Eihän kirpputorit oo enää mitään kirpputoreja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt

Vieras
Eilen kävin pyörimässä. Tulin yhden pöydän luo jossa paljon lasten vaatteita. No, hintoja tarkastellessani olin pyörtyä ja tajusin miksi kyseisessä pöydässä tosiaan oli niin paljon vaatteita. Eihän kukaan sen hintaisena osta käytettyjä vaatteita! Alla muutama esimerkki:

Reiman kypärämyssy 10€
Reimatec talvihaalari (kunto ok, mutta selvästi käytön jälkiä) 25€
Viking goretexit 25€ Kunto ok mutta oli nukkaa varsissa jne.
Cirafin mekko/tunika. Tää oli kaiken huippu, 3,5€ ja kunto minusta tyydyttävä. Nukkaa ja selkeitä keltaisia likatahroja rinnassa.
Muutkin tavalliset käyttövaatteet 2-10€

Ärsyttää, kun pitää pyytää noin paljon käytetyistä vaatteista. Ihan liian kallista. Ihan sama onko kuinka merkkituote niin silti!

Tää oli vaan tällanen purkautuminen.

Tuollaisia pöytiä näkee aina välillä, onneksi on vielä ns. normipöytiäkin. Huuto.netissä ja fb:n kirppareilla meno tosiaan alkaa olemaan jo aika hurjaa, ihan järkyttäviä summia pyydetää (ja kai saadaakin) käytetyistä vaatteista...

Meilläpäin on kans kirppishomma mennyt ihan höpöksi. Ei kehtaa enää edes usein käydä siellä :/ Hinnat on pilvissä. Joskus harvoin sattuu hyvä ja edullinen pöytä, mutta sellaista sattuu HARVOIN. :D
Yleensä jos menet käymään torstaina vaikka kirpparilla, niin useat pöydät notkuu vielä tavaraa. Perjantaina siis on pöytien vaihtopv. Itse varasin noin vuosi sitten pöydän ja hinnat pistin alhaisia, eipä tarttenut montaa vaatekpl takasi tuoda =) Sehän se kirpparimeininki vissiin alunperin olikin???

[QUOTE="vieras";23198108]juu, näin minäkin =) myyn itekin merkkivaatteita juuri pois, ja laitoin kyllä hintoja 2-10e ihan surutta, on småfolkia, metsolaa yms. =)[/QUOTE]

Niin, kun oliskin ollut kunnollisia merkkejä, mutta ei. Ja esim. tuo reiman kypärämyssy ei minusta missään nimessä vastannut 10€ kuntoa.

Itse eilen ihastelin melkein puhkikuluneita reimatecin toppahanskoja, 4.5€. Samassa pöydässä myös kivalla printillä t-paita, jossa useita tahroja edessä, hinta 5€. Minäkin maksan mielelläni laadukkaasta vaatteesta, mutta toisen roskia en törkeään hintaan kotiini huoli.

Taitaa olla joka kirppiksellä tuo sama "ongelma". Tässä pitäis lähteä noita tytön pieniä vaatteita myymään pois kaapeista ja aattelin niin pilkkahintaa myydä ettei vaan tarvii raahata kotiin takas montaa kappaletta. On sitä nähty puhkikuluneita esim h&m:n vaatteita samaan hintaan mitä kaupassa, ja ÄP-pakkauksen haalaria 20€ hintaan.

no ei mene edes halvalla, mulla on ollu myynnissä poikien lassietec toppapuku 3 kertaa käytetty hinta 7€ koko 110, ei oo kelvan viel 10 päiväs kellee, tyttöjen hello kittyä kokoa 74-80 20cent - 1euron ja mitään muuta ei oo hävinny ku yhet hellokitty farkut 74cm 1€ ja hellokitty tossit 50cent.. omia vaatteita on sitte mennykkii paremmin ja hinnat on ollu 50cent -1€

Kävin just itse myymässä kirpparilla, olin hinnoitellut selvästi halvemmaksi lastenvaatteeni, kuin vastaavat (tai identtiset) naapuripöydissä.

Olihan siellä järkkyjä hintoja, esim. kulahtanut H&M pipo, joka uutena maksaa jotain 3,95, oli 3 euroa..

Kieltämättä on ihan järkkyjä hintoja. Siinä vaiheessa kun alkaa olemaan hintaeroa esim. 50 senttiä käytetyllä ja uudella H&M:n lasten t-paidalla niin kyllä vaan käyn ennemmin sen uuden ostamassa.

Mikä on teistä kohtuullinen hinta lasten pienistä vaatteista? Itse olen menossa myymään pieniä vauvan vaatteita ja mietin hinnoittelua. Onko pitkähihaisesta paidasta (H&M ym) ok pyytää 1-1,5 euroa? Täälläpäin ei tuolla hinnalla saa muuta kuin niitä kulahtaneita ja likaisia vaatteita, joten uskoisin että tälle kirpparille olisi ihan ok hinta? En muuten tajua että miksi niitä tahroja ei voi pestä ennen myyntiä?? Paljon näkee likaisia vaatteita, joista ne liat lähtisi jopa rapsuttelemalla pois eli ei ole edes yritetty puhdistaa niitä.

Kyllä niitä kalliita pöytiä pitää usein ohitella kirpparilla. Monella kun tuntuu olevan tarkoitus mennä tienaamaan kirpparille. Itse kun myyn turhia pois niín tarkoitus on tosiaan saada kamaa nurkista vähemmäksi ja hinnat on sitten riittävän alhaiset. ja mulla on kyllä se periaate, että vaikka olis kuinka merkkituote niin jos se on käytetty ja siinä näkyy käytön jälki niin ei siitä voi pyytää kirpparilla sen enempää kuin muistakaan vaatteista. Näipä on meilläkin lähtenyt uuten kalliit merkkivaatteet kirppikselle ihan samoilla hinnoilla kuin markettivaatteetkin. Ostajan onnihan se on mutta mikä siinä.
huutonettejä ja vastaavia en suosi ihan sen takia että siellä meno on ihan hullua. huvikseni olen seuraillut ja laskeskellut, että ihmiset ostamisen huumassa huutaa vaatepaketeille hintaa enemmän kuin ne uutena maksaisi. Ja laadusta ei edes voi kuvien perusteella olla varma.

[QUOTE="vieras";23198108]juu, näin minäkin =) myyn itekin merkkivaatteita juuri pois, ja laitoin kyllä hintoja 2-10e ihan surutta, on småfolkia, metsolaa yms. =)[/QUOTE]

Ihan ok, jos ne on siistejä, mutta vasta näin kirppiksellä kyseisiä merkkejä sisältäneen pöydän, jonka vaatteet olivat haalistuneet ja nukkaisia. Ei kai kukaan niin tyhmä ole, että ostaa pelkän merkin vuoksi silkkaa p***aa?!

Minulle sanoi yks kirppariyrittäjä, että koko kirppis idea on kärsinyt, kun ihmisille tulee kauhea ahneus :/ Sanoi, että kun kirppis vaatteita sais kohtuu hinnalla 10sentistä - 2 euroon nyt esimerkiksi, niin kauppa kävis. Mutta kun hinnat vaan nousee, niin kellään ei mene mitään.
Tottahan toki korkeampiakin hintoja saa olla, mutta vaatteen on oltava kyllä priima kunnossa silloin!!
Pitäis siis aina vaatetta hinnoitellessa ajatella niin, että mitä minä olisin valmis maksamaan kyseisestä vaatekappaleesta kirpparilla. Itse laitan mahdollisimman halvalla menemään, saatua kaikki mitä saa, en halua samaa tavaraa ees taas kantaa!!

no ei mene edes halvalla, mulla on ollu myynnissä poikien lassietec toppapuku 3 kertaa käytetty hinta 7€ koko 110, ei oo kelvan viel 10 päiväs kellee, tyttöjen hello kittyä kokoa 74-80 20cent - 1euron ja mitään muuta ei oo hävinny ku yhet hellokitty farkut 74cm 1€ ja hellokitty tossit 50cent.. omia vaatteita on sitte mennykkii paremmin ja hinnat on ollu 50cent -1€

Mulle kyl kelpais tuo poikien toppahaalari kun sellasta olen metsästänyt kirpparilta. Täälläkin hintataso on todella korkea ja juuri viikonloppuna hämmästelin tahraisista vaatteista pyydettäviä hintoja.

Samaan olen minäkin törmännyt. Joskus tuntuu että jotkut ihmiset tuijottaa sitä vaatteen merkkiä ts. jostain kauhtuneista reimatecin haalareista pyydetään tolkuttomia summia ihan vaan kun se nyt sattuu olemaan reimatecia. Itse en juurikaan lapsille osta mitään merkkivaatteita, en edes ymmärrä/tiedä noita vaatemerkkejä. Itse möin tuossa vähän aikaa sitten lasten pieniä hiihtovälineitä (kahdet sukset siteineen ja sauvat sekä kolmet monot) yhteishintaan 45 euroo. Ihan olivat "markettikamaa" mutta muuten ihan ok kunnossa, toki jkn verran käytön jälkiä.

Vaikka mäkin toki pidän edukkaista löydöistä, niin en siltikään jaksa kiukutella kalliimmistakin hinnoista, sillä eipä ne vaatteet ihan maksutta siellä rekeillä roiku.

Viikon (6 myyntipäivää) paikkavuokra on 25€ ja myynnistä lähtee 5% provikka pois. Pöydän pystyttäminen, siivoaminen ja purkaminen tarkoittaa 4-5 edestakaista reissua tuona aikana, jolloin rahaa menee bensoihin noin 20€.

Jos myynti on vaikka sen 100€ ja siitä poistetaan 5% provikka, jää 95€. Tästä pois pöytävuokra, jolloin rahaa jää 70€. Tästä vielä bensat pois, jolloin käteen jää 50€.

Jos myyn 1€/vaate, niin myytyjä vaatteita pitää olla 100 kpl, jotta saan sen 50€ käteen...jos tuotteita on vain 75 kpl, käteen jää 25€.

Joillekin pääasia on eroon pääsy vaatteista ja se on ihan ok. Mutta ihan yhtä ok on munkin tapani, jolloin tarkoituksena on saada muutama ropo käteen jotka sitten sijoitan uusiin, niinikään kirppikseltä ostettuihin vaatteisiin.

Mä olen itse valmis maksamaan vaatteesta enemmän kuin euron, joten mä ihan hyvällä omalla tunnolla myyn vaatteita eteenpäinkin yli eurolla. Ja näemmä ne joillekin keplaa, kun aina niitä ihan kivasti kuitenkin menee.

Olen huomannut kanssa saman ilmiön, mutta onneksi vielä ainakin täältä meidän pienen paikkakunnan isolta kirpparilta tekee välillä mahtavia löytöjäkin.

Viime sunnuntaina oli yksi kaikkien aikojen parhaita päiviä löytöjen suhteen: Name It:n vk-puku (housut kuluneet, mutta takki tosi siisti, tosin aika paljon pidetty) 4e, yhden pöydän tyhjensin melkein kokonaan kun oli siistejä H&M vaatteita 0,20e/kpl, nokian kumpparit koko 21 (kuluneet mutta ehjät) 1e jne... Kaikekaikkiaan mukaan lähti muovikassillinen vaatetta tytölle, itselle hame ja huppari sekä miehelle pc-peli yhteensä 26e. Jäi kyllä hyvä mieli :)

Eilen viimeks kävin kirppareilla ja on hassua, kuinka esim reiman haalarista, josta molemmat polvet paikattu isoilla paikkauksilla, pyydetään 25 euroa!! Toisesta vähän vastaavassa kunnossa olevasta pyydettiin 20 euroa.....aika kiskontaa, mut onneks en oo niin tyhmä, että ostaisin.

Mulla oli just kirppispöytä neljä viikkoa. Täällä se maksaa 15e/viikko eli siihen meni 45e ja plus se että olen ravannut siistimässä sitä ja kuskannut lisää tavaraa. Olen kyllä pääasiassa koittanut käydä kauppareissuilla hoitamassa ne, mtuta välillä ajanut ihan vain senkin takia.

Myin yhteens noin 110e edestä eli siitä pois tuo 45e ja bensat. Tavaraa oli todella paljon ja kotiinkin jäi vietävää. Hinnat oli ihan pilkkahintoja ja ihmettelen ettei mennyt enempää.

Myymättä jäi iso pino tyttöjen 98-110 senttisiä housuja, farkkuja ja sammareita. Hinnat 0,50-1e ja taatusti hyviä ja nättejä. Samanhintaiia ja kokoisia paitoja jäi myös. Miesten M-L kokoisia Puman huippuhyväkuntoisia capreja, hinta 3e.

No pistän noi loput huutikseen ja saan niistä taatuti paremman hinnan, mutta ihmettelen vaan.

No kai niitä kalliita joku sitten ostaakin? SAmaa olen kyllä miettinyt.

Mutta toisaalta se kallis pöytävuokra kyllä hinaa hintoja ylöspäin. Itse ajattelin mennä kesätorille myymään tänä vuonna, niin säästyy pöytävuokralta.

Ei toi haalari minusta tuntunut miltään törkyhinnalta. Lähtöhinta vaatteessa on kuitenkin lähes 150euroa. 25e on 17% 150eurosta. Mulla on hyväkuntoisen vaatteen hinnoitteluprossa 25%. Siinä voi olla jotain pientä käytönjälkeä tuossa hinnassa. Miksi vaate ei saa maksaa yli 10euroa? Paitsi toki, jos se oli vauvamallinen, missä lähtöhinta on alhaisempi?

Itse myin 70eurolla talvipuvun, josta oli irronnut neppari (varaneppari saatavilla).

1-1.5euroa on minusta normihinta t-paidoista/perustrikoopaidoista. Just myin kasan sillä hinnalla. Merkkivaatteesta hinta minullakin on sitten isomp,i ~8e.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä