ei voi ymmärtää ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en osaa sanoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 23:36 en osaa sanoa kirjoitti:
Muuten en voi auttaa, mutta mieluummin minäkin eroan kun muutan, niin t'rkee mulle on oma koti/synnyin paikka (tämä ei ole miehen synnyin paikka)

Kylläpä jotkut ihmiset ovat kiinni kotipaikassaan! En tarkoita mitenkään pahalla, mutta tuntuu hassulta ettei ole minkäänlaista vaihtelunhalua.

haloo...voiko joku olla todella niin kiinni asuinpaikassaan?! Eikö kaikkein tärkeintä ole se että molemmilla on hyvä olo ja parisuhteessa kumpikin on samanarvoisita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 16:44 neea kirjoitti:
haloo...voiko joku olla todella niin kiinni asuinpaikassaan?! Eikö kaikkein tärkeintä ole se että molemmilla on hyvä olo ja parisuhteessa kumpikin on samanarvoisita.

Tottakai voi kiintyä kotopaikkaasa....meillä on isän puolen suvusta yli sata vuotta historiaa tällä mäellä!!! Onneksi vaimoki on tänne kiintyny.
Ei täältä kertakaikkiaan voi lätee meneen.Pitää elää niin,jotta saamma täälä loppuhun asti yhyres olla.Siinä se.

Vähä aiheen vierestä,mutta tulipa sanottua =)

Mun mielestä tässä nyt ongelmana ei oikeasti ole muuttaminen ja opiskelun halu tai pettämiset puolin ja toisin, vaan se, ettei kumpikaan osapuoli tunnu tietävän, mitä elämältään haluaa. Ensin pitää ratkaista se (mieluummin yhdessä keskustelemalla) ja sitten elää (mieluummin molempien yhteiseetä sopimuksesta) sen päätöksen mukaan. Muuten tulee katkeruutta ja kukaan ei halua elää katkeran ihmisen kanssa, ei edes se katkera ihminen itse siedä itseään.

Mietippä sitä muuttamis asiaa niin päin, että sinulla olisi työpaikka jossa olet jo pitkään ollut, ja sinua painostettaisiin jättämään työsi ja aloittamaan kaikki alusta. Suostuisitko ihan tosta vaan?
Eiköhän se kauempanakin opiskelu ole ihan tahto kysymys. Jos asia on todella tärkeä, niin voihan sitä vaikka viikot yöpyä opiskelupaikkakunnalla ja kokeilla, miltä se opiskelu yleensä maistuu. Voi käydä niinkin, ettei maistukkaan ja sitten onkin jo koti myyty ja pakko rakentaa se uusi elämä uuteen paikkaan. Jos taas erossa asuminen viikolla tuntuu hyvältä eikä mies edelleenkään halua harkita perässä muuttoa, niin kannattaa miettiä miksi sitä naimisissa oillaan...

Vinnkinä: yleensä pienillä paikkakunnilla on kova työvoimapula kunnalla (kirjastot, päiväkodit, vanhainkodit yms...) Oppisomustyöpaikka kunnalta löytyy helposti. Oppisopimuksella kun kunta pääsee halvalla: saa maksaa minimipalkkaa ja saa viellä koulutuskorvauksen päälle. Eli jos sopiva ja kiinostava ala löytyy, niin oppisomus on yksi tapa työllistää ittensä.

Pilaat teidän molempien elämän roikkumalla omasta mielestäsi epätyydyttävässä tilanteessa. Sinun pitää tehdä päätös ja elää sen mukaan, oli se mikä tahansa. Joko päätät lähteä opiskelemaan ja sillä hyvä tai päätät rakentaa elämäsi miehesi rinnalle ja elät sen mukaan. Kun sinä olet katkera ja syytät miestäsi elämättömästä elämästäsi, voitte molemmat huonosti. Toisaalta opinnot ei todellakaan kestä ikuisesti ja loppujen lopuksi pitkänkin matkan liikkuminen onnistuu nykyään suhteellisen helposti ja etäopiskelukin on mahdollista, eli ehkä se muutto ei olekkaan ainoa ratkaisu tilanteeseen.

Mitä tuohon miehen reissuun ja pettämiseen tulee, niin sehän oli ilmiselvä kosto ja v-mäistä siinä on se, ettei mistään voi trietää oliko se totta...Yhtähyvin miehesi voi vaan yrittää pahoittaa mielesi sanomalla niin ja kostaa itse kokemansa nöyryytyksen, vaikka ei olisikaan pettäny.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 21:03 tara kirjoitti:
olemme olleet mieheni kanssa pian 10 vuotta yhdessä josta 7 naimisissa. olen yrittänyt 7 vuotta sanoa että muutetaan muualle jotta koulut olisi lähempänä ja että saisin paremmin töitä,7 vuotta sitten mies oli vielä työttömänä . vastaus on ollut: OTETAAN ERO ENNEMMIN KUIN MUUTAN !!

koko ajan meidän välejä hiertää se että kaipaan pois tästä paikasta,opiskelemaan jne..olen koittanut vain ajatella että onhan mulla tässä paljon mistä olla kiitollinen !!

Pakko viellä kysyä, että miksi ihmeessä mnenitte naimisiin, jos jo silloin sinä olsisit haluunnut rakentaa elämänne muualle kun mies :o Toista ei voi muuttaa, vain itseään voi!! Kyllä se nyt pitää aikuisen ihmmisen tajuta! Joten kuvittelitko tosiaan, ettöä miehen mieli muuttuu kunhan menette naimisiin? Vain sinä voit päättää, että asuinpaikkanne on ihan hyvä ja voit ralkentaa elämäsi sinnekkin, mutta et voi saada miestäsi haluamaan muualle, jos hän on rakentanut elämänsä sinne.

Koti on sielä missä perhe. Jos perhe vain haluaa olla yhdessä. Olen muuttanut liian monta kertaa mieheni työn perässä, mutta tekisin sen vieläkin. Miksi? Koska rakastan miestäni ja me yhdessä teemme kodin, ei se kaupunki/kylä ympärillä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 20:39 isäntä 77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 16:44 neea kirjoitti:

Tottakai voi kiintyä kotopaikkaasa....meillä on isän puolen suvusta yli sata vuotta historiaa tällä mäellä!!! Onneksi vaimoki on tänne kiintyny.
Ei täältä kertakaikkiaan voi lätee meneen.Pitää elää niin,jotta saamma täälä loppuhun asti yhyres olla.Siinä se.

Vähä aiheen vierestä,mutta tulipa sanottua =)

Ootko säkin pohjanmaalta? Aattelin vain murteestas :) Jospa täälläpäin kiinnytään enemmän kotipaikkaan!