Ei voi välillä muuta kuin ihmetellä näitä "köyhiä".

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Siskoni on kouluttamaton lähemmäs kolmekymppinen nainen. Miehensä on pienipalkkaisella alalla työskentelvevä duunari. Ja lapsia tietysti on, useampikin. Elävät miehen pienellä palkalla ja joskus käyvät sossussa.

Siskoni ei ole omien sanojensa mukaan kouluttautunut, koska pitäisi olla ajokortti, että pääsee kouluun ja harjoitteluun. Köyhää elämäänsä ruikuttaa jatkuvasti ja on katkera minulle "joka pääsen niin helpolla" eli ts. olen kouluttautunut hyvään ammattiin.

Muutama asia tuossa "köyhän" elämässä pistää silmään: tupakkaan on varaa, kaljaan on varaa, pelikoneisiin on varaa. Sen sijaan jos lapsille pitäisi ostaa jotain "ei ole varaa" ja ruinataan ilmaiseksi sossusta/sukulaisilta. Toisekseen siskoni voitti noin pari tonnia kenosta. Eikö siinä olisi ollut hyvä sauma hankkia se ajokortti, joka on siskoni mukaan opiskelujen edellytys? No mitä vielä. Siskoni lähtee shoppailemaan, laitattaa tekoripset ja tekokynnet, tilailee netistä kaikenmaailman turhuuksia.

Ja sitten sellaiset "köyhät" ovat sitä mieltä, että rikkaampia pitäisi verottaa enemmän ja rahat siirtää heille...

Huom. Missään tapauksessa en vastusta OIKEASTI köyhien, työkyvyttömien yms. tukemista!!

Aaaarrgghhh!!! Mä oon kuule miettiny ihan samaa! Mua ainaki suoraan sanottuna vituttaa nämä köyhiksi itseään kutsuvat. Onko se niin vaikeaa muka hommata se ammatti ja mennä töihin? Jokapaikkaan ei edes tarvis mitään ammattia, töitä kyllä riittäis mutta ku ollaan niin saamarin laiskoja ettei viititä tehä mitään. Iteltäni löytyy tuttavapiiristä myös näitä "yhyy yhyy, ei meillä vaan oo rahaa tehä sitä ja tätä ja mennä sinne sun tänne tai ostella sellasta ja tollasta!" tyyppejä. Mä oon jo aikaa sitte lopettanu muiden säälimisen, varsinkin niiden joilla kyllä olis rahkeita mennä sinne kouluun tai töihin mutta ku oikea syy on se että ei jakseta mennä postilaatikkoa pidemmälle. Ei oo mullekkaan ollu ilmasta opiskella ammattia ja kyllä, joskus vituttaa ja pahasti nousta aamulla, laittaa lapset valmiiksi ja ylipäätään lähteä sinne töihin mutta elämä on. Karu totuus vaan on ettei pidemmän päälle niillä sossun tuillakaan pärjää. Uusavuttomia ja laiskoja ihmisiä kyllä riittää!

Yhteistyössä