Eikä!! Siis päiväkoti on juhannusaattona kiinni!!

  • Viestiketjun aloittaja voi vee
  • Ensimmäinen viesti
Hirvee haloo että tietysti on kiinni, no mites sama väki voi vunkua että busseja pitää mennä kokoajan, kaupat olla auki 24/7, leipomon painettava 24/7 ja elintarvike alankin 24/7 ja ainiin hinnat ei saa nousta kustannuksiin vedoten.
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Juhannusaatto on pyhäpäivä. Hoitakaa itse lapsenne!
Miten tyhmiä ihmiset oikeesti on?!?!?
hoitakaa itse isovanhempanne ja sairaat omaisenne? älkää käyttäkö julkisia tai ajako taksilla!
Kai nyt ihmiset tajuaa että kaikki päiväkodit ei ole auki 24/7?
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Juhannusaatto on pyhäpäivä. Hoitakaa itse lapsenne!
Miten tyhmiä ihmiset oikeesti on?!?!?
hoitakaa itse isovanhempanne ja sairaat omaisenne? älkää käyttäkö julkisia tai ajako taksilla!
Miten noi nyt liittyy pyhäpäiviin?

Ja muuten, esim. julkinen bussiliikenne vähentää vuoroja arkipyhäisin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Hirvee haloo että tietysti on kiinni, no mites sama väki voi vunkua että busseja pitää mennä kokoajan, kaupat olla auki 24/7, leipomon painettava 24/7 ja elintarvike alankin 24/7 ja ainiin hinnat ei saa nousta kustannuksiin vedoten.
No se "tietysti ne on kiinni" johtuu varmaan siitä, että päiväkotien tiedetään olevan kiinni yleensä lauantaisinkin, vaikka kaupat on auki, bussit kulkee jne. Juhannusaatto on ollut yleinen vapaapäivä jo vuosikymmeniä ja päiväkodit olleet juhannusaattona kiinni. Kuten ovat kiinni lauantaisinkin. Ei tämän pitäisi mikään uusi asia olla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Hirvee haloo että tietysti on kiinni, no mites sama väki voi vunkua että busseja pitää mennä kokoajan, kaupat olla auki 24/7, leipomon painettava 24/7 ja elintarvike alankin 24/7 ja ainiin hinnat ei saa nousta kustannuksiin vedoten.
Itse en ainakaan ole vaatimassa että kaupat tai mikään muukaan olisi auki 24/7, koska kaupassa ehtii kyllä käydä nykyisten auikiolojen puitteissa. Mutta koska suuri osa työtä tekevistä on lomalla juhannusaattona niin miksi päiväkotien tulisi olla silloin auki?

Vuorotyötä tekeviien lapsille se hoitopaikka tulisi järjestää, sitä varten on olemassa vuoropäiväkodit ja sellaiseen olisi varmasti kannattanut lapselle paikkaa hakea jos työskentelee esim kaupassa tai sairaaalassa, koska todennäköissesti työaikaa tulee muulloinkin normipäiväkodin aukioloaikojen (6-17) ulkopuolelle eli hoitoa lapselle tarvinnee siellä muulloinkin kuin juhannusaattona.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Juhannusaatto on pyhäpäivä. Hoitakaa itse lapsenne!
Miten tyhmiä ihmiset oikeesti on?!?!?
hoitakaa itse isovanhempanne ja sairaat omaisenne? älkää käyttäkö julkisia tai ajako taksilla!
Jos olet hoitotyössä, ajat taksia tai bussia niin sinulla on varmaankin töitä muulloinkin kuin arkisin eli hae lapselle hoitopaikkaa vuoropäiväkodista, siellä hoitoa saa myös juhannusaattona. Normipäiväkodit on silloin kiinni koska suurin osa vanhemmista vapaalla juhannus- ja jouluaattona kuten myös lauantaisin ja sunnuntaisin, vaikka kaupat silloin auki onkin.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Hirvee haloo että tietysti on kiinni, no mites sama väki voi vunkua että busseja pitää mennä kokoajan, kaupat olla auki 24/7, leipomon painettava 24/7 ja elintarvike alankin 24/7 ja ainiin hinnat ei saa nousta kustannuksiin vedoten.
No se "tietysti ne on kiinni" johtuu varmaan siitä, että päiväkotien tiedetään olevan kiinni yleensä lauantaisinkin, vaikka kaupat on auki, bussit kulkee jne. Juhannusaatto on ollut yleinen vapaapäivä jo vuosikymmeniä ja päiväkodit olleet juhannusaattona kiinni. Kuten ovat kiinni lauantaisinkin. Ei tämän pitäisi mikään uusi asia olla.
Mulle oli kyllä uusi asia siihen asti kun oma lapsi oli hoidontarpeessa juhannusaattona. Kaikki tuntui olevan töissä mut päiväkoti oli silti kiinni. Enkä ole edes mikään vuotoyöläinen. Sen jälkeen kun omalle kohdalle osui tuo hoidontarve, seuraavana vuonna jo tiedostin asian. Ei sitä tule montaakaan asiaa mietittyä ennen kun se osuu omalle kohdalle.
 
Nalletar
Tuo on kyllä hankalaa jos ei vuorohoitokaan ole auki! Meillä tietääkseni on, en kyllä ole paremmin vielä perehtynyt. Itse olen sairaanhoitaja ja mies välillä reissutyössä ja työajat on muulloinkin kun virka-aikana. Johonkin ne lapset on työn ajaksi pistettävä. Ei voi oikein hoitopaikoissa potilaille sanoa, että sori juhannuksen olette ilman apua...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Tuo on kyllä hankalaa jos ei vuorohoitokaan ole auki! Meillä tietääkseni on, en kyllä ole paremmin vielä perehtynyt. Itse olen sairaanhoitaja ja mies välillä reissutyössä ja työajat on muulloinkin kun virka-aikana. Johonkin ne lapset on työn ajaksi pistettävä. Ei voi oikein hoitopaikoissa potilaille sanoa, että sori juhannuksen olette ilman apua...
Meidän kunnassa ainakin vuoropäiväkodit auki myös juhannusaattona, kuten joulunakin. Hoitoa toki niissäkin vain niille lapsille, joiden molemmat vanhemmat ko aikana töissä.

 
Noin niinkuin ihan mietintänä että miksi ihmeessä valtaosa tarhoista on näitä "virka-aika" tarhoja kun ei ole kohta kun Kela ja sosiaalitoimisto jossa työajat on "virka-ajat" . Tuntuu että enemmistön tarve on jotain muuta kun valtaosa tarjoaa!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle oli kyllä uusi asia siihen asti kun oma lapsi oli hoidontarpeessa juhannusaattona. Kaikki tuntui olevan töissä mut päiväkoti oli silti kiinni. Enkä ole edes mikään vuotoyöläinen. Sen jälkeen kun omalle kohdalle osui tuo hoidontarve, seuraavana vuonna jo tiedostin asian. Ei sitä tule montaakaan asiaa mietittyä ennen kun se osuu omalle kohdalle.
Mä luulen, että tähän ketjuun vastanneista aika moni on jo sen ekan kertansa kohdannut ja siten tietää, että päiväkoti ei ole juhannusaattona auki. Siksi tulee sanottua, että "tottakai päiväkoti on kiinni". Se, joka kohtaa asian ekaa kertaa, on toki hetken ymmällään. Mutta kun selviää, että juhannusaattona päiväkodit on olleet kiinni iät ja ajat, niin sen jälkeen ei enää ylläty :)
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Tuo on kyllä hankalaa jos ei vuorohoitokaan ole auki! Meillä tietääkseni on, en kyllä ole paremmin vielä perehtynyt. Itse olen sairaanhoitaja ja mies välillä reissutyössä ja työajat on muulloinkin kun virka-aikana. Johonkin ne lapset on työn ajaksi pistettävä. Ei voi oikein hoitopaikoissa potilaille sanoa, että sori juhannuksen olette ilman apua...
Meidän kunnassa ainakin vuoropäiväkodit auki myös juhannusaattona, kuten joulunakin. Hoitoa toki niissäkin vain niille lapsille, joiden molemmat vanhemmat ko aikana töissä.
Missäs moinen vuorohoito on? Minä en löytänyt netistäkään semmoista... Eikä viidessä eri kunnassa jossa olen ollut töissä ole semmoista ollut...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Onko teillä viikonloppu/pyhä hoitoa yleensä? Käsittääkseni ei tarvitse järjestää korvaava hoitoa, jos on muuten arkihoitoa. Juhannusaatto kun palkallinen vapaa. Jos vuorohoitoa/ viikonloppuhoitoa muutenkin, niin silloin kyllä pitäis korvaava hoito järjestää kaiken järjen mukaan.
JUST NÄIN!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Noin niinkuin ihan mietintänä että miksi ihmeessä valtaosa tarhoista on näitä "virka-aika" tarhoja kun ei ole kohta kun Kela ja sosiaalitoimisto jossa työajat on "virka-ajat" . Tuntuu että enemmistön tarve on jotain muuta kun valtaosa tarjoaa!
Toi on sitten jo ihan toinen asia. Luonnollisesti tarvitaan lisää vuoropäiväkoteja, kun ihmisten työ muuttuu vuorotyöksi.

 
Niisku
Meillä lapset vuorohoitokodissa, joka on kiinni juhannusaatosta maanantaiaamuun. Joten myös päiväkodit, jotka normaalisti auki 24/ voivat olla kiinni. Onko täällä tosiaan sellaisia typeryksiä, jotka olettavat, että kaikki on juhannusaattona vapaalla kotona lastensa kanssa?!! Nähkääs, kun esim. hoitoalalla asiakkaat/potilaat on hoidettava juhannuksena, vai muutako kuvittelitte? Päiväkodin olisi pitänyt ilmoittaa siitä ajoissa ja hoitopaikka esim. toisessa päiväkodissa pitäisi järjestyä. Tsemiä!
 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja ei korvaavaakaan:
edes vurohoito ei ole auki juhannusaattona, jouluaattona eikä joulupäivänä.

Päiväkodit ovat AINA olleet tuolloin kiinni.
Huono juttu. Jos on vaikkapa yksinhuoltaja josutamattomassa työpaikassa ilman lapsenhoito apua. Joku paikka saisi kyllä olla. Tietenkin vain niille jolla ei muuta vaihtoehtoa ole (meillä ainakin vuorohoitoon on muutenkin tarkat kriteerit). Eihän muutkaan hoitopaikat hoitoalalla voi mennä juhlapyhiksi kiinni, miten ihmeessä vuorohoito...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Tuo on kyllä hankalaa jos ei vuorohoitokaan ole auki! Meillä tietääkseni on, en kyllä ole paremmin vielä perehtynyt. Itse olen sairaanhoitaja ja mies välillä reissutyössä ja työajat on muulloinkin kun virka-aikana. Johonkin ne lapset on työn ajaksi pistettävä. Ei voi oikein hoitopaikoissa potilaille sanoa, että sori juhannuksen olette ilman apua...
Meidän kunnassa ainakin vuoropäiväkodit auki myös juhannusaattona, kuten joulunakin. Hoitoa toki niissäkin vain niille lapsille, joiden molemmat vanhemmat ko aikana töissä.
Missäs moinen vuorohoito on? Minä en löytänyt netistäkään semmoista... Eikä viidessä eri kunnassa jossa olen ollut töissä ole semmoista ollut...
Vuorohoito on tarkoitettu vuorotyötä tekevien vanhempien lapsille, joko ympärivuorokautisessa tai iltapainoitteisessa päiväkodissa (auki esim 6-22) sekä viikonloppuisin tapahtuva kunnallista päivähoitoa.

Jos sinulla on sellaiseen tarv oman ja puolison vuorotyön takia niin sitä voit kunnan päivähoitotoimistosta kysyä. Mutta ainakin meidän kunnassa vaatimus on, että molemmat vanhemmat tekevät vuorotyötä ja ovat samaan aikaan työssä paikan saamiseksi eli jos toinen tekee vuorotyötä vaikkapa kaupan kassalla ja toinen on ma-pe töissä 9-17 niin sitä paikkaa ei saa koska katsotaan että hoito onnistuu normipäiväkodissa.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika jälkijunassa tulee tuo päivähoitopalvelu. Melkein joka alalla tehdään jo työtä vuoroissa, teetetään ylitöitä ja ollaan pyhinä töissä.
Näin justiinsa. Ja sit täällä ne 8-16 arkityöläiset valittaa, kun ihmiset ei tajua, että pk on kiinni. Ja nää samat arkityöläiset käy kaupassa muulloin kuin 8-16, yrittää varata kampaajat sun muut jutut joko lauantaille tai tän 8-16 ulkopuolelle. Ja sit ihmetellään, että miksi muut valittaa päivähoidosta, kun en minäkään sitä siihen aikaan tarvitse...

No toisille on annettu enemmän kuin toisille :D

Ja itse olen tosiaan 8-16 työssä, mutta kavereita on niin sairaanhoitajana, raflatyöläisenä kuin kaupoissakin (esim. sunnuntaiaukiolot ympäri vuoden nykyään).

Mä oikeesti mietin tossa, kun se elintarvikealan lakko oli, että kuinkahan kauan menee, kun päiväkoditkin rupee oleen 24/7 auki... Lähes joka alalla on nykyään vuorotöitä ja vuorohoitoa on tarjolla liian suppeasti lähes joka kaupungissa.
 

Yhteistyössä