Ei voi olla totta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauhistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kauhistunut

Vieras
Tuli taas riitaa miehen kanssa. Olisin halunnut että mies olisi tehnyt yhden asian toisin kuin teki. Siitä se riita paisui ja paisui kunnes lopulta kyllästyin kuulemaan minkälainen aina-kaiken-väärin-tekevä-otus olen. Sanoin että hae sitten joku toinen joka aina tekee niin kuin haluat. Kun kerran olen sinusta niin huono. Silloin mies paukautti: Kaikki muut ovat vielä huonompia, ei kannata ruveta hakemaan.
Silloin naksahti. Minä sain tarpeekseni. Siis minä olen huono mutta muut vielä huonompia ja siksi pitää olla minun kanssani. Ei siis mene minulla jakeluun. Nyt mietin vain miten olen voinut tuhlata aikaani mieheen joka ei ilmeisesti välitä minusta mitään, mutta on suhteessa koska ei parempaakaan löydä. Huh-huh. Ovatko miehet todella noin röyhkeitä?

Ei kaikki miehet ole noin röyhkeitä, mutta aivan liian monet naiset ovat kaltaisiasi lampaita.
Sorry, jos loukkaan eläinvertauksellani, mutta en voi ymmärtää naisia jotka sietävät sekä henkistä, että fyysistä väkivaltaa usein vuositolkulla. Kunnioita itseäsi ja jätä tuollainen mies viipymättä.
Elämääni on mahtunut useita pitkiäkin suhteita. enkä olisi voinut kuvitellakaan käyttäväni kuvatunlaista kieltä edes jo loppuunpoltetun parisuhteen päätöspalaverissa. Kumppanin kunnioitus on kaiken perusta ja mikäli se puuttuu, jäljelle jää vain tuhlattua elämää.
Nykyistä vaimoani rakastan ja kunnioitan yli kaiken. Olen imarreltu, että hän jakaa ainunkertaisen elämänsä kanssani.
Myös sinä ansaitset parempaa!

No nyt meni toiselta naiseltakin jauhot suuhun tuon logiikan kanssa. Otahan nyt rauhallisesti ja kelaa hiukan takaisin, mahtaako miehen pikapäissään antama (vielä tavallaan positiivinenkin) kommentti aihetta ylireagointiin.

Mikä logiikka tässä on? Ensin pitää löytää sopiva mies joka haluaa elää sinun kanssasi. Mutta tämä ei riitä, vaan hän ei saa haluta elää kanssasi vääristä syistä vaan oikeista syistä?!

Jos vaikka Janina Frostel haluaisi elää minun kanssani, niin ei paljon kiinnostaisi olisiko syynä sääli vai masokismi. Ilo irti siitä olisi otettava!

Minäkin ajattelen tuon lauseen, että kaikki muut ovat vielä huonompia, enemmänkin vihapäissään sanottuna kohteliaisuutena. Sehän käänteisesti tarkoittaa että sinä olet siis paras kaikista!

Kannattaisikohan unohtaa koko juttu, vihapäissään toiset (kuten minä) syytävät suustaan mitä ruokottomuuksia tahansa vaikka eivät mitään tarkoitakaan.

No kyllä taas on typeryys huipussaan tässä ketjussa. Tavallaan minäkin ymmärrän tuon ""piilokohteliaisuuden"", mutta kyllä antaisin palaa takaisin, jos oma mies alkaisi tuollaisia ""kohteliaisuuksia"" viljelemään. Onneks osaa sentään puhua mulle kauniimmin jopa riitatilanteessa. Mut kai se on niin, et vakka kantensa valitsee...

Minäkin saan aina rakkauden tunnustuksen:

Minussa on kuulemma ollut haastetta....jatkaa ja elää ja katsoa elämää eteenpäin.

Tämä on ainoa rakkauden tunnustus mieheltäni.

Hauska juttu. Heh, minullekin parhaat naurut pitkästä aikaa.
Ap, et viitsisi vilkaista peiliin. Mies on viisas, se oli kyllä tunnustus ap:lle, että hän on paras!

Ap, sinulla on hukassa parisuhteen tärkein kulmakivi; anna toisen olla oma itsensä ja anna hänen tehdä omalla tavallaan. Älä puutu toisen tekemisiin.

Minusta sen pitäisi kuitenkin mennä linjalla hyvä-huonompi-huonoin eikä huono-huonompi-huonoin. Maailmassa on varmasti miehiä joille olisin hyvä.
Voi olla että se oli kohteliaisuus. Ei se kyllä ilmeestä päätellen sitä ollut. Olen sitten huumorintajuton pöhkö, mutta näin on näreet.
Mies on nyt ollut pari päivää kuin häntäänsä p-t koira, mutta ei se oikein auta, minua yököttää vieläkin.
Ei tekisi mieli mennä sen kanssa minnekään, on sen verran huonot fiilikset ja itsetunto alamaissa.
Tässähän alkaa jo tuntea itsensä huonoksi.

Ni-in, nyt olet asian ytimessä, sitä juuri kaipaan ja sitä en saa. Minulla on hyvä itsetunto, muuten en olisi kestänyt huonoksi nimittelyä, jota on sattunut ennenkin. Tai siis liittoa on nimetty huonoksi. (""En voi erota koska silloin menisin ehkä huonosta vielä huonompaan"")
Minä masennun, rumennun ja synkistyn.
Tässä jutussa ydin oli se että se mitä oltiin tekemässä oli miehen asia ja tahto ja aloite ja hän muutti mielensä yllättäen kesken kaiken. Minä en oikutellut vaan olisin halunnut tehdä niin kuin oli sovittu.

Sun mies alistaa sua! Lue kirja: Voiko nainen rakastaa liikaa, kirjastosta tekijää en muista. Ehkä löydät siitä jotain tuttua, vaikka et löytäisikään kirja on todella hyvä.

""Sun mies alistaa sua"". Eiköhän toi nyt taas mee vähän överiksi?

Anna miehelle takasin samanmoinen kohteliaisuus. ""Sul on pieni mut muilla on vielä pienempi...."". Sitten on ukko huomenna täällä kirjoittamassa että mitä hittoa se ämmä tarkotti tolla? ;D

Hei, oikeesti, suustuspäissään tulee todella sanottua kaikenlaista. Aina se ei ole kovinkaan fiksua, sanat menee sekasin yms..tuskin ukkos kovin pahaa tarkotti.

Täytyypä lukea. Alistaa ja pompottaa, joo. Sitten kun herppaan, on niin nöyrää taas. Se on jatkuva vuoristorata. Sillä lailla hänet on kasvatettu. Se on hänen miehen mallinsa.

Siis tässäkin keskustelussa sinä haet hyväksyntää itsellesi. Ja juuri SINULLE sopivia mielipiteitä.
Mietipä uudestaan kuka alistaa ja ketä. kirjoitit , että mies ei tehnyt kuten sinä halusit ja siitä kaikki alkoi!

Minusta miehesi ei arvosta naisia ollenkaan. Jos hän on sitä mieltä että koko naissukupuoli on huono, pysyköön yksin tai miesten kanssa.
Alkuperäiselle sanoisin, että ala vaatia arvostusta mieheltäsi. Älä kuuntele koko naissukupuolta vähätteleviä kommentteja enää yhtään, ja jos teillä on lapsia, älä anna hänen tartuttaa tuota asennetta heihin!
Tuo ei ollut rakkaudentunnustus, se oli halveksiva kommentti naisia kohtaan.

""Nyt mietin vain miten olen voinut tuhlata aikaani mieheen joka ei ilmeisesti välitä minusta mitään, mutta on suhteessa koska ei parempaakaan löydä. Huh-huh. Ovatko miehet todella noin röyhkeitä?""

Noinhan se menee. Olisitko itse muka miehesi kanssa, jos olisit ensitapaamisenne aikoihin tavannut vielä paremman ja mukavamman miehen?

Tietenkin jokainen ottaa niin hyvän kuin vain mahdollista. Täysin satunnainen vastaantulija kelpaa vain niille, joilla ei ole varaa valita.

Luin taas aamulla Hesaria ja en millään malttanut lähteä töihin. Siellä oli teatteriarvostelu näytelmästä, jossa kerrottiin Jussi Neva nimisen urakoitsijan elämästä.
Jutussa oli lause, jossa sanottiin ""otin akan ja muutin etelään."" Arvostelu oli niin hyvin kirjoitettu, että silmäni kostuivat ja kävin hakemassa wc-paperia. Sitten etsin kaapista pari nenäliinaa. Lopulta heitit pyyhkeet roskakoriin.

Harvemmin suomalainen nainen tokaisee, että ""otin ukon"".

Kun hommataan työpaikka, niin lähetetään hakemuksia ja käydään haastatteluissa. Miestä ei hommata sillä tavalla.
Osuu kohdalle jos osuu. Kohtalo johdattaa.

Minä vedin aikoinaan ison herneen nenääni avioeron yhteydessä. Suuri egoni sai kovan kolauksen. Ihan hyvää se vain teki. Tulipahan tehtyä kunnollinen analyysi.

Jostakin voi kuulema tilata Freudin t-paidan ""analysoi minut"".
Jäisi tämä Elleissä notkuminen vähemmälle, kun saisin ilmaisen analyysin missä vain.

Toivottavasti ap:n perheessä jo hymyillään. Tekevälle sattuu. Väsyneenä suusta pomppaa sammakoita.

Syön nyt korvapuustia ja juon kahvia. En kerro mistä korvapuustihimo iski. Ei kaikkea tarvitse netissä kertoa.

Niin yksi asi loppuun. Tuli mieleen tuosta silmien kostumisesta juttu Naisen elämää-palstalta. Siellä joku nainen kertoi lukeneensa juttuni ja silmälasit huuruuntuivat hänellä. Ei liian itkettävää tekstiä saa kirjoittaa. Rajansa kaikella. Mikäkö sai silmäni aamulla huuruuntumaan. Ehkä jutun loppulause, jossa sanottiin, että taivas on jokapuolella yhtä korkea. Minusta se oli ihmeen kauniisti sanottu.

Yhteistyössä