Eikai ääneni oikeasti kuulosta samalta kuin videolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hävettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hävettää

Vieras
Ääneni kuulostaa mielestäni muutekin tyhmältä. Niin, kun videoin ääntäni puhelimella (Nokia lumia 520) ääneni kuulostaa niin tyhmältä ja kimeältä, että kun ajattalen että olen puhunut tuolla äänellä, jokapaikassa voisin vajota maanalle häpeästä. Myöskin, kun olen hermostunut ääneni on jostain syystä hyvin kimeä ja hiljainen, en niikun saa kovaa vaikka yritän. Mistähän tuo johtuu? Eikait ääneni kuulosta samalta muiden mielestä kuin videolla minsta?

No voi. Oma ääni kuullostaa omiin korviin ihan erilaiselta kuin muut sen kuulee. Eli jos äänentoisto laitteessa hyvä, niin äänesi kuullostaa just siltä muiden korviin. Oma ääni kaikuu osittain luita pitkin, joten sen takia se omissa korvissa kuullostaa erilaiselta.
Ihan samaa kaikki muutkin on sanonut, että oma ääni kuullostaa kauhealta.

Minä myös järkytyin, kun kuulin oman ääneni miehen kuvaamasta videosta. En tunnistanut ollenkaan. En näkynyt kuvassa, mutta puhuin taustalla ja ihmettelin kovasti että kuka ihme meillä on ollut kylässä, kun mies on kuvannut lasten leikkejä. Voi taivas kun ymmärsin sitten siitä asian aiheesta, että minä puhun. Puhuin tosi hitaasti ja ääni aivan outo. Apua sentään :D

Yhteistyössä