoita että se on keskeisin asia, kuten vaikkapa ulkonäkö ulkonäkökeskeisille.

Yhteistyössä