Eihän voi tulla raskaaksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noloa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos.Mut jos menkat ollut viikon sisällä tuosta yhdynnästä niin ei voi olla raskaana varmaankaan.Ja tiedän aina milloin mulla on ovulaatio kivut sitä luokkaa aina ja se ei todellakaan ole ollut nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja noloa:
muuten kun ovulaation aikana?Juu tiedän noloa mutta pakko kysyä..

Tyttöä tehdään aloittamala kaukana ovulaatiosta ja aina lähemmäksi.
Itse sain näin yhden tyttärern vaikka luulin hänenkin olevan poika kun meni niin lähelle ovulaatiota. Ehkä siellä oli näitä tyttäsiittiöitä odottamassa?

Kiitos.Mut jos menkat ollut viikon sisällä tuosta yhdynnästä niin ei voi olla raskaana varmaankaan.Ja tiedän aina milloin mulla on ovulaatio kivut sitä luokkaa aina ja se ei todellakaan ole ollut nyt.

Oletko kuullut sellaisesta kuin ehkäisy? Kannattaisi tutustua aiheeseen, niin ei tarvitsisi täällä tuollaisia teinikysymyksiä esittää. Tottakai voit olla raskaana, jos harrastat seksiä, etkä käytä ehkäisyä. Ei sellaisia ns varmoja päiviä olekaan. Tai on, mutta ei sitä tiedä koska ne on.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
ovulaatio ei todellakaan aina ole keskellä kiertoa. siittiöt saattaa elää 5kin päivää, joten en kyllä ajotuksen varaan laskisi..

ovulaatio EI ole keskellä kiertoa vaan 14vrk ENNEN kuukautisten alkua

ja siittiöt saattaa elää mitä tahansa 2-9vrk välillä riippuen olosuhteista emättimessä (ph-arvo yms.)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muuten kun ovulaation aikana?Juu tiedän noloa mutta pakko kysyä..

Tyttöä tehdään aloittamala kaukana ovulaatiosta ja aina lähemmäksi.
Itse sain näin yhden tyttärern vaikka luulin hänenkin olevan poika kun meni niin lähelle ovulaatiota. Ehkä siellä oli näitä tyttäsiittiöitä odottamassa?

Sori, enpä enää muistanut, siittiöthän tämän tyttären hedelmöittikin jo aikaisemmin kun viimeisen kerran olimme.
Noin oli aikoineen kaksplussan ohje ja aikaa pian 24v.

Ovis on keskimäärin 2vkoa ennen menkkoja, joten erittäin epätodennäköistä olisi että raskaaksi olisit ko. yhdynnästä tullu. Vaikka sillon ovis olisikin ollu, oviksen jälkeinen aika olisi jääny liian lyhyeksi että vois kiinnittyä.

Oletko kuullut sellaisesta kuin ehkäisy? Kannattaisi tutustua aiheeseen, niin ei tarvitsisi täällä tuollaisia teinikysymyksiä esittää. Tottakai voit olla raskaana, jos harrastat seksiä, etkä käytä ehkäisyä. Ei sellaisia ns varmoja päiviä olekaan. Tai on, mutta ei sitä tiedä koska ne on.

Kyllä niitä voi opetella tuntemaan :whistle:
Mutta ap:lle: olisi hyvin erikoista, jos olisit raskaana. Ovulaatio on yleensä n. 14vrk ennen menkkojen alkua, joten viikkoa ennen menkkoja munasolu ei olisi ollut enää hedelmöittymiskykyinen. Tietysti on asia erikseen, jos kyseessä on kiinnittymisvuoto (en tosin tiedä, milloin se tulee, jos tulee?) tai joku muu ihmeellinen ilmiö, niin sitten voit olla raskaana. Mutta arvelisin kumminkin, että et ole.

On ihan mahdollista ettet ole raskaana, mutta ei se mitenkään mahdotonta ole. Eikä erityisen epätodennäköistä edes. Jos kuukautiskierto on keskimäärin 28 pv, olisi ovulaatio keskimäärin 14 pv:n kohdalla kuukautisten alkamisesta. Eli jos kuukautiset loppuneet tasan viikko sitten ja kuukautiset kestävät viisi päivää, oltaisiin jo päivässä 13. Ja jos siittiöt elävät viisi päivää, niin... Noilla oletuksilla paljon tuon parempaa aikaa ei voisi yrittää raskautua.

Tunsin naisen, joka oli tullut raskaaksi kuukautisten AIKANA harrastetusta seksistä.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
ovulaatio ei todellakaan aina ole keskellä kiertoa. siittiöt saattaa elää 5kin päivää, joten en kyllä ajotuksen varaan laskisi..

ovulaatio EI ole keskellä kiertoa vaan 14vrk ENNEN kuukautisten alkua

ja siittiöt saattaa elää mitä tahansa 2-9vrk välillä riippuen olosuhteista emättimessä (ph-arvo yms.)

Ovulaatio tarkoittaa kuukautiskierron (yleensä) puolivälissä tapahtuvaa munasolun irtoamista munasarjasta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ovulaatio

---korjaus--
Ahaa, mä ymmärsin niin päin, että ap oli ollut yhdynnässä ja siitä viikon päästä oli alkaneet menkat. Jaa, jos onkin toisin päin, pitäis tietää tarkemmat päivät, kuukautiskierron pituus ja ne ovistuntemukset ennen kuin vois esittää arveluja...

Kiitos vinkistä mutta olen kuullut ja käytetty on ehkäisyä myös tuolla kerralla.Siinä vain kävi yksi juttu ja sitä mietin että ei kai voi olla raskaana.Tiedän että ei voi olla mutta pitää ja saa aina varmistaa.Sitä kun muka on oireita jo nyt.

Olen vahvasti sitä mieltä että vaikka kuinka tuntee kiertonsa yms. niin varmoja päiviä (että ei tulisi raskaaksi) EI ole. Elimistö ei ikinä toimi kellon tarkasti ja varmuudella aina samoin :)

Kiitos vinkistä mutta olen kuullut ja käytetty on ehkäisyä myös tuolla kerralla.Siinä vain kävi yksi juttu ja sitä mietin että ei kai voi olla raskaana.Tiedän että ei voi olla mutta pitää ja saa aina varmistaa.Sitä kun muka on oireita jo nyt.

Jos kävi "yksi juttu", niin jälkiehkäisy on olemassa.

Ovulaatio tarkoittaa kuukautiskierron (yleensä) puolivälissä tapahtuvaa munasolun irtoamista munasarjasta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ovulaatio

Ovulaatio tosiaan tapahtuu n. 14vrk ENNEN kuukautisia. Se, miksi sanotaan, että yleensä puolivälissä kiertoa, johtuu siitä, että esimerkkipuheissa kierron pituutena pidetään 28vrk. Silloinhan ovulaatio tosiaan tapahtuu puolessa välissä kiertoa. Jos kierto kuitenkin on vaikkapa 50 vrk pitkä, on aika oleellista tietää, että ovulaatioajankohta on sen n.14vrk ennen menkkoja eikä puolivälissä kiertoa!!!!

Yhteistyössä