Eihän lasta saa tukistaa?

• Viestiketjun aloittaja kysynvaan
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä oon tukistanut ja tukistan vieraitakin lapsia, jos on ollut pakkotilanne. ja se pakkotilanne on ollut se, että mun koiraani on revitty turkista ja käyty potkimassa ja mikään puhe ei niille penikoille perille mennyt. Tajusivat vasta kun otin tukata kiinni että miltä se tuntuu. Toinen vaihtoehto olis ollut että koirani olisi opettanut tapoja, kun ei kerta niitten lasten vanhemmat siihen kykene.
koskepa mun lapsiin joskus niin mä näytän sulle mistä kana pissii!!!

kaikenlaisia... kurita omia mukuloitas mutta jätä muiden tenavat rauhaan!!!
:eek: |O Sinähän se sankari oot!! Tukistat vieraita lapsia! Tiedätkö mitä olis seurannu, jos tämä tieto olis menny näiden lasten vanhemmille, ja he ei olis pitäny siitä...? Mietitkö edes mahdollisia seuraamuksia ennen tukistamista?
Olisit sinä voinu koirasi kanssa lähtee pois (ulkotilanteessa) tai sulkea koiran toiseen huoneeseen (sisätilanteessa) pois lasten ulottuvilta.

seuraavan kerran kun ehkä joku teidän penskoistanne tulee MUN pihaan tai meille sisälle ja alkaa rääkätä tuota koiraa niin en eväänikään liikauta. se onkin sitten mukavaa huomata ettei enää edes lapsella ole tukkaa mistä nippaista, kun koira söi pään...
pitää perkele huoli että teidän ihanat lapsenne EIVÄT TULE TOISTEN PIHOILLE!!!
Täällä ei mennä toisten pihoihin tai koteihin ILMAN LUPAA. Oletko jutellut noiden lasten vanhempien kanssa asiasta??

jaha
Hankkikaa lapsillenne ja itsellenne ammattiapua, jos ette pärjää vanhingoittamatta lapsia. Fyysinen tai psyykkinen uhkailu ei ole ratkaisu!
Juu ei ole, sen näkee jo nyt nykyajan lapsista ja nuorista joilla ei ole mitään kuria, ei mitään käytöstapoja, ja joiden täytyy saada kaikki mulle heti!! Se voi kuule sinunkin kultasi olla hirviö jonkun jätkevämmän silmissä.

Lunatic
Hankkikaa lapsillenne ja itsellenne ammattiapua, jos ette pärjää vanhingoittamatta lapsia. Fyysinen tai psyykkinen uhkailu ei ole ratkaisu!
Kyllä se usein on.
Käytän uhkailua päivittäin. Jos ei tee kuten haluan, sanon ettei pukki tuo muumi-tietokonetta.

touhupeppu
minun mielestä ei kyllä ihan voi verrata aikuisen ja lapsen tukistamista, koska aikuisen tehtävä on kasvattaa lasta mutta ei muita aikuisia.

Vastaus kysymykseen, en ole tukistanut mutta jos ei asia muuten mene perille niin mieluummin tukistan kuin annan elää kuin siat pellossa.

Sanokaapa mitä sanotte, mutta minä käytän tukasta kiinni ottamista (en siis vedä, mutta pysäytän tilanteen tukasta kiinni ottamalla) jos sanomalla ei mene kiellot perille.
Meillä tytöt 2v8kk ja 1v4kk ja vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. Tytöt villitsee toinen toisiaan ja välillä otan tyttöjä tukkapäästä kiinni, mutta EN VEDÄ!
Kaikenmaailman nurkkaan ja jäähylle laittamiset on tässä talossa testattu, eikä niistä ole ollut apua.
Oon sitä mieltä, ettei lapsia saa satuttaa, mutta ei ne saa aikuisten silmillekkään hyppiä (niinkun tuttavaperheessä, jossa ei tukisteta tai muutakaan) ja tässä perheessä äiti jo hieman pelkää 5-vuotiasta poikaansa!

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä se usein on.
Käytän uhkailua päivittäin. Jos ei tee kuten haluan, sanon ettei pukki tuo muumi-tietokonetta.
Pystyisiks muuten oikeesti oleen antamatta sitä? B)

no just
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Kyllä sitä on muitakin ulokkeita vetää lapsi pois autotieltä kuin vaan hiukset. Kuten vaikka ottaa lasta KÄDESTÄ kiinni.
Ei niihin käsiin kuule aina ylety.
Aika erikoista ettei ylety ihmisen vartalossa jalkojen jälkeen toiseksi pisimpiin osiin, joita lapsella on vielä kaksin kappalein. mutta hiuksiin on helppo tarrata :whistle:

vieras
Edellleenkin väitän lapsen kurittaminen on kehitykselle erittäin vahingollista. Tästä aiheesta on paljon tutkittua tietoa. Perehtykää hyvät ihmiset! Todella surullista, jos joku uskoo kurituksella saavuttavan etuja (esim. hyvä käytös) lapselleen.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Kyllä se usein on.
Pystyisiks muuten oikeesti oleen antamatta sitä? B)
En, kun sen sitäpaitsi saa isotätiltään... :|

vieras
Kyllä oon tukistanut ja tukistan vieraitakin lapsia, jos on ollut pakkotilanne. ja se pakkotilanne on ollut se, että mun koiraani on revitty turkista ja käyty potkimassa ja mikään puhe ei niille penikoille perille mennyt. Tajusivat vasta kun otin tukata kiinni että miltä se tuntuu. Toinen vaihtoehto olis ollut että koirani olisi opettanut tapoja, kun ei kerta niitten lasten vanhemmat siihen kykene.

:eek: |O Sinähän se sankari oot!! Tukistat vieraita lapsia! Tiedätkö mitä olis seurannu, jos tämä tieto olis menny näiden lasten vanhemmille, ja he ei olis pitäny siitä...? Mietitkö edes mahdollisia seuraamuksia ennen tukistamista?
Olisit sinä voinu koirasi kanssa lähtee pois (ulkotilanteessa) tai sulkea koiran toiseen huoneeseen (sisätilanteessa) pois lasten ulottuvilta.

seuraavan kerran kun ehkä joku teidän penskoistanne tulee MUN pihaan tai meille sisälle ja alkaa rääkätä tuota koiraa niin en eväänikään liikauta. se onkin sitten mukavaa huomata ettei enää edes lapsella ole tukkaa mistä nippaista, kun koira söi pään...
jos sun koira syö pihaan tulevalta lapselta pään niin se koira on raivohullu ja pitää lopettaa.

ootko sä kasvattanu koiras samoilla opeilla kun ne naapurin (ja omat? ) lapset?

pitää perkele huoli että teidän ihanat lapsenne EIVÄT TULE TOISTEN PIHOILLE!!![/quote]

Täällä ei mennä toisten pihoihin tai koteihin ILMAN LUPAA. Oletko jutellut noiden lasten vanhempien kanssa asiasta??

[/quote]

No oon jutellu. Täällä maalla kun on kuulema ennenkin saanut leikkiä toisten pihoilla
:headwall: pyynnöistäni huolimatta meidän pihalle tullaan jatkuvasti ilman lupaa. Nyt tosin on saatu se aika hyvin lopetettua, kun saatiin rakennettua tarpeeksi korkea aita. silti joskus jos portti on jäänyt auki niin jo on naapurin penskat meidän pihassa ja jos ovi on auki niin saattavat tulla sisällekin. Ällöttävää!! Oon ihan v'ttuuntunut sekä niihin että niitten vanhempiin. Ihmeellistä porukkaa..

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja no just:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Kyllä sitä on muitakin ulokkeita vetää lapsi pois autotieltä kuin vaan hiukset. Kuten vaikka ottaa lasta KÄDESTÄ kiinni.
Ei niihin käsiin kuule aina ylety.
Aika erikoista ettei ylety ihmisen vartalossa jalkojen jälkeen toiseksi pisimpiin osiin, joita lapsella on vielä kaksin kappalein. mutta hiuksiin on helppo tarrata :whistle:
Mun lapsen kädet ainakin viuhtoo millon missäkin, mutta pää löytyy samasta paikasta. :)

jos sun koira syö pihaan tulevalta lapselta pään niin se koira on raivohullu ja pitää lopettaa.

ootko sä kasvattanu koiras samoilla opeilla kun ne naapurin (ja omat? ) lapset?
Ton koiran luonne on sellainen, et se juurikaan lapsista välitä. se sietää niitä kyllä, mutta jos sitä aletaan rääkkäämään niin kyllä siinä kärsivällisimmänkin koiran hermo voi pettää ja pahaa jälkeä syntyä.

touhupeppu
Edellleenkin väitän lapsen kurittaminen on kehitykselle erittäin vahingollista. Tästä aiheesta on paljon tutkittua tietoa. Perehtykää hyvät ihmiset! Todella surullista, jos joku uskoo kurituksella saavuttavan etuja (esim. hyvä käytös) lapselleen.
Entäs mikä on lopputulos jos et kurita mutta et saa muutenkaan kuria? Onko siitä tutkittua tietoa? Lapsia kun on enkeleitä ja jästipäitä ja siltä väliltä ja meitöä aikuisiakin erilaisia.

naksu
Erityisryhmissä työskennelleenä tiedän että varmasti pärjää ilman tukistuksia ja kurituksia ja jos ei niin sit on vanhemmassa vikaa ja ammattiavun tarve ilmeinen.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä