Eiii laitokseen!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kiitos laitokselle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kiitos laitokselle

Vieras
Voiko 17-vuotiaan ottaa vasten tahtoisesti huostaan? Tilanne on niin, että en päässy minnekään kouluun, eikä ole mitään tekemistä. Äiti on menettäny hermonsa, kun kuulemma en ikinä tee kotona mitään yms. Nyt se on koko elo-syyskuun ajan sanonu, että joudut muualle asumaan, koska oot niin kauhea.
Mä en halua enää minnekään laitokseen. Ja se kuulemma hävittäis mun maailman rakkaimmat eläimeni, joita mä rakastan yli kaiken, mutta se ei, koska se vihaa niitä, niinku muakin. Uskooko sossut enemmän nuorta vai hänen vanhempaansa? Kerran se raivos ja sano, että soitan sossulle, ja sanon, että sinä ryyppäät ja poltat tupakkaa, niin ne vie sut kauas. Mä en ole IKINÄ koskenu tupakkaan ja siiderii juonu, kun isosisko sen osti äitin pyynnöstä. Ja se viel väittää, etten tee kotona mitään, vaikka viimeset 3päivää hoidin tätitettäviä.
Mä en haluu joutuu minnekään laitokseen, mua on niissä niin useasti pahoinpidelty, vaikka viranomaiset(sossut, poliisit) eivät mua uskoneetkaan. Jos mä joutuisin laitokseen, niin se tarkottais sitä, etten näkis tätitettäviä(3) moneen kuukauteen. Ja ne on niin pieniä, ettei ne enää välttämättä esim. 2kk päästä muistas ees tätiään. :( Samoin kävi nimittäin edellisessä paikassa, että näin tätitettävääni 2,5kk päästä. Se olis ihan kauheeta, enkä tiiä miten kestäisin sitä.

Ja äitin mielestä en kykene asumaan omillaan, asun vielä äitin ja siskon kanssa, mut tää on aika p**stä! Joka päivä ne valittaa joka asiasta. Kuulemma pitäs olla joku tukihenkilö, joka kävis joka päivä kyyläämässä tms.

Jos hommaat työn ja asunnon, voit asua ihan omillasi ja kun hoidat kaiken ok, niin ei äidilläs eikä sossulla oo mitään sanottavaa. Kyllä 17-vuotiaan voi huostata vaikka nuori ei haluaisi, mutta siihen pitää olla perusteet. Sä voit itse ottaa yhteyttä sossuun ja sanoa, että haluat pois äitisi luota. Kerrot tuon minkä tännekin niin kyllä ne tajuu, voivat auttaa hommaamaan sulle oman asunnon.

kyllä sä voit jo muuttaa omillesi, hae opintotukea ja asumistukea. yritä olla äitillesi oikein ystävällinen, älä huuda vaikka tekisi mieli, vaikka äitisi olisi oikea kammotus. Miltä kuulostaa, kun uhkailee tollaisia. Todella epäreilu äiti! Koeta kestää. Voit itsekin mennä sosiaalityöntekijän juttusille, katso netistä vaikka paikkakuntasi yhteystiedot ja laita viestiä tai mene käymään ihan siellä. tai paikallinen mielenterveystoimisto tms. siellä voisit jutella, äitisi ei oikein kohtele sinua hyvin..tekisi hyvää varmasti itsenäisyys, ja pidä itsestäsi hyvää huolta! arvosta itseäsi ja muita. koeta tulla toimeen mutta jos se ei ole mahdollista niin paras jos sinulla toimii itsesuojelu!!

Se vaan väittää, että et sinä pärjää tässä elämässä ja monesti sanonu, että et oo ihminen. Että erittäin mukavaa on elämä tuon kanssa. Ja jos kuulemma menen joku pv iskän luo, joka asuu eri kaupungissa, niin sen jälkeen en näe eläimiäni enää koskaan. Ei ne ole ennenkään niitä kunnolla hoitaneet, tai siis ruokkineet, mut ei oo kanille vaihtaneet vettä, eikä kissan ja kanin wc:tä puhdistaneet. Ja iskä ei tykkää että vien sinne kissani ja kanini mukanani. Tänään sanoin, että menen ens viikolla taas iskän luo ja otan eläimeni mukaani, vaikka iskä ei siitä tykkää, mut tykkää niistä enemmän ku tuo. Niin se sano, että saatat olla jo ens viikolla menemättä, koska saatat olla kouluja käymässä jossain. Oikeesti en tiiä mitä teen, jos jonnekin helvatan laitokseen joudun. Ne työntekijät ei ainakaan edellisessä paikassa ihmisiä ollut eikä varsinkaan nuoria kohdelleet ihmisinä.
Mä oon päättänyt mielessäni, että toi ei mun perheeseen kuulu. Siihen kuuluu vain osa noista ja mun lemmikit. Äitikii on nimittäin sanonu joskus, että sä et kuulu mun perheeseen. Tänäänkin käytin NOIDEN koiran pihalla ja mitä sai palkaks??? Vittuilua x 2. Mut nuo ei siltikään minun koiraani käytä ulkona.

Ihmettelen vaan, että sossut hoitaa mun asioita, vaikkei oo koskaan nähnytkään mua tai ees puhuneet mun kanssa puhelimessa. Ja erittäin huonoja kokemuksia ylipäätään noista sossuista, mitään hyvää ne ei oo koskaan saaneet aikaan, ainakaan mun kohdalla.

Voiko olla tottakaan?
Jos on niin et nähtävästi siinä sairaan äitisi vaikutuspiirissä eläessäsi tajua miten sairasta meno teillä siellä oikein onkaan.
Sinun pitää päästä pois sieltä ennen kuin sairastut itsekin.
Koska täytät 18? Minä ottaisin ekaksi yhteyttä sossuun, kertoisin rehellisesti siitä millaista kotona on ja millainen äiti on. Pyytäisin päästä johonkin nuorten tukiasuntoon, tällaisia on kyllä olemassa ja siellä saa turvallisesti harjoitella itsenäistymistä kun aikuiset katsovat vähän perään samalla.
Kohta olet täysi-ikäinen, voit lähteä kouluun ja elää tt-tuella ja opintotuella tai sitten etsiä töitä. Kaupungilta saat asunnon ensimmäisten joukossa kun olet koditon.

Koeta saada joku opiskelupaikka,otat reippaasti yhteyttä oppilaitoksiin,peruutuspaikkoja ja alkumetreillä lopettaneiden jäljiltä voisi löytyä tilaa,monilla oppilaitoksilla on nykyään asuntola tms jonne voisi päästä asumaan.Tsemppiä!

• Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
Jos mä olisin sä, menisin itse tekemään lastensuojeluilmoituksen itsestäni. Sitten sossu auttaa asunnon löytämisessä. Ei tossa iässä enää laitokseen laiteta, vaan ensisijaisesti tuetaan omille muuttoa.
Samalla saat tyukea koulun tai työn etsimiseen.

Tuota noin. Rakastat varmasti eläimiäsi paljon mutta olisiko aika antaa niille uusi koti ja laittaa elämäsi kuntoon.
Olet nuori ja ehkä siksi asetat eläimet ennen muita asioita!
Tärkeää olisi että muutat kotoa pois ja haet tukea aunnon hakemiseen.Mitä pärjäämiseen tulee niin pärjäät varmasti mikäli muistat maksaa vuokra, opiskella ja älä ainakaan haki lapsia vielä.
Hae opiskelija asuntoa, nuorisoasuntoa, varaa aika sosiaaliin ja pyydä apua tai yritä vapailta markkinoilta asuntoa.
Joissakin kouluissa on asuntola.

Mä kirjotin tähän äsken, mut tää paska kone ei näytä sitä. Lemmikeistäni ei ole mahdollista luopua, koska ne ovat perheeni. Mietin kokoajan, että mitä vois tehä, että pääsisin täältä pois asumasta.
Mun pitää kuulemma painua helvettiin, niin äiti sano. Tai no koko kesän sanonu samaa. Kun kysyn, että missä se on, niin se sanoo että siellä minne menet.
Keväällä täytän 18v. Sitä ennen pakko saaha asunto, koska joudun kadulle viim. sillon. Onneks toi menee yöks töihin, niin voi olla ihan rauhassa. Mä en oo ikinä kutsunut tätä taloa kodikseni, johtuu ehkä siitä, että noi muutti tänne, mä jäin edelliseen kaupunkiin laitokseen. Ne järjesti kaiken oman mielensä mukaan ja mä vaan tulin kuulemma pilaamaan niitten elämän kun pääsin laitoksesta tänne taloon. Voiks sitä ls-ilmotusta tehä muuten ku siel sossulassa? Tai niinku tulostaa netistä ja täyttää se, mut meillä ei toimi tulostin, niin pitäs saaha jotenkin muuten tehtyä. Ja en ees tiiä missä se ihme sossula on. Kun ei oo ees kavereita täällä yhtään, en oo koskaan täällä koulua käyny, niin en oo tutustunu nuoriinkaan.
Mä ja lelllipentu sisko 14 pelataan simssiä, niin äitiä se v*tuttaa erityisen paljon, koska kuulemma sen takia ei nettikään toimi ja se on kuulemma sama kun nukeilla tai barbeilla leikkis. Sen takia se sitä vihaa, kun ei ite osaa pelata.
Mun kissan se kuulemma viskaa samaan löytöeläinsuojaan, kun minne siskokii vei kissansa. Mut ehei, mun kissoista ei tule häkkieläimiä. Iskän luokse onneks kisuni pääsee turvaan, kun elämä täällä käy sietämättömäksi. Ja serkun luo kani. Ja isommat siskotkii käy aina lastensa kanssa täällä, niin äiti hermoo ja siskot hermoo ja kaikkee ja äiti vaan ihmettelee, että mikä teitä(siskoja) vaivaa.
En enää poistukaan täältä muuta kun käytän koirani 2krt/päivässä ulkona ja aina välillä käyn kaupassa ja kun tätitettävät on täällä, niin niitten kanssa käyn ulkona. Tuo teki sillon 7-8vuotta sitten jotain niin kauheeta, että siitä ei tiedä edes mun sisko-ja velipuolet. Piti keksiä selitys, miksi kyynärpää halkesi ja siihen tuli tikit. Mut kuulemma senkin ite tein. Mitäköhän sossut olis siitä sanoneet? Tosin en ollut ikinä sillon kuullutkaan mistään ls-laitoksista yms. Ja minun takia noitten rakki paskoo sisälle, kun en kuulemma käytä pihalla. Lellipentusiskolla on kävelykepit, kun on muka taas nilkka paskana, niin ei voi käyttää koiraa pihalla, vaikka käveli eilen koira puistoon sen kanssa.
Vois alkaa vähän valottaa asiaa vähän noille sukulaisillekin. Taian vkl:na jäähä enon luo, tosin sinne ei voi eläimiä viiä, paitsi kanin. Mut siellä sais olla rauhassa ja olis kanille kamujakin.

Tasan ei missään porvoossa asuta. :)
Voinko mä tässä tapauksessa mennä turvakotiin? Täällä asuminen kun ei ole kohta enää mahdollista. Omakin mielenterveys menee lopullisesti kun joutuu tuota kokoajan kuuntelemaan. Iskän luona ei pysty olemaan kun max. viikon kerrallaan, ku se polttaa tupakkaa sisällä ja kaikkee. Enkä voi olla siellä muutenkaan ilman lemmikeitäni pitkään.
Kun eikös ne sossut tai jotku vois jostain turvakodista käsin hommata asunnon? Kohta lähen tuonne pihalle ja nukun vaikka tuolla metässä lemmikeineni.
Kaikki 17-vuotiaat eivät vaan asu omillaan, varsinkaan ku ei oo koulupaikkaa.
Välillä aina tulee mieleen, että tekis jotain sellasta josta joutus esim poliisien kanssa tekemisiin niin ne ajais asiaa eteenpäin, niin pääsis ainakin täältä pois asumasta.

[QUOTE="diu";24560845]Juu, minä muutin 15-vuotiaana, liittyy aloitukseen...?[/QUOTE]

no tietysti siten että alaikäinenkin voi asua omillaan!!! minäkin asuin ensin 15v-16v ja sitten 17vuotiaana muutin lopullisesti pois kotoolta.

siten se liittyy

Tasan ei missään porvoossa asuta. :)
Voinko mä tässä tapauksessa mennä turvakotiin? Täällä asuminen kun ei ole kohta enää mahdollista. Omakin mielenterveys menee lopullisesti kun joutuu tuota kokoajan kuuntelemaan. Iskän luona ei pysty olemaan kun max. viikon kerrallaan, ku se polttaa tupakkaa sisällä ja kaikkee. Enkä voi olla siellä muutenkaan ilman lemmikeitäni pitkään.
Kun eikös ne sossut tai jotku vois jostain turvakodista käsin hommata asunnon? Kohta lähen tuonne pihalle ja nukun vaikka tuolla metässä lemmikeineni.
Kaikki 17-vuotiaat eivät vaan asu omillaan, varsinkaan ku ei oo koulupaikkaa.
Välillä aina tulee mieleen, että tekis jotain sellasta josta joutus esim poliisien kanssa tekemisiin niin ne ajais asiaa eteenpäin, niin pääsis ainakin täältä pois asumasta.

no monella on hankalaa vanhempiensa kanssa, sä voit muuttaa vähän omaa asennettasi, eihän siellä kotona tartte kauaa olla, osoita sä kypsyyttä mihin äitisi ei kykene

ensimmäisen viestin vielä uskoin, sitten alkoi mennä niin väritetyksi tarinaksi, että paljastuit provoksi. Shame, jollain voisi oikeasti olla tuollainen tilanne, mutta sulla ei.

ensimmäisen viestin vielä uskoin, sitten alkoi mennä niin väritetyksi tarinaksi, että paljastuit provoksi. Shame, jollain voisi oikeasti olla tuollainen tilanne, mutta sulla ei.

No sä voit luulla tätä provoks. Ihan vapaasti. Tämä kuitenkin on ihan totta joka sana. Tämä tilanne on tosi, ihan sama uskotko vai et. Ei se mikään uskon asia olekaan!!! ärsyttää tommoset.

Kun alaikäinen muuttaa omaan kämppään, siihen luullakseni tarttee vanhempien allekirjotuksen. Ja äiti kun sanoo että en olevinaan pärjää omillaan, niin siinäpä sitten sanot joillekin sossuille toista. Ei oo koskaan ne sossut nähny saati sitten puhunu mun kanssa, niin varmaan uskoo mitään, ainakaan jos äiti kerkee mennä puhumaan omia stoorejaan.

Voiko 17-vuotiaan ottaa vasten tahtoisesti huostaan? Tilanne on niin, että en päässy minnekään kouluun, eikä ole mitään tekemistä. Äiti on menettäny hermonsa, kun kuulemma en ikinä tee kotona mitään yms. Nyt se on koko elo-syyskuun ajan sanonu, että joudut muualle asumaan, koska oot niin kauhea.
Mä en halua enää minnekään laitokseen. Ja se kuulemma hävittäis mun maailman rakkaimmat eläimeni, joita mä rakastan yli kaiken, mutta se ei, koska se vihaa niitä, niinku muakin. Uskooko sossut enemmän nuorta vai hänen vanhempaansa? Kerran se raivos ja sano, että soitan sossulle, ja sanon, että sinä ryyppäät ja poltat tupakkaa, niin ne vie sut kauas. Mä en ole IKINÄ koskenu tupakkaan ja siiderii juonu, kun isosisko sen osti äitin pyynnöstä. Ja se viel väittää, etten tee kotona mitään, vaikka viimeset 3päivää hoidin tätitettäviä.
Mä en haluu joutuu minnekään laitokseen, mua on niissä niin useasti pahoinpidelty, vaikka viranomaiset(sossut, poliisit) eivät mua uskoneetkaan. Jos mä joutuisin laitokseen, niin se tarkottais sitä, etten näkis tätitettäviä(3) moneen kuukauteen. Ja ne on niin pieniä, ettei ne enää välttämättä esim. 2kk päästä muistas ees tätiään. :( Samoin kävi nimittäin edellisessä paikassa, että näin tätitettävääni 2,5kk päästä. Se olis ihan kauheeta, enkä tiiä miten kestäisin sitä.

Ja äitin mielestä en kykene asumaan omillaan, asun vielä äitin ja siskon kanssa, mut tää on aika p**stä! Joka päivä ne valittaa joka asiasta. Kuulemma pitäs olla joku tukihenkilö, joka kävis joka päivä kyyläämässä tms.

Paljonko oot vaille 18v?

No sä voit luulla tätä provoks. Ihan vapaasti. Tämä kuitenkin on ihan totta joka sana. Tämä tilanne on tosi, ihan sama uskotko vai et. Ei se mikään uskon asia olekaan!!! ärsyttää tommoset.

Kun alaikäinen muuttaa omaan kämppään, siihen luullakseni tarttee vanhempien allekirjotuksen. Ja äiti kun sanoo että en olevinaan pärjää omillaan, niin siinäpä sitten sanot joillekin sossuille toista. Ei oo koskaan ne sossut nähny saati sitten puhunu mun kanssa, niin varmaan uskoo mitään, ainakaan jos äiti kerkee mennä puhumaan omia stoorejaan.

Haluasin auttaa ja olen 39v nainen.