Eihän 2v lapsella voi millään olla koon 27 jalka eihän??

  • Viestiketjun aloittaja "nupsu"
  • Ensimmäinen viesti
"nupsu"
vaikka kuinka olis isojalkanen niin en usko.

mut aattelin että tuon lapsen kiva varmaan ulkoilla yli suurissa kengissä ( jos äitinsä häntä edes ikinä ulos vie)

mun 2v on 23 jalka. ja mun lapset on isojalkaisia
 
"Tiina"
[QUOTE="nupsu";25445338]vaikka kuinka olis isojalkanen niin en usko.

mut aattelin että tuon lapsen kiva varmaan ulkoilla yli suurissa kengissä ( jos äitinsä häntä edes ikinä ulos vie)

mun 2v on 23 jalka. ja mun lapset on isojalkaisia[/QUOTE]

Ja sun lapsi ei tod ole isojalkainen...
 
dflkgj
Luuletko tosiaan, että kaikki lapset on samasta muotista? Omalla alle 2v.llä on 25 talvikengät, jotka ei tule mahtumaan enää keväällä. Sinun lapsesi kuulostaa minusta pienijalkaiselta.
 
"Miu"
Meidän lapsi sitten varmaan on joku luonnonoikku...
Mutta 2v oli 27 tai 28 kenkiä ja nyt 3v kokona 29 tai 30. Ja kummasti se tuolla ulkona vaan onnistuu kävelemään noinkin isoilla kengillä ja jopa hiihtää. Pysyypä paremmin pystyssä!
Meillä ei ikinä ole 23 kokoa tarvittu... Siinä vaiheessa kun lähti 9kk iässä kävelemään, oli ekojen kenkien koko 24...
 
"annika"
sun 2v ulkoilee todennäköisesti liian pienissä kengissä.
mulla on 2.5-vuotilaalla 27 numeron eccot ollu gore-kenkinä tämän talven, samankokoiset kuomat kokoa 26 sitten pakkaskenkinkä. noissa molemmissa pohjallisen mitta vissiin 17cm, lapsen jalka oli vähän reilu 15cm talven alussa.
 
cvc
Tota noin... mä ostin syksyllä 2v3kk:n ikäiselle kahdet 27 koon talvikengät eli niissä oli juuri suositeltu 1,7cm kasvu ja villasukkavaraa. Nyt ovat jo pienemmän puoleiset ja kevätkengät tulevat todennäköisesti olemaan kokoa 28. Jalat toki mahtuisivat vielä koon 26 kenkiin, mutta silloin varpaita puristaisi. Liian monet lapset kulkevat tutkimuksien mukaan liian pienissä kengissä.
 
Tuo riippuu ihan kenkien mallistakin. Ei pidä tuijottaa siihen kokonumeroon, vaan siihen että ne on sopivat jalkaan! Ihmettelin mäkin kun sopivista 27 sandaaleista mentiin kertaheitolla 29 lenkkareihin ja sitten taas 30 goreihin mutta Kuomat menikin vielä 28 kokoisena villasukan kanssa...
 
Mun 2.5 vuotiaalla on 24 numeron kengät (kuomat ja viikkarit), 23 numeroiset jäivät pieniksi. Hänellä on tosi pienet jalat, joten mielestäni 25-27 numeroiset on ainakin 2-5 vuotiailla se normaali kengän koko. Toki sillä on vaikutusta, että onko se lapsi juuri täyttänyt 2v vai jo lähempänä kolmea ja kengän merkeilläkin on eroja esim. juuri noi kuomat ja viikkarit on reiluja kokoja, mutta joissain toisissa kengissä voi joutua ostamaan kahtakin kokoa isommat.
 
"pöh"
Meidän 1v3kk lapsella on nyt koko 22 talvikenkä ja mielestäni hän on pienijalkanen verrattuna sisaruksiinsa. Heillä on tuossa vaiheessa ollu 1-2 numeroa isommat kengät jo.
En mä pidä mitenkään mahdottomana 2 veellä kokoa 27, yksilöllistähän tuo on!
 
"Tiina"
[QUOTE="aapee";25445374]no juu ei vielä =) mutta siis mun 5v poika käyttää 32 ja 10v tyttöllä 37 =)[/QUOTE]

Mun 5v on 34 goret ja Kuomat. Mutta on pitkä muutenkin. 5v neuvolassa 121cm.
 
"aapee"
laitetaan vielä että mun lapsi on 1v8kk ja tämä toinen täytti just 2v
ja sisällä kun vertaa niin heillä on lähes samankokoiset jalat ei suurta eroa tai leveyttä ole.

ja molemmilla kuomat käytössä.
 
Meillä pojat 1 v 8 kk ja 2 v 9 kk. Pienemmällä talvikengät kokoa 24 ja isommalla 27 ja 28.
Syksyllä isomman ollessa 2 v 6 kk mitattiin jalka oikein eccon liikkeessä ja neuvoivat ostamaan 28 numeroiset talvikengät. Siihen asti oltiin menty ihan liian pienillä, 25 kokoisilla...

Eli ihan hyvin voi olla kaksivuotiaalla 27 kun 2,5 v on 28 :)

Ja ihan vertailun vuoksi itellä kengän koko on 35 joten ei hajontaa löytyy perheen sisältäkin :D
 
kyllä
Teillä taitaa se pieni jalkainen olla, meillä 2v 10kk ja 26 kokoiset kuomat, goret onkin 27 ja 28 kokoiset. 10kk kengät 23.. Samat jotka isommalla voi vasta viime talvena.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";25445463]laitetaan vielä että mun lapsi on 1v8kk ja tämä toinen täytti just 2v
ja sisällä kun vertaa niin heillä on lähes samankokoiset jalat ei suurta eroa tai leveyttä ole.

ja molemmilla kuomat käytössä.[/QUOTE]

No mittaa oman lapsesi jalka. Ota kengästä pohjallinen pois, aseta lapsi pohjalllisen päälle koko painollaan seisomaan. Kasvun-ja käyntivaraa ois hyvä olla noin 1,5cm.
 
No voisiko joku sitten ystävällisesti kertoa, minkä kokoiset kengät mun pitäisi tuolle 1,5-vuotiaalle hommata, kun jalan mitta oli talven alussa 15,5 cm. Talvikengässähän pitäisi olla suositusten mukaan se 1,7 cm käynti ja kasvuvara (sekä sukkavara).

Pojalla on tänä talvena siis ollut lenkkarimalliset coretexit kokoa 26 (sisäpohja 17 cm) ja talvisaappaat kokoa 27 (sisäpohja 17 cm). Nuokin suositusten mukaan kai olisivat "pienet" uutena ostettuina, kun suositeltavaa kasvuvaraa ei ole ihan tarpeeksi.

En siis yhtään ihmettele, jos puolta vuotta vanhemmalla lapsella olisi sama koko käytössä.

Niin ja 1,5-vuotis neuvolassa mitat olivat 88 cm ja 14 kg eli iso poika on muutenkin.
 

Yhteistyössä